Gå til innhold

BMW 5-serie KJØP


okennett
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på jakt etter en BMW 520.. Fra årsmodel 1996 og oppover.. Har funent et par som er interessange osv..

Vil igrunn ha med manuel gir, men ser det er mange rimlige med automat.

Jeg vil gjerne at noen med litt erfaring med denne typen bil kunne gi meg noen tips. Virker jo igrunn veldig greit med automat gir, mene r veldig usikker.

Håper noen kan vøre til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har manuell og er veldig fornøyd med det! Går en del bedre enn med automat (ca. 1 sek 0-100 km/t).

Ellers hadde jeg sett etter en med gode seter (sport eller comfort, har selv sport) og ikke kasettspiller.

Når det gjelder vanlige feil på disse bilene er det bare å søke i forumet, har vært oppe flere ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E39 (min far har en 525 TDSA) må være noe av det beste jeg har kjørt, utenom min forrige E38 730ia! Automat gir er på ingen måte et minus så lenge man er ute etter en komfortabel glider! E39 kan anbefales på det aller varmeste, men husk, 520i detter som stener i pris nå for tiden etter det jeg kan se....kjøp turbo diesel og opplev kraften fra seksylindret diesel monster med automat og mye fint utstyr! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes egentlig at e39 er en drittbil!

har det året jeg har hatt den byttet blant annet;

støtdempere,hjulager forran,alt av bremser,masse i forstillingen,masse i bakstillingen! bilen er ikke gått 140000 enda!(skjønner jo at man må bytte bremser og slikt men det får da være grenser)

og hvorfor greier ikke bmw å lage skikkelig håndbrekk? har hatt endel bmw nå jeg og min bror! men vi har enda ikke hatt en som greier låse hjulene på asfalt!(jobb bilen min gjennom snart 10år greier jo dette dagelig uten vedlikehold!!)

men det som er posetivt da er jo at bilen er god å kjøre og ser bra ut da!

kjøp en med manuell om du liker å kjøre bil eller automat om liker å bare "sitte på"! 520 er ikke noe å tenke på! kjøp 523 eller større! 520 er nok den av disse som i praksis bruker mest bensin! prøv å kjøp en med sportseter,det andre setene er ikke mye å skryte av på norske svingete veier! 525tdsa har en gammeldags motor som ikke bruker spesielt lite disel og KAN være veldig dyr å vedlikeholde.ikke går den godt heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern har e39 528it. Har kjørt den et par runder og utifra det har jeg ikke annet positivt å si. Men er jo alltid noe feil med uansett hva slags bil du kjøper. Skal du ha fremkomstmiddel kjøper du japaner, skal du ha bil kjøper du BMW.

Litt sånn generellt om e39 er å finne her:

http://autopower.se/begagnatguiden/e39beg.asp

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes egentlig at e39 er en drittbil!

har det året jeg har hatt den byttet blant annet;

støtdempere,hjulager forran,alt av bremser,masse i forstillingen,masse i bakstillingen! bilen er ikke gått 140000 enda!(skjønner jo at man må bytte bremser og slikt men det får da være grenser)

og hvorfor greier ikke bmw å lage skikkelig håndbrekk? har hatt endel bmw nå jeg og min bror! men vi har enda ikke hatt en som greier låse hjulene på asfalt!(jobb bilen min gjennom snart 10år greier jo dette dagelig uten vedlikehold!!)

men det som er posetivt da er jo at bilen er god å kjøre og ser bra ut da!

kjøp en med manuell om du liker å kjøre bil eller automat om liker å bare "sitte på"! 520 er ikke noe å tenke på! kjøp 523 eller større! 520 er nok den av disse som i praksis bruker mest bensin! prøv å kjøp en med sportseter,det andre setene er ikke mye å skryte av på norske svingete veier! 525tdsa har en gammeldags motor som ikke bruker spesielt lite disel og KAN være veldig dyr å vedlikeholde.ikke går den godt heller! :)

der tror jeg du har vært veldig uheldig gitt! :\

de siste 40.000km jeg har hatt bilen har den bare fått olje og bytte et par pakninger! et relé som røyk, men ikke noe store greier!

før nå da.. som toppakninga har gått :P

men ja.. 520'n er nok forholdsvis tørst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo ikke så lite på bare 40000km da :wink: blir mobbet nesten hvær dag av min far som kjører mercedes! han har kjørt ca 100000km og har byttet en vindusvisker utenom vanlig service da! dette gjelder den siste e klassen da!

hehe, men du har kødda på 140.000 km da, min nærmer seg 240.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo ikke så lite på bare 40000km da :wink: blir mobbet nesten hvær dag av min far som kjører mercedes! han har kjørt ca 100000km og har byttet en vindusvisker utenom vanlig service da! dette gjelder den siste e klassen da!

hehe, men du har kødda på 140.000 km da, min nærmer seg 240.000

kan jo tenkes dem har en dårlig periode hvær 140000km da :wink: da har du bare 40000km igjen til du må begynne å bytte deler igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 er fantastiske biler og de er virkelig prisgunstige nå.

Jeg så en 2001 530ia til 230.000 vel hadde den ikke navi, men det er vel ganske billig? Mye bil for pengene om man kjøper riktig eksemplar. At en 520 er en dårlig bil er bare tull. Vel er den treg, men man må ta den for det den er. 523 og 528 er også trege biler. Er snakk om så små marginer at det egentlig ikke har så mye å si.

Motoren som gir mest for pengene er ett er min mening 2,2 litern. I de fleste situasjoner er denne helt adekvat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at E39 er en utmerket bil,solgte min 97 mod.520i i går :( ,den var i mitt eie i nesten 3 år,påkost utenom oljeservicer:hjullager foran,bremskiver foran og bremseslanger bak,bilen har nå rullet 207000 km.Det blir E39 igjen på meg ja,helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...