Bjojoh Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Er det mulig å justere negativ camber bak på en E 46? Har oppdaget at min skrever litt bak. Det er M-tech II understell på denne. Har hatt den på firehjulskontroll for 2 mnd. siden og der sa de at det ikke gikk an, bare mulig å justere spissing. Mener å ha lest en plass her i forumet at dette er mulig....
Inline six Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Har nettop justert hjulstillinga på min e46 sedan. Var iallefall justering av både camber og spissing bak på den
Bjojoh Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 Da blir det å bestiller en ny 4-hjulskontroll. Takk for svaret!
540is Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Både camber og spissing bak kan justeres, men det spørs om det er mere justering å hente på eksenterboltene til camberjusteringa? Er bilen senket klarer avogtil ikke eksenterboltene dette. Disse boltene har også en lei tendens til å ruste fast i foringa nede ved spindelen. Da er det greit å ha ett par bolter i reserve.. nr 10 her http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 2F1X0Z232Y spissing justeres på bolter nr 18
Bjojoh Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 Både camber og spissing bak kan justeres, men det spørs om det er mere justering å hente på eksenterboltene til camberjusteringa? Er bilen senket klarer avogtil ikke eksenterboltene dette. Disse boltene har også en lei tendens til å ruste fast i foringa nede ved spindelen. Da er det greit å ha ett par bolter i reserve.. nr 10 her http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 2F1X0Z232Y spissing justeres på bolter nr 18 Er det disse du mener? Jeg har en e46 320dat. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 1Q2U1A1P22
540is Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Ser ut som gs linker virker i bare noen minutter.. se her istedet nr 10 camberbolter spissing på nr 20
Bjojoh Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 540ESS - Takk for svar og hjelp så langt, men: Jeg kan se at spissingen kan justeres utifra bolt nr. 20, men hvordan justere cambervinkel på nr. 10? Er ikke den bare skrudd fast i en mutter på baksiden? Kan du forklare dette litt "inn med teskje", er ikke en sånn proffmekaniker.
Bonden Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Bolt nr 10 er type eksenter bolt og skyver navet ut/inn etter hvilken vei du vrir,det er ikke mye dette vil hjelpe hvis det er senket mye da.
Bjojoh Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 Bolt nr 10 er type eksenter bolt og skyver navet ut/inn etter hvilken vei du vrir,det er ikke mye dette vil hjelpe hvis det er senket mye da. Ok, da skjønner jeg. Bilen min har Mtech-understell, kan ikke si at den er senket så mye da. Takk for forklaringen!
Bjojoh Skrevet Juli 7, 2008 Forfatter Skrevet Juli 7, 2008 Er dette noe man kan justere selv? Eller trenger man avansert lasermålerutstyr? Noen som vet?
Lars89 Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 Er dette noe man kan justere selv? Eller trenger man avansert lasermålerutstyr? Noen som vet? Må nok ha rimelig avansert utstyr for dette da det er snakk om SMÅ tolleranser. Anbefaler et verksted som har en Hunter laser-maskin e.l. for å få det helt riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå