Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
åssen er det med "lover" ang blinklysa? trenger ikke bytte til gule pærer på sidene nå når jeg har satt på hvite glass?

I blinklys med gule glass, er det klare pærer.

Når det er hvite glass, er pærene orange. Det er derimot ingenting i veien med å sette i sølvfargede pærer som blinker gult. (Husk at de er E-merket)

Skrevet
ok. åssen er det å bytte dempere/fjører på disse bilene? bytter komplett sett, men åssen er det å bytte? noen som har en DIY på det?

Foran:

1) Jekk opp bilen

2) Skru av hjulene, 5x17mm

3) Løsne bremseslangen, abs ledning og slitasjevarsler(kun slitasjevarsler på venstre side) fra demperen.

4) Løsne 3 bolter nede på støtdemperen. 17-18-19mm..(der om kring)

5) Løsne 3 bolter oppe i dempertårnet. 3x 13mm

Ta ut fjærbein, evt montere fjærklemmer, løsne 1x 19mm i toppen. enten med muttertrekker el så må du ha en pipe så du kan holde igjen med en unbraco. (tror biltema selger)

Montere alt sammen igjen...

Bak:

1) Løsne 1x17mm nederst på støtdemperen.

2) Ta ut fjæren ved å presse ned bærearmen. Evt må du løsne ytre stabsstagsforing, 13mm. Men jeg syntes det er tungvint å drive å skru på denne, da den som regel går rundt el noe. Faren er at du kan ødelegge foringen/staget da den er lagd i støpegods.

3) Fjerne trekk fra bagasjerom, evt løsne høytalerkassene og løsne sentermutteren fra støtdempertoppen..15mm?

Lykke til.......=)

  • 4 weeks later...
Skrevet
ok. åssen er det å bytte dempere/fjører på disse bilene? bytter komplett sett, men åssen er det å bytte? noen som har en DIY på det?

Foran:

1) Jekk opp bilen

2) Skru av hjulene, 5x17mm

3) Løsne bremseslangen, abs ledning og slitasjevarsler(kun slitasjevarsler på venstre side) fra demperen.

4) Løsne 3 bolter nede på støtdemperen. 17-18-19mm..(der om kring)

5) Løsne 3 bolter oppe i dempertårnet. 3x 13mm

Ta ut fjærbein, evt montere fjærklemmer, løsne 1x 19mm i toppen. enten med muttertrekker el så må du ha en pipe så du kan holde igjen med en unbraco. (tror biltema selger)

Montere alt sammen igjen...

Bak:

1) Løsne 1x17mm nederst på støtdemperen.

2) Ta ut fjæren ved å presse ned bærearmen. Evt må du løsne ytre stabsstagsforing, 13mm. Men jeg syntes det er tungvint å drive å skru på denne, da den som regel går rundt el noe. Faren er at du kan ødelegge foringen/staget da den er lagd i støpegods.

3) Fjerne trekk fra bagasjerom, evt løsne høytalerkassene og løsne sentermutteren fra støtdempertoppen..15mm?

Lykke til.......=)

Bak: 2) Skal gå bra å ikke løsne stabbstagforingen, men justerer man ikke camber hvis man er borti denne?

Skrevet
ok. åssen er det å bytte dempere/fjører på disse bilene? bytter komplett sett, men åssen er det å bytte? noen som har en DIY på det?

Foran:

1) Jekk opp bilen

2) Skru av hjulene, 5x17mm

3) Løsne bremseslangen, abs ledning og slitasjevarsler(kun slitasjevarsler på venstre side) fra demperen.

4) Løsne 3 bolter nede på støtdemperen. 17-18-19mm..(der om kring)

5) Løsne 3 bolter oppe i dempertårnet. 3x 13mm

Ta ut fjærbein, evt montere fjærklemmer, løsne 1x 19mm i toppen. enten med muttertrekker el så må du ha en pipe så du kan holde igjen med en unbraco. (tror biltema selger)

Montere alt sammen igjen...

Bak:

1) Løsne 1x17mm nederst på støtdemperen.

2) Ta ut fjæren ved å presse ned bærearmen. Evt må du løsne ytre stabsstagsforing, 13mm. Men jeg syntes det er tungvint å drive å skru på denne, da den som regel går rundt el noe. Faren er at du kan ødelegge foringen/staget da den er lagd i støpegods.

3) Fjerne trekk fra bagasjerom, evt løsne høytalerkassene og løsne sentermutteren fra støtdempertoppen..15mm?

Lykke til.......=)

Bak: 2) Skal gå bra å ikke løsne stabbstagforingen, men justerer man ikke camber hvis man er borti denne?

trengte ikke å ta av stabbstag foringen. trengte bare å løsne støtdemperen først, så kan man få ned opphenget såpass at du bare kan løfte ut fjøra :) genialt hehe

Skrevet

Lurte bra jeg også da jeg skulle demontere og montere nye fjærer, noe jeg aldri hadde gjort før.

Men det var vel egentlig en overaskende fin jobb som du sier, bare løsne slik at du får det litt ned også bare dra det ut.

Flott bil du har fått deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...