ingard Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Står på venstre (er det ikke venstre?) dempertårn fremme.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 stemmer det at det står på venstre dempertårn;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 tror du har 301 Cashmere Beige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 åssen er det med "lover" ang blinklysa? trenger ikke bytte til gule pærer på sidene nå når jeg har satt på hvite glass? I blinklys med gule glass, er det klare pærer. Når det er hvite glass, er pærene orange. Det er derimot ingenting i veien med å sette i sølvfargede pærer som blinker gult. (Husk at de er E-merket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazynor Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2007 ok. åssen er det å bytte dempere/fjører på disse bilene? bytter komplett sett, men åssen er det å bytte? noen som har en DIY på det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 www.bimmerdiy.com Se på E36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 ok. åssen er det å bytte dempere/fjører på disse bilene? bytter komplett sett, men åssen er det å bytte? noen som har en DIY på det? Foran: 1) Jekk opp bilen 2) Skru av hjulene, 5x17mm 3) Løsne bremseslangen, abs ledning og slitasjevarsler(kun slitasjevarsler på venstre side) fra demperen. 4) Løsne 3 bolter nede på støtdemperen. 17-18-19mm..(der om kring) 5) Løsne 3 bolter oppe i dempertårnet. 3x 13mm Ta ut fjærbein, evt montere fjærklemmer, løsne 1x 19mm i toppen. enten med muttertrekker el så må du ha en pipe så du kan holde igjen med en unbraco. (tror biltema selger) Montere alt sammen igjen... Bak: 1) Løsne 1x17mm nederst på støtdemperen. 2) Ta ut fjæren ved å presse ned bærearmen. Evt må du løsne ytre stabsstagsforing, 13mm. Men jeg syntes det er tungvint å drive å skru på denne, da den som regel går rundt el noe. Faren er at du kan ødelegge foringen/staget da den er lagd i støpegods. 3) Fjerne trekk fra bagasjerom, evt løsne høytalerkassene og løsne sentermutteren fra støtdempertoppen..15mm? Lykke til.......=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazynor Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2007 takkar så hemskt mychet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazynor Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2007 da er demperne bytta, men det subber fortsatt tårnavstiver forran er også på plass nå, og hvite blinkers på siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 Bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazynor Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2007 skal se om jeg ikke klarer å ornde noe i morra...men er ikke helt fornøyd med åssen den avstiveren satt på dempertårna... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 ok. åssen er det å bytte dempere/fjører på disse bilene? bytter komplett sett, men åssen er det å bytte? noen som har en DIY på det? Foran: 1) Jekk opp bilen 2) Skru av hjulene, 5x17mm 3) Løsne bremseslangen, abs ledning og slitasjevarsler(kun slitasjevarsler på venstre side) fra demperen. 4) Løsne 3 bolter nede på støtdemperen. 17-18-19mm..(der om kring) 5) Løsne 3 bolter oppe i dempertårnet. 3x 13mm Ta ut fjærbein, evt montere fjærklemmer, løsne 1x 19mm i toppen. enten med muttertrekker el så må du ha en pipe så du kan holde igjen med en unbraco. (tror biltema selger) Montere alt sammen igjen... Bak: 1) Løsne 1x17mm nederst på støtdemperen. 2) Ta ut fjæren ved å presse ned bærearmen. Evt må du løsne ytre stabsstagsforing, 13mm. Men jeg syntes det er tungvint å drive å skru på denne, da den som regel går rundt el noe. Faren er at du kan ødelegge foringen/staget da den er lagd i støpegods. 3) Fjerne trekk fra bagasjerom, evt løsne høytalerkassene og løsne sentermutteren fra støtdempertoppen..15mm? Lykke til.......=) Bak: 2) Skal gå bra å ikke løsne stabbstagforingen, men justerer man ikke camber hvis man er borti denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 Denne tråden har jeg ikke lagt merke til før Men en nydelig farge, kledde bilen perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazynor Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2007 ok. åssen er det å bytte dempere/fjører på disse bilene? bytter komplett sett, men åssen er det å bytte? noen som har en DIY på det? Foran: 1) Jekk opp bilen 2) Skru av hjulene, 5x17mm 3) Løsne bremseslangen, abs ledning og slitasjevarsler(kun slitasjevarsler på venstre side) fra demperen. 4) Løsne 3 bolter nede på støtdemperen. 17-18-19mm..(der om kring) 5) Løsne 3 bolter oppe i dempertårnet. 3x 13mm Ta ut fjærbein, evt montere fjærklemmer, løsne 1x 19mm i toppen. enten med muttertrekker el så må du ha en pipe så du kan holde igjen med en unbraco. (tror biltema selger) Montere alt sammen igjen... Bak: 1) Løsne 1x17mm nederst på støtdemperen. 2) Ta ut fjæren ved å presse ned bærearmen. Evt må du løsne ytre stabsstagsforing, 13mm. Men jeg syntes det er tungvint å drive å skru på denne, da den som regel går rundt el noe. Faren er at du kan ødelegge foringen/staget da den er lagd i støpegods. 3) Fjerne trekk fra bagasjerom, evt løsne høytalerkassene og løsne sentermutteren fra støtdempertoppen..15mm? Lykke til.......=) Bak: 2) Skal gå bra å ikke løsne stabbstagforingen, men justerer man ikke camber hvis man er borti denne? trengte ikke å ta av stabbstag foringen. trengte bare å løsne støtdemperen først, så kan man få ned opphenget såpass at du bare kan løfte ut fjøra genialt hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet Oktober 28, 2007 Share Skrevet Oktober 28, 2007 Lurte bra jeg også da jeg skulle demontere og montere nye fjærer, noe jeg aldri hadde gjort før. Men det var vel egentlig en overaskende fin jobb som du sier, bare løsne slik at du får det litt ned også bare dra det ut. Flott bil du har fått deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå