mowz Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 En grunn til at de "bare" skrut opp 70 hk er vel kanskje prisen da, tenkt hva den hadde kosta med dobbelt så mye hk og dobbelt så mye avgifter!!! men hva skal denne utgaven hete da? M5t? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 MT5 tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 hehe ja noe sånt. Grattis med 1000 innlegg a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Blir vel bare M5 facelift som får litt mer gamp. Som det har blitt sagt tidligere i tråden så har man jo hatt effektøkning på samme modell og samme karosseri mange ganger opp gjennom tidene. E30 M3 kom jo i mange utgaver, fra 195 til 238hk. E36 M3 fra 286 til 321hk (i Europa), E34 M5 med 315 og 340hk.. og det er mange andre modeller det har vært tilsvarende på, f.eks. 750i som gikk fra 300 til 326hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Da spørs det om de også ikke gjør inngrep med understellet + vekt? Det er en drøy økning i hk, men siden den nå får 2xpustehjelp er det også masse Nm som henger seg på. Dette må temmes. Må bli noe sinnsvake prosjektbiler av dette om noen år ja Tror, som vi har snakket om i flere tråder nå, at BMW blir tvunget til å henge seg på Turbo generasjonen for å ikke bli hengende etter. Om man får en nesten like bra Audi for 400-500lapper mindre så tror jeg nok mange patrioter vil slite med å forsvare kjøp av en M5. Grunnen til at BMW fortsatt er så forsiktig med å kaste ut turbobiler i hytt å gevær tror jeg skyldes at de ikke ønsker den motorkarastikken som 99% av disse produsentene har. Jeg tror de ønsker å beholde så mye som mulig av "turbinfølelsen" en BMW sugemotor har idag. Vi har vel fått de 2-3første eksemplene av hvor BMW vil med bl.a 335i men også på diesel siden med 335d. Disse motorene er meget spesielle og jeg kan ikke i farten komme på motorer som stiller i samme gren (karistetikk). Ikke alle var like enige i om 335i utgaven var helt BMW, pga av denne mangelen på det som kanskje kan kalles "turbinfølelsen". Det dro for jevnt hele veien, mens vi tidligere forbinder BMW motorene mest for den stadig økende aksen opp turtallskurven. Men men, det er nå min mening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Den fronten var ett steg tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Den fronten var ett steg tilbake. Tviler sterkt på at dette blir en evt produksjonsmodell. Sjøl grøftlysene e fjernet for å føde det monsteret som evt befinner seg bak de åpningene der Blir vel en egen "M5t" front skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Jeg tviler på hele konseptet iom. at en turboimplementasjon på en M-modell foreløpig kun er rykter og at det evt. bryter med den filosofi BMW M GmbH har om at at man ikke skal ha mest mulig effekt for enhver pris. Modellene skal kunne kjøres også... noe som f.eks har vist seg å være vanskelig med Mercedes-Benz SL 65 AMG tiltross for at den har 612 HK og 1000 Nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Ser jo ut til at BMW kan komme til å bryte med flere av sine kjære "M-regler". En spionfotograf mener at det er en X5 M på trappene (iflg AMS Sverige).. Dette er jo isåfall horibelt! BMW MX5 ?! http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=60179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Tviler sterkt på at dette blir en evt produksjonsmodell. Sjøl grøftlysene e fjernet for å føde det monsteret som evt befinner seg bak de åpningene der Blir vel en egen "M5t" front skal du se E60 M5 får du ikke med grøftelys i utgangspunktet heller;) En ting jeg stusser litt over, er hvorfor de benytter "pre- facelift" lykter på en modell som er i testing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Ser jo ut til at BMW kan komme til å bryte med flere av sine kjære "M-regler".En spionfotograf mener at det er en X5 M på trappene (iflg AMS Sverige).. Dette er jo isåfall horibelt! Dette tror jeg ikke før jeg ser det, men en pendant til f.eks E91 335i er jo alltid mulig. Alpinas nye E90 B3 BITURBO har jo vist at det ikke skal så alt for mye til før man har en E92 M3 killer med et par turboladere... iallfall før vi snakker om en evt. CSL variant av M3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 E60 M5 får du ikke med grøftelys i utgangspunktet heller;) He he, det forklarer jo en hel del og at det evt. bryter med den filosofi BMW M GmbH har om at at man ikke skal ha mest mulig effekt for enhver pris. Håper og tror dette er riktig. Men skal ikke se bort ifra at det kommer, men jeg tror da som sagt at BMW ikke kommer til å nøye seg med å stappe noen ekstra hingster under panseret, de vil om mulig trolig følge opp med justeringer på vekt og understell. Det skal tross alt være det beste av det beste i denne klassen. Når det gjelder X5 så skal man ikke se bort ifra at det kommer en M der også. De ønsker jo å tilby det mest sportslige i hver klasse, og disse heter da etter sigende M. Men jeg ville heller holdt en knapp på X6 M-utgave da designet der ihvertfall har visse assosiasjoner til sportslig over seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå