morteym Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Herregud. Som om ikke alle her har kjørt for fort? Jeg har merka meg at de største fartsgrensemoralistene gjerne er de som har dårligst evne til å bedømme hva som er trygg fart. For eksempel er det "typisk" sånne som ikke tør kjøre over 80 i 80-sona fordi det er farlig, å ligge for nærme bilen foran første vinterdag og kræsje - eller holde 40-grensa i boligstrøk der barn kan komme løpende ut bak en bil eller en busk. Jeg er en sånn faen som kan dra opp i 160 over en slette, men jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har bremsa for andre som har brudt vikeplikten ovenfor meg, fordi jeg tar det med ro der det gjelder..! Jaja, du skjønner hvor jeg vil hen. Bot får man uansett, utrolig bittert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Fort gjort at det blir bot. Har heldigvis ikke selv betalt noen fartsavgift til staten, men det kommer nok. Hender jeg ligger litt over grensen, og er fullt klar over konsekvensene det får. Håper bare det er lenge til det skjer... Når det gjelder det å bli tatt av sivilbiler har jeg hvertfall skjønt en ting. Ligger du en del over grensa og det kommer en bil bakfra med større fart en deg og legger deg bak er det på tide å bremse opp. Fortsetter han å bare ligge rett bak deg selv om han kom fort er det ugler i mosen. Kjører han derimot forbi er det mer mulighet for litt morro;) Uansett, synd med bot, men det er bare slik dette landet er. Staten har bestemt at slik skal det være, og da er det bare å ta seg i skinnet hvis man ikke tåler konsekvensene av en evnt bot! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Jeg kjører aldri for fort!!! LOVER :whoa: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Jeg kjører aldri for fort!!! LOVER :whoa: Samme som å si at ingen snyter på skatten det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Jeg kjører aldri for fort!!! LOVER :whoa: Samme som å si at ingen snyter på skatten det Hæ? Er det noen som snyter på skatten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Kjørte forbi en bil som sto parkert utenfor et butikk en natt. Jeg kjørte litt småfort, og den bilen kom etter. Jeg ble veldig mistenkelig, men han hadde jo på grøftelysa (!), så tenkte det var en som var ute og råna. Han kom etter meg slik som beskrevet over her. Lå bak meg et godt stykke og jeg var fortsatt mistenkelig.. "hmmm.. han har jo på tåkelys, så kan vel ikke være politiet, for de har jo stoppa meg før og kjefta meg opp og ned for feil bruk av lysa".. etterhvert dro jeg litt på for å få litt avstand, og han kom etter. Så ble det litt avstand mellom oss igjen, og jeg bestemte meg for å rykke fra han, så jeg la meg langt ut mot venstre før en høyresving og neste jeg ser er et hvitt lys som blinker. Fikk bare advarsel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sommerfelg Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 unskyld meg men jeg kjører ofte for fort. regelrytterne her får bare hate meg for det \:D/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiny Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 unskyld meg men jeg kjører ofte for fort. regelrytterne her får bare hate meg for det \:D/ Etter hva jeg har skjønt er det vel ikke spesielt mange her som syns det er veldig feil å ligge i 110 i 80 sona... Kritikken kommer av at man vel vitende om bota, faktisk syter over det når den kommer... Jeg kjører i min egen fartsgrense, aldri så fort at jeg kan miste lappen, men kommer heller ikke til å klage den dagen jeg får bot... det ville nok i tilfelle være vel fortjent og jeg skal betale den uten å grine så fremt jeg faktisk har gjort meg fortjent... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 frorbanna idiot kjører hele 32 KM over fartsgrensa i en 80 sona du er jo helt gal mann, burde sperres inne Makan te råekjøring P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ågedal Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Dere som klager over at man skal ikke kjøre for fort, for da bryter man lover o.s.v. Har dere noen gang jobbet svart??, har dere noen gang handla røyk/brennevin/snus/øl til en kompis som akkurat ikke er gammel nok?, har dere noen gang brukt piratkort i parabolen?. Det er faenmed like ulovlig det som å kjøre 112 i 80sone. Beklager men jeg jobba svart i går og kjørte ca 95 i 80 sona.. Tyn meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 De som kjører for fort,da mener jeg 20-30 km over fartsgrensa er vel også de som tar flest farlige forbikjøringer.Godt at noen blir tatt så familien kan kjøre trygt.Det er mange unødvendige begravelser her i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet September 27, 2007 Forfatter Share Skrevet September 27, 2007 mulig jeg går offtopic nå, men går du på BI i Nydalen? Det gjør jeg og Har ikke møtt på noen bilinteresserte der enda! hmmm mexos har ikke sett en annen BMW uten om en 5 serie der som er stylet, og en E46 M3 som er svensk registrert, men jeg kjører som oftest hverdag til Bydalen ja;) og når det gjelder bøter har jeg betalt en sum på 7800+4800+6500 det sisste året. Tenker jeg på det er det hårreisende å tenke på at jeg er student:S boten var som sagt fortjent, skal ikke klage på den, men hele moralen bak beløpet er bare helt bananas! er den jeg skal klage på, og når man har en BMW som ligger godt på veien er det ikke lett å ligge 80 km/h i 80 sonen, når veien egentlig lett kan kjøres på 90/100. skal si jeg hadde max uflaks:( får vel dele opp beløpet. sivilpolitimannen var alene i bilen da han tok meg, men han hadde et kamera i bilen, kunne ha nektet om at det ikek hadde vært for kamraet, for da blir det mun for mun:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Dere som klager over at man skal ikke kjøre for fort, for da bryter man lover o.s.v. Har dere noen gang jobbet svart?? Nei. har dere noen gang handla røyk/brennevin/snus/øl til en kompis som akkurat ikke er gammel nok? Nei. har dere noen gang brukt piratkort i parabolen? Nei. Så..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Hagenisse: Du er nooob. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Jeg har aldri fått bot, men jeg har kjørt gjennom sikkert 10-15 fartskontroller. Det tror jeg er fordi jeg er mer oppmerksom når jeg vet jeg kjører for fort. Sikkert mer oppmerksom enn mange som sover seg gjennom lusekjøringa. Har vel også hatt litt flaks. Men når det kommer til sivilbiler så er det jo fort gjort å bli lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå