sørlandschipsen Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Hei folkens, siden det er en ny side for så tar jeg sjansen på å stille dette spørsmålet her uansett.. Har veldig lyst på bil nå fortiden, og snuser litt her og der etter noe. Og har fått en bra tilbud (?) tror jeg da. Det dreier seg om en BMW 520D (2001) som har gått ca 150 000 km. Det er jo veldig fin bil syntes jeg og føler jeg får mye for penga, men er litt redd for kanskje at den har gått litt langt? Eller pleier BMW å gå jevnt og trutt og når tror dere iallefall problemene på bilen vil dukke opp? Eieren nå har ikke hatt problemer med den. Noen synspunkter? Har veldig lite peiling på "background information" når det gjelder bil se.. hehe Bra kjøp, eller ligg unna? PS: Hva mener dere en slik bil bør ligge på i pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Hei og velkommen. Først og fremst, ville jeg forandret på overskriften din. Den sier meget lite om hva du lurer på, på et forum som dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 For å svare på det du faktisk spør om, så nei, 150,000 vil jeg nesten karaktisere som "lite". Vel, slitedeler må byttes med jevne mellomrom uansett hva slags bil du har, men BMW er kjent for å ha skuddsikre motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrVS Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Vel, slitedeler må byttes med jevne mellomrom uansett hva slags bil du har, men BMW er kjent for å ha skuddsikre motorer. ser at du sier BMW har skuddsikre motorer, men vel de fleste gode biler har jo gjerne det kjære deg videre, vil jeg nok spørre deg hva du legger i ordet skuddsikre motorer? bmw er kjent for å ha en del motorproblemer, kjent er også feil med abs her går det da inn under at ABS føler ofte må byttes ut. Varsler ABS feil selvom det ikke er feil osv.. videre er det også kjente at bilen varsler feil på airbag selvom alt er ok. videre, det er dyre deler til bmw.. men for all del, BMW har fin design da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Vel, slitedeler må byttes med jevne mellomrom uansett hva slags bil du har, men BMW er kjent for å ha skuddsikre motorer. ser at du sier BMW har skuddsikre motorer, men vel de fleste gode biler har jo gjerne det kjære deg videre, vil jeg nok spørre deg hva du legger i ordet skuddsikre motorer? bmw er kjent for å ha en del motorproblemer, kjent er også feil med abs her går det da inn under at ABS føler ofte må byttes ut. Varsler ABS feil selvom det ikke er feil osv.. videre er det også kjente at bilen varsler feil på airbag selvom alt er ok. videre, det er dyre deler til bmw.. men for all del, BMW har fin design da Hvor er dette kjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrVS Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 blant mange bilentusiaster, har selv opplevd bmw´r iallfall 3 serien som har disse problemene. innerst inne vet dere det, men dere er ikke villige til å innrømme det. er noe spesielt med dere bmw eiere, bmw er og blir rett og slett feil fri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 blant mange bilentusiaster, har selv opplevd bmw´r iallfall 3 serien som har disse problemene. innerst inne vet dere det, men dere er ikke villige til å innrømme det. er noe spesielt med dere bmw eiere, bmw er og blir rett og slett feil fri Er ingen som sier at BMW er feilfri, er nok ingen som sier at BMW er den beste bilen i verden heller, men vi som er her inne synes Bmw er fine og bra biler, komfort, motorstørrelser etc... jeg har selv hatt 3 Bmw'er og har hatt minimalt med feil på disse, at Bmw har driftsikre motorer det er det ingen tvil om, dette er ett BMW forum ikke Opel eller noe annet, så jeg skjønner ikke at du gidder å komme her å rakke ned på de som liker å kjøre disse bilene. Alle biler har svakheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 blant mange bilentusiaster, har selv opplevd bmw´r iallfall 3 serien som har disse problemene. innerst inne vet dere det, men dere er ikke villige til å innrømme det. er noe spesielt med dere bmw eiere, bmw er og blir rett og slett feil fri Vel, nå mener jeg ikke å være ekkel, men hvorfor spør du da på et BMW forum hvis du allerede selv mener du vet mer enn oss? Det koster å ha bil, noe som de fleste av oss har erfart som har bil, men mitt spm til deg da er hva er du på utkikk etter? Fremkomstmiddel, eller bil? BMW er nok ikke billigste alternativ hvis du skal ha noe som går problemfritt i over 100000km til, da dette er noe japanerne har spesialisert seg på. Men så synes jeg personlig BMW leverer bedre kvalitet enn japanske biler. Nå er jo jeg BMW entusiast og, men denne "reglen" gjelder uansett hva slags entusiast du spør. Det du referer til hvor du nevner at BMW er kjent for å ha motorproblemer kan jeg ikke helt se hvor du har fra. Er det ting du har hørt eller lest? Er jo sant nok at de eldre r4 motorene hadde sine gjengangere, men BMW sine r6 motorer er kjent for å være gode. Og jeg svarte også deretter da du nevner 520d, som forøvrig faktisk har en r6 motor: (rett meg hvis jeg tar feil her) Slitasjen på det du nevner varierer jo fra bil til bil hvordan den er brukt og behandlet. 3-serie er ofte "ungdomsbil", uten at jeg kan støtte dette opp med noe test eller statistikk, men slitasjen er også deretter. 5-serie er tunge biler, og slitasjen på understell er større her enn 3-serie. Samme gjelder jo da også 7-serie. Det jeg mener med skuddsikre motorere er at med den erfaringen jeg har, og det jeg har hørt fra andre har r6 motorene til BMW ikke så mange feil ved gjennomsnittlig bruk som diverse andre biler. r6 til bmw er jo også kjent for å være gode motorer. Disse tingene jeg nevner her er kun basert på erfaring og formening, så er sikkert andre her inne som kan svare mer konkret på det du spør om. I mellomtiden kan du jo ta en titt her http://autopower.se/begagnatguiden/e39beg.asp Her står det meste av gjengangsfeil på e39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 blant mange bilentusiaster, har selv opplevd bmw´r iallfall 3 serien som har disse problemene. innerst inne vet dere det, men dere er ikke villige til å innrømme det. er noe spesielt med dere bmw eiere, bmw er og blir rett og slett feil fri Nå er jeg helt på linje med Stephan.s i dette spørsmålet, men er du klar over at de fleste større motorene i 3-Serien også finnes i 5-Serien ? 3-Serien spenner i tillegg over nesten 40 år og hver enkelt av de enkelte seriene (E21, E30, E36, E46 og E90) har gode og dårlige egenskaper. Jeg vet derfor absolut ikke innerst inne at 3-serien generelt skulle ha motorproblemer... iallefall ikke mer enn 5-Serien og/eller 7-Serien. Hva er din bakgrunn/kunnskap/erfaring iom. at du er så skeptisk til spesielt BMW´s 3-Serie ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 blant mange bilentusiaster, har selv opplevd bmw´r iallfall 3 serien som har disse problemene. innerst inne vet dere det, men dere er ikke villige til å innrømme det. er noe spesielt med dere bmw eiere, bmw er og blir rett og slett feil fri Er tydeligvis at du ikke har peiling om det du snakker om! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrVS Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 nå har jeg ikke lest igjennom alle svare, men legg merke til at det er sørlandschips som har startet innlegget og ikke meg altså mrVS .. så han har nok spurt fordi han seriøst tenker på å kjøpe en sånn bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 nå har jeg ikke lest igjennom alle svare, men legg merke til at det er sørlandschips som har startet innlegget og ikke meg altså mrVS .. så han har nok spurt fordi han seriøst tenker på å kjøpe en sånn bil! Så sant. En detalj jeg ikke la merke til når jeg skrev posten over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Min erfaring av E36 er at dem er lette å skru på,har pene linjer å motor holder seg ganske bra selv om dem blir kjørt litt hardt,nå er ikke jeg sikker på hvor bra alle motor typene er,men har noen års erfaring med en E36 sedan 94model som har godt 337.000km merker ventiltikking men den er i daglig drift å går bra,så 150.000 vil jeg si ikke er så mye,men nå er jeg litt skeptisk når biler har rullet rundt 120.000 for da virker det som at ting må byttes..men lykke til,BMW vil jeg si er en meget bra bil til en brukbar pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 28, 2007 Share Skrevet September 28, 2007 Min erfaring av E36 er at dem er lette å skru på,har pene linjer å motor holder seg ganske bra selv om dem blir kjørt litt hardt,nå er ikke jeg sikker på hvor bra alle motor typene er,men har noen års erfaring med en E36 sedan 94model som har godt 337.000km merker ventiltikking men den er i daglig drift å går bra,så 150.000 vil jeg si ikke er så mye,men nå er jeg litt skeptisk når biler har rullet rundt 120.000 for da virker det som at ting må byttes..men lykke til,BMW vil jeg si er en meget bra bil til en brukbar pris Hva slags "ting" må byttes ved 120000 Km ?... Hvis du med "ting" mener slitedeler som f.eks bremsskiver, bremseklosser, støtdempere etc. er det ganske normalt å skifte av og til på alle biler. Mine støtdempere, bremseskiver og bremseklosser holdt ca. 100000 Km. Jeg har forøvrig en svoger som vurderer å kjøpe en ny E87 118d når hans 1998 Peugeot 406 2,1 TD er moden for utskifting. Problemet er at det kan gå flere år ennå iom. at Peugeot´en kun har kjørt rundt 405000 Km og stadig kjører som den skal uten problemer. Motoren, turboen, gearkassen og det meste annet er originalt... kun typiske slitedeler er skiftet med jevne intervaller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet September 29, 2007 Share Skrevet September 29, 2007 Nå tenker jeg på bensin pumpe dynamo starter sånne ting,men det kan jo bare være at man er uheldig..turbo som ryker,men dette er ikke på BMW men Volvo,dette er bare min mening.kjipt å kjøpe en bil som har godt 100.000 også ryker slite delene en etter en.. blir plutselig mye ekstra penger,men da slipper man det på en stund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå