Gå til innhold

Enden er nær, BMW kommer med forhjulstrekk!

opt
 Share

Anbefalte innlegg

Felte nesten en tåre da jeg leste siste utgave av Auto Motor & Sport.

Audi skal lansere A1 og som svar på det skal BMW lansere City. City er en liten bil basert på Mini-plattform og kommer altså med forhjulstrekk.

Planen er å lansere den i 2010. Skal bygges i Oxford. Kan trøste folket med at den faktisk ser meget bra ut da. Skal se om jeg får lagt ut ett bilde etterpå. Beklager hvis dette er gammelt nytt, men jeg har ikke sett det før hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den bilen der var veldig rått utført til å være så liten, det som trekker litt etter min mening var de voldsomme nyrene og luftintakene i front.

Når det gjelder FWD, så passer jo dette veldig godt sammen med "city" konseptet syns jeg.

Navnet sier i allefall meg at den er bygget for å i hovedsak kjøre i byen med, kunne brukes "allround" (dvs på vinteren også), samt være en helt grei konebil, som mor og datter kan kjøre til og med.

I den sammenheng syns jeg FWD (skyt meg gjerne nå) er det beste, det er mye mer lettkjørt i byen, og ikke minst på snøføre.

For småkjøring så villet nok FWD passet best som sagt.

Man har liksom ikke bruk for komforten, og kjøreegenskapene RWD gir, hvilket gjør at bilene egner seg bra for å tilbakelegge lengre strekker på autobahn f.eks.

Bare bra BMW tenker nytenkende, og nå går i retning av flere kundegrupper så lenge de ikke overdriver bruken av FWD, for noe som har kjennetegnet BMW i alle år, sammen med rondellen og nyrene er jo nettopp dette med bakjhulstrekken.

Dermed vil jeg ha sagt at selv om de bygger en, og kanskje to FWD modeller, så er jo ikke dette verdens undergang.

Man trenger jo som kjent ikke å kjøpe de om man ikke har lyst på de :)

Hvilket verre er, det er jo tanken på at BMW skal slå seg sammen med volvo, hvis de ikke allerede har gjort det?

Hørte noe snakk om det for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den bilen der var veldig rått utført til å være så liten, det som trekker litt etter min mening var de voldsomme nyrene og luftintakene i front.

Fronten på bilen på illustrasjonen er vel mer eller mindre kopiert fra Concept CS.

CRW_5628.jpg

dsc00196ha8.th.jpg

På dette stadium så er det i hvert fall en ting vi kan være sikre på - og det er at bilen ikke kommer til å se slik ut. Designavdelingen til BMW heter med andre ord ikke Schulte Design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør FWD mer lettkjørt i by?

Det er det da heller ikke... i små biler handler FWD kun om å kunne utnytte begrenset plass best mulig - billigst mulig. I større biler handler FWD primært om å spare penger (enklere og hurtigere montering)... og som en bonus utnytter man plassen bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...