Gå til innhold

Verdt å lese for personer som trimmer biler.


mhane
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nesten utrolig å høre at de bygger opp motoren igjen.. trodde ikke BT likte å bli møkkete på fingrene?

Imidlertidig var det dette som skremte meg mest:

En kompis av meg hadde service på Audi-ensjø. Før han dro tok han en tlf til audi og spurte om det var noe problem med at han hadde trimmet bilen, nei fikk han som svar. Han ga ingen opplysninger om bilen eller seg selv under samtalen. En uke etter besøket fikk han et brev i posten fra biltilsynet som sa at han måtte vise bilen. Han ringte tilbake til Audi og spurte hvorfor i hell%#¤ dem hadde gjort det. Audi svarte med at dem er pliktige til å gi opplysninger til biltilsynet om de tror bilen har økt hestekreftene.

Han kjører en Audi S3 med ca 350hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derre bli for dumt!!

Snakk om sykelig behov for å statuere ett eksempel da :evil:

Var på biltilsynet i fjor med Sx`n min for godkj av senkesett,med cooler i fronten på 110cm,stor turbo, 3"HKS x-sos,å alt mulig som avsløre effekføkning. Vart ikke ett eneste spørsmål! Han ment den bromma fælt da men :D

Blir vell det nye derre no da.. herregud.. bli så jævli irritert.

PS. vet av Egil,å nekte å tru at han har tatt den målinga frivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. vet av Egil,å nekte å tru at han har tatt den målinga frivelig.

Hmm, hvem skulle tvinge ham da? Biltilsynet?

Selvfølgelig er det frivillig, er vel ingen firmaer som tvinges til å utføre tjenester de ikke vil! :wink:

hmm.. ser den.. skal høre litt rundt om derre æ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derre bli for dumt!!

Snakk om sykelig behov for å statuere ett eksempel da :evil:

Var på biltilsynet i fjor med Sx`n min for godkj av senkesett,med cooler i fronten på 110cm,stor turbo, 3"HKS x-sos,å alt mulig som avsløre effekføkning. Vart ikke ett eneste spørsmål! Han ment den bromma fælt da men :D

Blir vell det nye derre no da.. herregud.. bli så jævli irritert.

PS. vet av Egil,å nekte å tru at han har tatt den målinga frivelig.

Jeg har inntrykk av at biltilsynet i Trondheim er ganske greie kontra biltilsyn i andre deler av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om de har iverksatt en storaksjon for å hente in penger eller om dette er bare et enkelt tilfelle pga ulykken. Kan begynne å lure når du leser hva som skjedde blant annet med han som leverte bilen på Audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo f.eks. tenkes at det har skjedd på en måte som gjør at det må ha vært mye effekt inne i bildet for å ha oppnådd farten på så kort distanse. Ellers tviler jeg på at de hadde brukt så mye ressurser på å finne utav det. Kan jo også tenkes at det rett og slett har skjedd som følge av mye effekt, dvs. mistet grepet, sladdet og gått ut. Det kan være mange grunner til hvorfor de har satt i gang noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde kræsja i høy fart i 50-sona med 3 passasjerer? Er vel ikke noe vits i å ta den diskusjonen her og, virker som om opplysningene er veldig ufullstendige i saken...

Enig i at vi ikke trenger å diskutere denne saken spesifikt.

Det som er interesangt er om dette er et enkelttilfelle eller om de har tenkt å ta fatt på oppgaven med å begynne å nøste opp i feks alle dieselbilene som triller rundt i norges land.

Jeg har ikke chippet min 730d så for meg er det jo egentlig det samme. Men hvis verkstedene er pliktig til å oppgi at bilen de får inn har fått en effektøkning og faktisk gjør det. Så er dette absolutt verdt å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke chippet min 730d så for meg er det jo egentlig det samme. Men hvis verkstedene er pliktig til å oppgi at bilen de får inn har fått en effektøkning og faktisk gjør det. Så er dette absolutt verdt å diskutere.

Jeg vet ikke hvordan det er i Norge, men her i Danmark får biler som er chippet eller som på andre måter er vesentlig endret iht. de originale spesifikasjonene en anmerkning om dette i bilens datajournal ved service eller dataoppgraderinger (OBD). Det er to årsaker til dette... først og fremst som en dokumentasjon til BMW hvis bilen på et senere tidspunkt forsøkes solgt/byttet inn hos BMW (hvis eieren f.eks påstår at bilen aldri har vært chippet) og som en dokumentasjon i tilfelle politiet ved en ulykke henvender seg til BMW og/eller verkstedet for å få informasjon om bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...