Gå til innhold

Mitt "nye" leketøy .E34 M5


Tam
 Share

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra Sverige igår kveld med mitt nye leketøy. Bilen er en 1991 modell med noen feil som må fikses før sommeren. Støtdempere må byttes- synk ring på 2 gir er defekt og klimaanlegget må fylles. Ekstralykter under fronten skal vekk selv om de lyser noe hinsides kraftig.Originalfelger skal anskaffes. Wunderbaumen på bildene er allerede fjernet. Bilen er iflg Svensk bilprovning 100% rustfri , og jeg har heller ikke funnet noe rust. Bilen har ikke soltak , er faktisk den eneste M5 jeg har sett uten dette. Sportsinteriør med oppvarmede seter- utvidet skinnpakke (skinn hattehylle-midtkonsoll-deler av dashbord) Stor kjørecomputer-rollo-belyst girspak og 2 soners full klima er det jeg har oppdaget foreløpig men har bare hatt den noen timer så det er muligens mer på den.

Stor takk til NeonMuffler som kjørte den hjem for meg mens jeg kjørte bruksbilen.

Bildene er fra salgsannonsen, har ikke rukket å ta nye selv enda.

7482957117.jpg

7476713626.jpg

7457387160.jpg

7434097031.jpg

7427853540.jpg

7408527074.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er 3.6 literutgaven. Den går greit nok for meg. Den motoren skal også være mer holdbar enn 3.8 literen hvis man skal tro de som har greie på dette. Har registrert at svært mange av 3.8 literene jeg har sett på i Tyskland har hatt mye motorutgifter noe som også kan tyde på at de ikke er like holdbare.

Er mulig jeg fjerner hele sotingen, er ikke så glad i den. Er heller ikke 100% perfekt utført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en norsk regget 525 uten motor så det blir vel total ombygging av denne. Har ikke lyst til å sponse staten med så mye penger. Er bedre å bruke dem på andre ting da. Sender ombyggingssøknaden i morgen. Har da tenkt å flytte over ALT og lakke opp mottagerbilen i identisk farge som M5en osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en flott bil.

Angäende holdbarhet: Jeg hadde tidligere en 3,6 liter motor der registerkjedet uten forvarsel hoppet over tannhjulene. Reparasjon pä 50.000 kr. Et godt tips: Skift kjedestrammerne og tannhjul og annet son hörer til för du ogsä kanskje fär et havari. Er jo mye enklere ä gjöre när du likevel skal ta motoren ut.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en flott bil.

Angäende holdbarhet: Jeg hadde tidligere en 3,6 liter motor der registerkjedet uten forvarsel hoppet over tannhjulene. Reparasjon pä 50.000 kr. Et godt tips: Skift kjedestrammerne og tannhjul og annet son hörer til för du ogsä kanskje fär et havari. Er jo mye enklere ä gjöre när du likevel skal ta motoren ut.

Hilsen Eirik.

Kommer til å bytte dette når jeg tar den ut. Er en vibrasjonslyd som virker som om den kommer ifbm girkassa også jeg må sjekke. Er det noe annet som lønner seg å fikse når motoren først er ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det med svensker og disse 4lyktene som ettermonteres ? :lol:

Svensker er helt ville på tusenmetere og ekstralykter i alle størrelser. Ingen respekt for en bils design heller når de setter de på. Det går hauger av både BMWer, Mercedeser og Volvoer med svære stygge lykter på der borte.. :roll:

MEN, når det er sagt, så hører det med til historien at de har veldig lite gatelys der borte, kun i befolkede områder (som i Danmark og Tyskland). Her til lands har vi jo pokker meg gatelys over alt, så det er jammen ikke rart det er dyrt å bygge veier her. Vi har mye å lære av svenskene... hva pokker skal man med gatelys der det kun er biler - bilene har jo lykter allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...