Arimanni Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Nå har bilen min pasert 275 000 km, 50 000 på det 2.5 året eg har hatt den. Og det er så smått begynnt å skrante litt her og der. Og dess meir eg skrur og fikser ting, dess meir dukker opp Nå er instrumentpanelet gått til hel*** (er overledning ein plass også), ruta må skiftes, noen foringer er klar til å byttes, automatkasse har sett betre dager osv. Som sagt er det meir som må gjerest enn kva eg rekker på eit par dager (vist eg finne ut eg skal heim til foreldra mine) og ettersom eg er avhenig av bil så vurderer eg å avskilte bilen til desse feila + ein del andre ting er fikset. Da er spørsmålet, kva bil bør eg tenke på å kjøyre i mellomtida (tenker i hovedsak noko anna enn BMW ettersom at skal du få noko skikkeleg her må du temmeleg langt opp i pris)? Tenker på prisklassen 5000 - 20 000 kr, helst diesel, lavt forbruk, gode seter (er meget viktig ettersom eg gjerne bruker bilen ein del), driftsikker og ikkje dette så fort i pris. Og ikkje minst, den SKAL/BØR ha samme kjørefølelse som BMW Veit det er vansklege kriterier, men men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 må no bli en MB 124 diesel da.. dau som ei fele,men går billig å e go å kjøre. kompis ta mæ har hadd sin i ca 96år,å kjørt minst 30 gang rundt ekvator!! trur han bare ha bytta vacumpumpa faktisk stygg som juling da!! hvit med ekte krokan lakkering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Skody Pickup! Latere bil med lite forbruk skal du lete lenge etter Morsom å leke seg med om vinteren også. Sleng inn en fæl stereo og sett på bra piggdekk framme, så er dette en "potent" vinterbil .. Slenger fort med ræva. Ellers har vi jo noen traktorer fra øst som trekker i riktig ende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Jeg tror at du ber om litt for mye til den prisen... og hvis bilen både skal og bør ha den samme kjørefølelsen (les: fahrfreude) som en BMW kan det nesten ikke bli noe annet enn en BMW. Hovedproblemet i denne sammenhengen er at andre alternativer fort blir for dyrt eller for gammelt til å være bruksbiler (som f.eks W124/W201 med manuelt gear). Jeg hadde vurdert å kjøpe en av de mindre populære BMW modellene (E36 316i, E36 318i med automatgear, E36 316i Compact) og satset på å finne en som er billig nok og i nogenlunde god stand. Alternativt hadde jeg satset på velprøvd japansk kvalitet som f.eks en Toyota Corolla eller Honda Civic (gnagere, men god kvalitet for prisen). En annen mulighet er Volvo 850... de burde ikke koste så alt for mange kronene nå. Glem diesel... det er for dyrt og dårlig i denne prisklassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Fredrik, du kan vel ikke si at E36 316i/318i ikke er populære, det kryr jo av dem! Angående 'Japansk kvalitet'... Du skal styre så langt unna som du kommer en Honda Civic, spesielt da 92-95 modellene, der snakker vi ikke kvalitet! Kjøp deg en Volvo 740! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Fredrik, du kan vel ikke si at E36 316i/318i ikke er populære, det kryr jo av dem! Jeg har dessverre ikke helt føling med hva som er populært i de forskjellige delene av Norge for tiden, men hvis jeg skal ta pulsen på hva som er populært her inne er det ikke mange som uten videre sier at de har lyst på en E36 316i eller en E36 318i med automatgear. Mitt poeng var naturligvis kun å forslå noen av de billigste BMW modellen som trolig ikke er ramponert av unge entusiaster med mer pågangsmot enn kunnskaper... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 sant sant. Selv er jeg en 19 år gammel eier av en 93' 316i Det som er synd er at enkelte skal ha 80k for 1.8 literne sine fordi de har m-tech front... Sorry OT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Takk for svar så langt. Nei, eg sa ikkje at eg skulle vere enkel heller når det gjelder sånne ting. Har tenkt på både MB og BMW (blir nok ikkje Skody Pickup - sorry oddis;)) , men ettersom eg også er litt sugen på å prøve noko eg aldri har prøvd før så blir det nok ikkje dei to alternativa. Har sett litt på VW Passat, men av dei få grevlingene eg har prøvd så har eg ikkje vert særleg imponert. Føler liksom dei vil meir av vegen når du gir gass enn å holde seg på vegen. Toyota tenker eg ein del på ja. Og da i hovedsak corolla som du nevner Fredrik. Navnet Audi av eit eller annet slag har i det siste begynnt å svirre rundt om i hovet mitt i seine nattestimer også, men kva type har eg ikkje peiling på. Har høyrt at mange nye Audier har problem med forstillinga, stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Og alt vart så mykje betre no når eg kom ut og eit 1 år gammelt batteri ikkje hadde strøm igjen. Jippi, blir jevla morro å leite etter kva som tapper strøm fra battereiet midt i Bergen...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Passat syncro! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Det finns bare en type bil vet du. Ny og gammel BMW hehe.. den hadde sikkert ingen hørt før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Fredrik, du kan vel ikke si at E36 316i/318i ikke er populære, det kryr jo av dem! Jeg har dessverre ikke helt føling med hva som er populært i de forskjellige delene av Norge for tiden, men hvis jeg skal ta pulsen på hva som er populært her inne er det ikke mange som uten videre sier at de har lyst på en E36 316i eller en E36 318i med automatgear. Mitt poeng var naturligvis kun å forslå noen av de billigste BMW modellen som trolig ikke er ramponert av unge entusiaster med mer pågangsmot enn kunnskaper... Skjønner poenget, men å si at e36 316/318 ikke er populære blir iallefall helt feil. Ang unge entusiaster med mer pågangsmot enn kunnskaper, så syntes iallefall jeg at det nettopp er 316/318 som er offer for bilxtra/torshov deler, egendesignet styling og nye landsmenn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Hva med en Sierra? Er egnetlig overasket over 4x4 Mondeoen jeg kjøpte som bil 2. Helt grei bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.M3 Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 De fleste biler parkerer jo BMW. Det er bare verstingutgene i M-serien som går skikkelig bra. Jeg tror jeg hadde gått for en Citroen stasjonsvogn, de får du i 2.1TD, svært komfortable (faktisk mye bedre enn BMW) og svært økonomiske. Samtidig har du utrolig plass i de. Ligger mange på finn.no i prisklassen 5-20.000, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 De fleste biler parkerer jo BMW. Det er bare verstingutgene i M-serien som går skikkelig bra. Jeg tror jeg hadde gått for en Citroen stasjonsvogn, de får du i 2.1TD, svært komfortable (faktisk mye bedre enn BMW) og svært økonomiske. Samtidig har du utrolig plass i de. Ligger mange på finn.no i prisklassen 5-20.000, ja citroen er kjempekomfortable, men stakkaren må jo ha en driftsikker bil.noe citroen ikke er godt kjent for.(les store grønne flekker med lhm veske når du kommer ut om morgenen.) Har en mitsubishi Galant til salgs 1990 modell.kun kjørt 147000.Automat,servo,el.vindu,sentrl.lås og alarm. 15000kr årsavg. må bet. sølvgrå fin bil.god å kjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå