Gå til innhold

porsche carerra gt vs E30 turbo


Ceylon
 Share

Anbefalte innlegg

Kan være mange grunner til det..Ser ut som han i E30n gutser mer og presser på mer enn hva han i GTn gjør.

GT'n koster en del mer så kanskje han er mer forsiktig, kan være mer uerfaren osv.

Men den E30n er ingen sinke akkurat! :) *Lyst på*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser jo ganske tydelig at Porschen ikke gir på andre steder enn når det går rett frem... og at BMW´en der blir hengende helt håpløst etter. Et annet poeng er at knapt noe er mer irriterende enn fjortiser som ligger og presser i en rånebil. Det gir ikke mye cred i Porschemiljøet (og allefall ikke i Carrera GT miljøet) å si at i dag kjørte jeg fra en gammel E30 med en jypling med kviser og cap bak rattet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30`n har en s50b30 med ett par turboer på, så den er ingen sinke. Har sett den selv nede på Ringen, og det er ett imponerende bygge.

Man ser jo att personen i Porschen ikke presser bilen noe spesielt, og det er forståelig, for hvem vil vel "parkere" en slik bil i autovernet på Ringen..? Har kjørt fra mange eksotiske/dyre biler på Ringen, men det betyr ikke att de går dårlig for det. Det er ikke alle som har hverken erfaring i bil-/banekjøring, eller har lyst til å kræsje bilen sin der nede. Mange som bare vil oppleve banen, og tar det helt med ro.

Ellers så har han med E30`n dårlige sporvalg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker som om E30en understyrer mye. Og føreren kjører for trange spor. Kunne nok ha hentet mye kurvehastighet på rundere inngang i svingen og bruke svingen maksimalt i utgangen. På den andre siden er ikke dette banen jeg ville ha makset på med tanke på manglende avkjørinssoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topik: syntes det så skummelt ut og kjøre moped\motorsykkel der.

Det er veldig skummelt, og jeg hadde aldri gjort det! Bilene kommer fort på, og så er det kort vei til autovernet hvis det ligger sand eller væsker på banene..

Var 2-3 motorsyklister som omkom når jeg ver der nede i august..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt fra mange eksotiske/dyre biler på Ringen, men det betyr ikke att de går dårlig for det. Det er ikke alle som har hverken erfaring i bil-/banekjøring, eller har lyst til å kræsje bilen sin der nede. Mange som bare vil oppleve banen, og tar det helt med ro.

Det er jo litt forståelig når det gjelder Porsche Carrera GT iom. at det kun ble bygget 1270 stk. og at de kostet 452400 Euro. På den annen sider er det vel kanskje litt meningsløst å ha en bil som er så dyr at man knapt kan bruke den til det den er bygget for... :roll:

Carrera GT er forøvrig rimelig rå... den har en midtmontert V10 motor på 5733 cm3 uten tvangsforing som yter 612 HK ved 8000 rpm og 590 Nm ved 5750 rpm. Kun 1380 Kg medfører at den klarer 0-100 Km/t på 3,9 sekunder... 0-200 Km/t på 9,9 sekunder... og 0-200-0 på 14,1 sekunder. Topphastigheten er 330 Km/t.

Porsche_carrera_GT.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen sider er det vel kanskje litt meningsløst å ha en bil som er så dyr at man knapt kan bruke den til det den er bygget for... :roll:

Det er kanskje viktigere å bli sett i en slik bil, enn å bruke den til hva den er bygget for..? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke påbudt med hjelm på banekjøring på Ringen?

Nürburgring er under turistkjøring en vanlig vei (bomring), så vanlig trafikkregler gjelder. Hjelmbruk er derfor ikke påbudt. Det er faktisk flere steder det er fartsgrenser der, men det er det få som er klar over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30`n har en s50b30 med ett par turboer på, så den er ingen sinke. Har sett den selv nede på Ringen, og det er ett imponerende bygge.

Så det er en S50B30 biturbo nedi der altså, jeg trodde først det måtte ha vært noe 4 syl mtp. hvor rolig motorkarateristikken var.

Ut fra noen bilder jeg fant på teamhurricane (hjemmesiden deres, http://www.xela-fr.com/teamhurricane/ ) så trodde jeg det var en S38 turbo, men lydbildet virket så mildt.

Fant ikke motorbilder på den S50 turboen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...