Gå til innhold

Min nye bil - E61 520dAT Facelift SOLGT!

Share

Anbefalte innlegg

De tar nesten vær eneste bil som kommer ut fra oss. Alle bruktbilene blir shinet der og alle nybilene blir levert der også. Dvs at de har noen hundre biler i året.

Jeg leverte bilen til samboeren på lakkrens og shine der, samt moderns for polering og jeg kommer til å levere min bil der nå. Bra prisen og dyktige mennesker. Møter de ett par ganger om dagen så skal få spurt i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 563
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, da virker det hvertfall ikke som om det er noen fare ved å levere bilen der. Takk for hjelpen Håkon og milhouse :)

Har i den siste tiden vært plaget med at lufttrykket har forsvunnet i venstre bakdekk. Har også fått meldinger på meldinger i iDrive og måtte etterfylle her om dagen da bilen nesten stod på felgen. Idag sjekket jeg dekket for å se om luften hadde siget ut og det hadde det jaggu gjort. Jeg tenkte, hva faen for noe tull er dette, men da oppdaget jeg at det var skrudd en skrue inn i dekket. Enten har det blitt kjørt på en skrue eller så er det noen som har skrudd inn en skrue på pur faenskap. Må dra å bestille nytt dekk på Mandag.. :evil:

Ellers må jeg si, etter 517km bak i mine nye dieselbørse at jeg er strålende fornøyd med alt. Morsomt med gimmik som elektrisk bagasjeluke, lys i speil, åpning og lukking av takluke/vinduer med nøkkelen, parklys slår seg på når jeg åpner bilen etc.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ja.. Nei, jeg vet ikke. Skruen står nemlig slik at det er sterkt mistenkelig til at noen har skrudd den inn. Men men, det finner jeg (heldighvis?) uansett aldri ut av. Nå får jeg ikke gjort annet enn å vente til Mandagen, men jeg sitter å ser på noen deler jeg har lyst til å bestille.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrudd en skrue inn i dekket. Enten har det blitt kjørt på en skrue eller så er det noen som har skrudd inn en skrue på pur faenskap. Må dra å bestille nytt dekk på Mandag.. :evil:

Kjipt ja! Men hvordan er det på din bil med dekktrykk sensorer. Kan man fylle sånn dekkskum (bedre kjent som aperunk) ved hull i dekkbanen? Eller risikerer man å ødlegge noe i det dekktrykk systemet?

Sitter forresten skruen i siden av dekket? Hvis ikke, så er det vel bare å få plugget det :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da virker det hvertfall ikke som om det er noen fare ved å levere bilen der. Takk for hjelpen Håkon og milhouse :)

Ellers må jeg si, etter 517km bak i mine nye dieselbørse at jeg er strålende fornøyd med alt. Morsomt med gimmik som elektrisk bagasjeluke, lys i speil, åpning og lukking av takluke/vinduer med nøkkelen, parklys slår seg på når jeg åpner bilen etc.. :D

Bare hyggelig å hjelpe til. Har selv fått flere gode anbefalinger fra det gode folk her inne! Håper virkelig du blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrudd en skrue inn i dekket. Enten har det blitt kjørt på en skrue eller så er det noen som har skrudd inn en skrue på pur faenskap. Må dra å bestille nytt dekk på Mandag.. :evil:

Kjipt ja! Men hvordan er det på din bil med dekktrykk sensorer. Kan man fylle sånn dekkskum (bedre kjent som aperunk) ved hull i dekkbanen? Eller risikerer man å ødlegge noe i det dekktrykk systemet?

Sitter forresten skruen i siden av dekket? Hvis ikke, så er det vel bare å få plugget det :wink: .

Nei, man ødelegger ikke noe i dekktrykksystemet. Har fylt på en flaske med dekkskum, så holder forhåpentlighvis dekket til Mandagen. Skruen sitter der jeg har merket av med en rød prikk, bare på venstre bakhjul...

zv2hqsdvggv0v2fx0l82.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :P . Greit å vite, regner jo med å eie en BMW med dekktrykk system en gang :wink: .

Burde være mulig å plugge dekket hvis hullet er der. Men det finner forhandler eller dekkshoppen i nærheten av deg ut av på Mandag. Kjedelig å kaste et 18" kvalitets vinterdekk, som kun har rullet 517km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med gimmik som elektrisk bagasjeluke, lys i speil, åpning og lukking av takluke/vinduer med nøkkelen, parklys slår seg på når jeg åpner bilen etc.. :D

Hva mener du med lys i speil?

PS: Lukking av takluke/vinduer med nøkkelen har det vært på alle BMWer siden 80-tallet en gang (ihvertfall 5-serie og oppover), men ikke åpning.

Takk for svar :P . Greit å vite, regner jo med å eie en BMW med dekktrykk system en gang :wink: .

Når vi får oss BMWer med dekktrykkssensorer, så er elektronikken så gammel at den er defekt og gir feilmeldinger i hytt og gevær uansett dekkskum eller ei. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi får oss BMWer med dekktrykkssensorer, så er elektronikken så gammel at den er defekt og gir feilmeldinger i hytt og gevær uansett dekkskum eller ei. :lol:

Åff, du er så flink til å ta fra meg motet :lol: . Neida, men du har vel sikkert rett. Da driver vi å bypasser, kopler fra og tar ut pærer for å få fred 8) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

milhouse: Tusen takk for hjelpen milhouse. Skal ringe å snakke med de så fort jeg har tid og mulighet.. :)

Gunnar: Lys i de utvendige speilene. Kanskje ikke noe nytt, men jeg har aldri hatt det før og syns det er ganske stilig. Det samme med belyste dørhåndtak og oppbevaringsrom i alle dører.. :)

Det var jeg ikke klar over, fikk aldri til dette på min tidligere E39 og E60.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åff, du er så flink til å ta fra meg motet :lol: . Neida, men du har vel sikkert rett. Da driver vi å bypasser, kopler fra og tar ut pærer for å få fred 8) .

Stemmer det. Monterer manuelle bakluker og pansere og setter inn igjen knappepaneler i stedet for touchskjermer. Det tror jeg blir den nye store bransjen - manuellifisering av 10 år gamle biler, når elektronikken svikter. Fremtiden er lys for bruktbilkjøpere. :lol:

Gunnar: Lys i de utvendige speilene. Kanskje ikke noe nytt, men jeg har aldri hatt det før og syns det er ganske stilig.

Det er sikkert nytt, jeg spør fordi jeg ikke har sett det før og er nysgjerrig som alltid. ;) Hvor lyser det i speilene?

Det var jeg ikke klar over, fikk aldri til dette på min tidligere E39 og E60.. :?

Holde inne låseknappen på fjernkontrollen, eller på de som ikke har fjernkontroll, vri nøkkelen litt lenger og holde den der til vinduer og luke er lukket. Låseknappen på fjernkontrollen på 7eren lukker først alle vinduene, så takluka. M5en gjorde det samme med nøkkelen i låsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar: Lys i de utvendige speilene. Kanskje ikke noe nytt, men jeg har aldri hatt det før og syns det er ganske stilig.

Det er sikkert nytt, jeg spør fordi jeg ikke har sett det før og er nysgjerrig som alltid. ;) Hvor lyser det i speilene?

Ah, beklager.. Trodde det kanskje hadde vært på BMWer i en god stund jeg, men da var det altså ikke det. Det lyser under speilene og ned på dørene. Kan ordne noen detaljbilder bilde i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse sensorene sitter ikke i dekket vel.. Sitter ikke de i navet og føler kun endringer i rulleomkrets/motstand eller.no Er slik på z4 hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...