Gå til innhold

Anlegg i min E39


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle oppgradere stereoen i bilen og kunne tenkt meg ett system med følgende krav:

God og høy lyd med rask og kontant bass, ikke bass kabinett, jeg skal ha plass til barnevogn baki.

Så jeg lurte på hvordan dette hadde blitt:

Frontsett:

http://www.elutstyr.no/product_info.php ... cts_id=577

Og disse basshøytalerne:

http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=467

hvordan hadde dette passet? komponentsystemet fremme og basserne i hattehylla?

Og hvilken forsterker hadde vært greitt til dette oppsettet? ikke noe svære greier, helst i A4 størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dem bakhøytalerene kan bli litt problematiske å få plass til. Frontsettet funker meget bra til prisen. Om du vil gjøre det på en enkel og grei måte kan du bruke en iso forsterker. Sparer du plassen og du slipper unna endel av kablingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dem bakhøytalerene kan bli litt problematiske å få plass til. Frontsettet funker meget bra til prisen. Om du vil gjøre det på en enkel og grei måte kan du bruke en iso forsterker. Sparer du plassen og du slipper unna endel av kablingen.

Nå har ikke jeg orginal spilleren i bilen men en JVC KD-BT1, dette er bare midlertidig til jeg får installert Carputer i bilen, har alt, mangler bare forsterker å høytalere.

Men kunne tenkt meg litt bass samtidig, hvordan er det med bare det frontsettet, blir det noe bra basslyd i de? vet jeg ikke kan sammenligne med en basskasse men.

Så det er virkelig ikke noen løsning for å få noe bass inn i bilen uten å ha en 100 liters kasse baki der, hva størrelse er det på BMW sitt basselement som følger med i det største anlegget deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ikke noe bass i det frontsettet, men står det på plass, så er jo 2stk slike under seta ett alternativ:

http://www.alpine-europe.com/index.php?id=swe-1000&no_cache=1&L=16&tx_comproductcatalog_pi1[show]=features#ridercontent

7e48301401.jpg

Vet ikke om det noen andre som leverer tilsvarende. Jeg hadde også villet gått for Focal elementer, men rett og slett byttet ut med elementer som passer rundt baut. Dette ville løftet lyden betraktelig, og bass under baken fungerer alltid :wink:

Focalsettene fortjener også disse to:

Forsterker:

http://www.alpine-europe.com/index.php?id=mra-d550&L=0

mra-d550.jpg

Spiller:

http://www.alpine-europe.com/index.php?id=digital_media_receiv&L=0

iDA-X001_800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut den cd spillern :P

hehe, regner med man stapper cd plata i der hvor det står Alpine.

He he, ikke akkurat det nei 8)

Dette er en spiller som er hovedsakelig beregnet for high speed full dokking med I-Pod. Man kan mao vise bl.a bakgrunnsbilder fra spilleren, disse kan også lastes ned.

Den er selfølgelig også klar for tilkobling av MP3/CD skifter.

Den er Bluetooth ready.

Den kan kobles mot mange orginale rattstyringer med ekstratilbehør.

Den påstås å levere optimistiske 4x50W, noe som vil være svært vanskelig å oppnå(les. 10A og 14,4V :wink: ) Men dette er noe alle produsenter har blitt flinke til skryte på seg, Alpine også etterhvert, desverre. Vil anta rundt 4x25/30W skulle være nærmere topp nominell effekt, reèlt Ikke ille det, men allikevell litt snusk mener jeg. Ikke særlig mange som leverer like mye. Gjelder forøvrig mesteparten av sluttrinnene på markedet også.

3 x preout +++++

Hadde vært mitt valg av spiller om bilen ikke hadde vært utstyrt med pro fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut den cd spillern :P

hehe, regner med man stapper cd plata i der hvor det står Alpine.

He he, ikke akkurat det nei 8)

Dette er en spiller som er hovedsakelig beregnet for high speed full dokking med I-Pod. Man kan mao vise bl.a bakgrunnsbilder fra spilleren, disse kan også lastes ned.

Den er selfølgelig også klar for tilkobling av MP3/CD skifter.

Den er Bluetooth ready.

Den kan kobles mot mange orginale rattstyringer med ekstratilbehør.

Den påstås å levere optimistiske 4x50W, noe som vil være svært vanskelig å oppnå(les. 10A og 14,4V :wink: ) Men dette er noe alle produsenter har blitt flinke til skryte på seg, Alpine også etterhvert, desverre. Vil anta rundt 4x25/30W skulle være nærmere topp nominell effekt, reèlt Ikke ille det, men allikevell litt snusk mener jeg. Ikke særlig mange som leverer like mye. Gjelder forøvrig mesteparten av sluttrinnene på markedet også.

3 x preout +++++

Hadde vært mitt valg av spiller om bilen ikke hadde vært utstyrt med pro fra før.

Joda men nå var dette ment som sarkasme da, nei jeg skal ikke ha noen ny spiller inn i bilen, skal ha Carputer, skjerm, tastatur, Gps, kabinett, Bluetooth har jeg, det jeg mangler er Forsterker, diverse kabler og innmat i kabinettet + nye høytalere (ikke ett must for å få det opp å gå)

Men blir nok ikke noe oppkopling før til våren/sommeren, tenkte jeg skulle begynne i det små med litt oppgradering av høytalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda men nå var dette ment som sarkasme da

Skjønte det :wink:

nei jeg skal ikke ha noen ny spiller inn i bilen, skal ha Carputer, skjerm, tastatur, Gps, kabinett, Bluetooth har jeg, det jeg mangler er Forsterker, diverse kabler og innmat i kabinettet + nye høytalere (ikke ett must for å få det opp å gå

Høres spennede ut det der. Jeg har lest litt om det, men aldri helt satt meg inn i det. Åpner ett hav av muligheter det der da, bare fantasien (og økonomien self) som setter begrensninger egentlig. Egentlig merkelig sjeldent jeg har sett slike "rullende PC`er" 8) Burde jo vært ytterst intressant for den store gruppen av duppeditt fans, inkl. meg selv. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda men nå var dette ment som sarkasme da

Skjønte det :wink:

nei jeg skal ikke ha noen ny spiller inn i bilen, skal ha Carputer, skjerm, tastatur, Gps, kabinett, Bluetooth har jeg, det jeg mangler er Forsterker, diverse kabler og innmat i kabinettet + nye høytalere (ikke ett must for å få det opp å gå

Høres spennede ut det der. Jeg har lest litt om det, men aldri helt satt meg inn i det. Åpner ett hav av muligheter det der da, bare fantasien (og økonomien self) som setter begrensninger egentlig. Egentlig merkelig sjeldent jeg har sett slike "rullende PC`er" 8) Burde jo vært ytterst intressant for den store gruppen av duppeditt fans, inkl. meg selv. :wink:

Jepp bli bra det vet du, Gps, Bluetooth,Wlan, hele musikksamlingen i bilen, gleder meg som en alke, det som blir dritten blir kabeltrekkinga da, lurer litt på å hive ut setene å ta kablene under midtkonsollen, altså gjøre det skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...