Fredrik Skrevet Oktober 11, 2007 Share Skrevet Oktober 11, 2007 Er det noen som vet hva som egentlig er forskjellen på BMW Business radioen med CD og BMW Professional radioen med CD (teknisk/funksjonsmessig) ? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=05 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=05 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weheeE34 Skrevet Oktober 12, 2007 Share Skrevet Oktober 12, 2007 har ikke professional utgang til et ekstra sett høytalere skal tro? å så har den vel en "litt" kraftigere innebygd forsterker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2007 har ikke professional utgang til et ekstra sett høytalere skal tro?å så har den vel en "litt" kraftigere innebygd forsterker? Interessant... jeg har faktisk aldri sett en E46 med BMW professional radioen. Business radioen og Navigasjon (stor og liten skjerm), men aldri BMW professional radioen. Er det noen som kan bekrefte weheee34´s uttalelser ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 13, 2007 Share Skrevet Oktober 13, 2007 den har nok ikke to ekstra utganger. Men 4 stk. som de andre. Tror den har bittelitt mer pulver, men er ikke 100% sikker. Så er det noe med lydinnstilling som ikke er på Businessene. Litt mer valg. Den har og annet display. Her får du opp radionavn som forandrer seg automatisk når du søker. Den har altså automatisk lagringsfunksjon. Min E46 kom med Professional spiller. Dog med kassett. Har den liggende hvis du vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weheeE34 Skrevet Oktober 14, 2007 Share Skrevet Oktober 14, 2007 http://www.tronrudbil.no/pdflister/mars ... steups.pdf der fant jeg dette: Radio BMW Professional Ekstra i forhold til standard radio: - FM/AM/LW RDS tuner - CD-spiller inkludert MP3 dekoder eller MiniDisc-spiller (kun ved bestilling av 651 'MiniDiscspiller') - Tittelsøk - Forover og revers - Scan og tilfeldig sporvalg To-linjers display for utvidet visning av telefonnummer, navn og audio/MP3-titler. Direkte telefonstyring via stasjonknappene og trykk-/vri-bryter. Kjørecomputer i displayet men nå er nok dette for den nye 3 serien cabrio... så om dette stemmer overens med e-46 skal være usagt... (fant ikke for e-46:( ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 14, 2007 Share Skrevet Oktober 14, 2007 Ikke det at jeg vet hvor oppdatert BMW var for ~7 år siden, men tror ikke at MP3-støtte var mulig da... Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Ikke det at jeg vet hvor oppdatert BMW var for ~7 år siden, men tror ikke at MP3-støtte var mulig da... Eller tar jeg feil? Det er nettopp dette spørsmålet som er frustrerende, men jeg tror ikke at Professional kan spille Mp3. Det er allikevel verdt å undersøke saken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Min kunne i alle fall ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Ikke det at jeg vet hvor oppdatert BMW var for ~7 år siden, men tror ikke at MP3-støtte var mulig da... Eller tar jeg feil? Det er nettopp dette spørsmålet som er frustrerende, men jeg tror ikke at Professional kan spille Mp3. Det er allikevel verdt å undersøke saken. Er det det du lurer på? Om den spiller mp3 altså? Det gjør den nok ikke som orginal, men man får kjøpt fra en side i tyskland (mener eg det var) der de har oppgradert spilleren til å ta akkurat mp3..husker selfølgelig ikke siden nå da.. Dette er noe eg forøvrig kunne tenke meg selv også..mener de lå på rundt en ca. 3000kr?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 16, 2007 Share Skrevet Oktober 16, 2007 Interessant idé, men for 3000,-, så blir nok det litt i det meste laget. Da holder jeg meg heller til en importert toppmodell fra pioneer til samme prisen, når jeg en dag skal kjøpe cdspiller. Jeg skal jo uansett ha en 7" touchsscreen der hvor AC og cdspiller er, så cdspilleren skal i hanskerommet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Bare for å korrigere evt. misforståelser... jeg lurer ikke kun på om en Professional kan spille Mp3 filer, men det også. Jeg er også interessert i om det er mer enn én radiotuner i spilleren og om den kan motta langbølgesignaler (LW). Såvidt jeg vet sender NRK stadig nyheter på langbølge og de kan man motta her i Danmark på gode dager. Da jeg hadde en 1987 E30 320i i 1988/89 hadde jeg en Alpinespiller som kunne motta NRK´s langbølgesignaler her i Danmark og det var egentlig ganske artig. De fleste moderne radioer har kun tunere som kan motta FM og mellombølge (MW)... inkl. Business. Så langt virker det som om en Professional kan motta langbølgesignaler, men ikke spille Mp3. Jeg har et tilbud på en pent brukt Professional med CD for ca. 600 kroner her i Danmark, men jeg vet ikke hvor interessant den er når alt kommer til alt. En uoriginal spiller er forøvrig helt uaktuelt for min del (også med et adapter for sentrering av spilleren)... det ser ikke ut i dashboardet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå