Gå til innhold

pigg / piggfri

TB328i
 Share

pigg eller uten?  

92 stemmer

1. 1. pigg eller uten?

• pigg
      40
    • piggfri
      54

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette her kommer jo helt ann på hvor i landet man bor.

Noen bor jo på steder hvor det store deler av vinteren faktisk ikke finns snø, noen bor der hvor det kommer og går veldig mye, og andre bor der hvor det er snø hele vinteren når snøen først har kommet.

Lurt å nevne disse tingene for de av dere som skriver inn her.

Jeg som bor så langt nord og kjører hele vinteren på snø og is, hvor det kun er bar asfalt inne i byen et fåtall ganger av og til ville nok ha valgt piggdekk.

Hadde vært råstilig med skikkelige piggdekk som brukes til isbanekjøring eller som rallyførerne bruker :D

Men desverre ikke lovlig på offentlig vei (forståelig nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigg! Kjører mye og langt vinterstid, med fjelloverganger og generelt svært vekslende føre.

Piggfritt har jeg prøvd en vinter og det holdt rett og slett på å drepe meg. Det er fullstendig ubrukelig på det aller verste føret, våt is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører piggfritt på 9. sesongen eller noe slikt og kommer neppe til å kjøpe piggdekk igjen. Her hvor jeg bor er det faktisk så lite viterføre at jeg til og med har vært inne på tanken å kjøpe kontinentale vinterdekk denne sesongen. Det som holder meg litt igjen er at når vi først får vinterføre er det nesten uten unntak våt is og da er jeg redd for at kontinentale dekk blir litt for dårlige.

Jeg bor på Karmøy/Vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I romsdalen kjører vi pigg! På nullføre er piggdekk overlegne. Kjørte på piggfritt tidligere men det var fortvilt med bakhjulstrekk. Det er individuelle forskjeller mellom merker, men jeg foretrekker pigg tiltross for mer dekkstøy.

snes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt pigg. det var før jeg oppdaget Bridgestone Blizzak WS50 det er et piggfritt dekk over alle vinterdekk! våt is er ingen hindring! jeg har ennå tilgode å finne en bakke jeg ikke har kommet opp med det dekket.

kan anbefales piggfritvilere!

burde fått betalt av bridgestone jeg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på piggfritt i fjor vinter. Det var ganske ubrukelig her i Nordnorge da vi har varierende føre. Ble så lei av å bare spinne å spinne.

Piggfritt egner seg vel best på snø.

I år har jeg kjøpt meg Nokian Hakkepelitta 5 så jeg er ganske bra rustet for vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...