Gå til innhold

Montere handsfree i E39. Hvor begynner jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her med et Sony Ericsson HCB700-bilsett jeg skal ha inn i bilen. Det som er så genialt med det er at du kan få displayet i samme farge som instrumentpanelene i bilen :)

Men så lurte jeg på hvor det er mest hensiktsmessig å gå inn for å hente 12V og styrestrøm. Jeg vil nødig skru fra hverandre hele dashboardet liksom.

Det kunne også vært greit å få håndfrisettet til å dempe stereoanlegget. Er det mute-funksjon på BMW Business CD, og er det i så fall en ledning å koble seg inn på et sted, eller må man rett inn på anlegget?

Noen som evt. vet hvor jeg finner et fornuftig diagram?

Skrevet

Vis du skal ha styre strøm vill jeg tro du må ned til tening eller no..

Har handsfree på min oxo men her blir det mye lettere siden jeg har denne løs og det går via bluetooth på mobilen.

Skrevet

Har Bluetooth handsfree gjennom min Jvc KD-Bt1 spiller enn så lenge, blir Carputer til våren sommeren, men det fungerer meget bra.

Skrevet

Trekk alle ledningene som er på strømpluggen opp bak spilleren. Der har du Konstant 12V (Rød/gul?), Tenning (Lilla/hvit?), Jord (brun), og mute. Ja du har mute på Businessen din. Den må du måle deg frem til. Sitter ikke ledning der originalt. Jeg pleier å bruke en ledning med en 3 amp sikring på for å finne muten. Bare stikk inn ledningen i ett og ett av hullene og jord pirk borti jord med den andre enden.

Her har jeg satt diaplayet til mitt HCB-700. Joystivcken har jeg satt inni rommet på venstre side av rattet.

diverse010jq0.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...