Bimmerlars Skrevet Oktober 15, 2007 Skrevet Oktober 15, 2007 Er det jeg tenkte på også. Du vil jo aldri få fjerna ovalheten ved å plane ned overflaten på toppen
Fliid Skrevet Oktober 15, 2007 Skrevet Oktober 15, 2007 Man vil da tvinge stemplet i en annen "fasong" om man spenner te som mann med jåen. Men ikke ellers. Helt topp
Haug530D Skrevet Oktober 15, 2007 Skrevet Oktober 15, 2007 Er ikke så mye som skal til, hørte fra en som jeg jobber med som fortalte om en honemaskin de har på jobben at de hadde spent opp sylinderforingene helt feil når maskinen var ny, var visst en tysker som var å kontrollerte noe, han bare ristet på hodet, tok en mikrometer stav og satte den fast inni en sylinder foring, tok tak rundt foringen med hendene på motsatt side av den staven og staven for rett i bakken, så det er ikke mye som skal til nei. Så det beste er nok fres ja, men for all del, kjør i vei, er ikke min bil.
David Skrevet Oktober 15, 2007 Skrevet Oktober 15, 2007 Går fint and å dreie eit stempel uten og ødelegge det. Ein må ikke spenne stempelet i chuksen vettø! Lag en "jigg" som du fester stempelet i, så spenner du den i chuksen og klokker stempelet. Funker fint det. Fant eit bilde på forumet fra "Stian329" for å illustrere. Starta på grenrøret nikko?
SSM Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 Noen har ikke skjønt poenget her, det er ikke flaten man skal maskinere som er problemet, men der du setter stempelet i chucken. Når du spenner da så vil de tre kloene tvinge stempelet til sylindrisk form. Dette svekker material oppbygginga og støpinga i stempelet, i verstefall så sprekker det. Dette kommer fra Polly. Men for all del, som Dragonlove skriver, bare gi gass, er ikke min samvittighet det går utover.
David Skrevet Oktober 16, 2007 Skrevet Oktober 16, 2007 Noen har ikke skjønt poenget her, det er ikke flaten man skal maskinere som er problemet, men der du setter stempelet i chucken. Når du spenner da så vil de tre kloene tvinge stempelet til sylindrisk form. Dette svekker material oppbygginga og støpinga i stempelet, i verstefall så sprekker det. Dette kommer fra Polly. Men for all del, som Dragonlove skriver, bare gi gass, er ikke min samvittighet det går utover. Ja, derfor gjør folk det slik som på bilde over. trenger ikke gjøre det så veldig komplisert. Men, nok offtopic..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå