snipp Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Hei, Tenkte jeg skulle kjøpe meg en 316i compact 97'mod, som første bil. Den har gått 220k km. Hvor mye til tror dere denne kan gå? Mvh, André Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Spørs jo hvordan den er blitt tatt vare på det, og hvordan den kommer til å bli tatt vare på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Og hvordan den er kjørt og kommer til å bli kjørt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snipp Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Det står at den er strøken og pent kjørt av en eier med trafikkfaglig bakgrunn. Har tenkt å ta vare på denne bilen en stund, gjøre den litt fin, så jeg kan ha den i noen år. Skal ikke ha denne som noe leke bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 vedlikehold er stikkordet, kan gå laaangt om du passer på å sjekke motor og slikt ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
efjeldse Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 som flere nevner er ikke km det viktigste for å bestemme om en bil er i bra stand eller ikke.. Du kan få en veldig bra bil som har gått 220k, og også en veldig dårlig en som har gått 150k... Så lenge man er snill nok med bil og motor og tar seg tid til vedlikehold og sørger for at den får det den skal, så vil den rulle lengre enn langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Jepp vedlikehold er orde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snipp Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2007 ok, takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Et godt vedlikehold er stikkordet som er nevnt her og det er nok helt avgjørende for hvor lenge en motor holder. I tillegg bør man være forsiktig med turtallet når det gjelder kald motor og heller ikke for mye turtall på lav motorbelastning. Jeg har forøvrig en svoger som klarte å kjøre en Peugeot 309 1,6 GR (bensin/forgasser) over 450000 Km uten vesentlige problemer... så alt er mulig bare man passer godt på tingene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 aller viktigste er vel å teste bilen, samt sjekke grundig rundtomkring. evt. be om Naf test. om du tester kan du jo kjenne om det er noen uregelmessigheter som slakke i styring, slakke foringer, slitte dempere osv. men jeg vil nok tippe at den greit klarer en par hundre til om du behandler den fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå