Gå til innhold

Xenon ettermontering..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla. Tenkte eg skulle få meg litt bedre lys no når det begynner å bli sånnpasse mørkt ute. :shock:

har E46, og tenkte da å kjøpe et par med slike: http://www.fremtidenslys.no/product.asp?p=4741 for å slippe å ødelegge de orginale holderene. Men ser at det koster en del mer for xenon ettermonteringssetta fra dybviktrading, enn for de setta som selges her på bimmers..

Så lurte rett og slett på om det er noen forskjell på setta? Passer bimmers-settet i disse pæreholderene som selges hos dybviktrading? Er det i det heile tatt noen grunn til å kjøpe dybviktrading sitt sett?:P

Takker for svar!:D

Skrevet

Mja.. noen som har erfaring med bimmers-setta da? Får man opp feilmeding på lysa? Har jo hørt mye andre merkelige elektriske feil som oppstår når man ettermonterer xenon.. Vet ikke om det er et av setta som er mer "safe" eller bedre kvalitet, enn d andre? eller om det er samma skiten:P

Skrevet

Jeg kjøpte nettopp et xenon-kit hos Reinholdtsen Import, dette var spesialtilpasset nyere BMW og hadde innebygget "check control-motstand"(som du trenger for å unngå feilmelding).

Dette er litt dyrere, men verdt pengene etter min mening.

www.rimport.no

Kit'et jeg kjøpte:

http://www.rimport.no/catalog/product_i ... 70b152c96b

Er veldig fornøyd med dette kit'et, var mye bedre passform, kvalitet og det virket mye mer solid, enn de to andre settene jeg har fra før (andre merker).

-Absolutt anbefalt

Skrevet

Kan tilføye at jeg har kjøpt ekstra motstand fra dybvik-trading.no til et annet kit jeg har fra xenon-trading.no, fungerer fint det også, men det er jo en 30-40cm lang "kabel" som må plasseres..

Har kjøpt et kit fra bimmers også, men det fungerte ikke skikkelig på min e39.

Høyere start-spenning på dette settet forårsaket signalfortyrrelser på andre elektiske komponenter på bilen (Sentrallås, DSC, Radio +)

Så det ble montert på en -98 e36 cab, der det fungerer bra, bortsett fra feil på kjørekomputer pga. den manglende motstanden som jeg har nevnt ovenfor.

Ble litt mange forskjellige adresser å holde styr på, men jeg håper det kan være til hjelp. :)

Mvh René

Skrevet

Takker René!:D Mulig jeg går for kittet som er spesialtilpasset E46.. da slipper man å kjøpe noen ny pæreholder sant?;P bare plugge rett i? Og faen, høydejusteringa på den venstre lykta mi har kutta ut:S så nå lyser nærlyset bare rett forran bilen.. utrolig irriterende.. Noen som har peil på hvordan jeg kan fikse det? sitter motoren utenpå lykta?

Skrevet

Eg har xenonsett fra torebmw her på forumet, han driver http://www.xenon-trading.no/shop/. Disse settene er tilpasset e46 og er plug and play! Kjempeenkel montering og har aldri hatt noen problemer..Anbefales absolutt..

Hadde ikke giddet å kjøpt et slikt sett som du må borre opp holderen din og ekstraarbeid med motstand osv..Kjøp fra tore du..enkelt og greit :D

Skrevet

Mulig jeg er treig her men:

Hvis jeg bestiller xenon hos Dybvik trading til fjernlysa på 7eren må jeg da bestille pæreholder og en slik last ledning også?

Er HB3 pære på fjernlysa.

Skrevet

Du trenger sikkert ikke ny pæreholder.. det er spesiellt på E46, E39 og noen andre biler, men tror ikke du trenger det på E38.. ikke sikker.

Last ledning trenger du vel kanskje.. heh, litt usikkert svar dette her:P men..

Skrevet

Ikke for å virke alt for negativ, men syns det er en uting at man setter på xenon/hid lamper på ikke xenon lykter. Har en tendens til å blende møtende trafikk en del. Reflektoren er jo ikke beregnet på xenon/hid lamper så den sprer lyset feil.

Men det var nå bare min mening :) Ellers lykke til, kan anbefale dybik trading og ToreBmw sitt sett, testa dem på min gamle E46 med xenon lykter(mener med det at det var en sånn linse på kjørelysene) og det fungerte utmerket det.

Men fikk faktisk påpekt det fra BMW verksted at det ikke var lov med mindre man har lykte spyler og automatisk høydejustering + E merking på lyktene. Og det koster flesk.

Skrevet
Ikke for å virke alt for negativ, men syns det er en uting at man setter på xenon/hid lamper på ikke xenon lykter. Har en tendens til å blende møtende trafikk en del. Reflektoren er jo ikke beregnet på xenon/hid lamper så den sprer lyset feil.

Er i prinsippet enig med deg. Men dette er sjelden en problemstilling på fjernlys, men på nærlys så er absolutt dette noe å tenke på. Jeg legger jo godt merke til at xenon nærlysa mine justerer seg inn høydemessig når jeg starter bilen.

Skrevet
Er det noen måte å lage til automatisk høydejustering på? eller må man ha Orginale Hella/Bmw Xeon lykter?

De tre alternativene du i praksis har er

1. Montere xenon-pærer inn i halogenreflektorene. Dårlig løsning siden du kommer til å irritere livskiten ut av omtrent alle du møter på veien, spesielt etter mørkets frembrudd. Ikke så veldig elegant heller siden de fleste vet hvordan originale BMW xenon-lykter ser ut og derfor neppe lar seg lure til å tro at disse er originale.

2. Montere inn uoriginale HID/xenon prosjektorlykter. Jeg har ingen erfaring med dette selv, men det skal visstnok gi en vesentlig bedre og mer riktig spredning av xenon-lyset.

3. Bygge om til originale xenon. Ganske meningsløst siden det koster sinnsykt mye penger. Fordelen er at det fungerer perfekt og ikke lager trøbbel ifb med EU-kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...