Gå til innhold

Soting av ruter, EU kontroll?

Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

kommer litt an på hvor du utfører eventuell kontroll...

en gang jeg godkjente min bil, hvor førersetet var litt løst pga ene festet var rustet istykker, sa bare han som utførte eu-kontrollen: tja... det var helt fint da du var innom her;) også komentaren til senkesettet var: denne bilen var ikke senket da den ble kontrollert..;) hehe, men så kjenner jeg fyren da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som et seriøst verksted som ser slik på saken når det gjelder understell..hva hadde di sagt om bremsene var dårlige? "bare ikke brems når du kjører ut herifra.." ? latterlig. DET verkstedet kunne jeg tenkt meg å vite navnet på å sendt NAF dit en tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok forskjellig etter hvor du tar kontrollen. Noen steder er de visst veldig pirkete, mens andre bryr seg ikke med mindre det er ting som er direkte farlige. Dersom rutene dine er proff-sota med filte kanter er det ikke sikkert de ser det en gang, med mindre du har limmo-look.

Anbefaler deg å snakke med litt folk i området å høre hvor de er greie med tanke på PKK, og så drar du dit :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som et seriøst verksted som ser slik på saken når det gjelder understell..hva hadde di sagt om bremsene var dårlige? "bare ikke brems når du kjører ut herifra.." ? latterlig. DET verkstedet kunne jeg tenkt meg å vite navnet på å sendt NAF dit en tur..

Er jo stor forskjell på om bremsene er dårlige eller i dette tilfelle at senkesettet ikke var godkjent i vognkort, han var snill, og lot meg slippe unna med senkesettet, men bremserør med rust gikk ikke igjennom! Så dette verkstedet godtar jo ikke hva som helst. Sjekker jo alt, og jør oppmerksom på alle feil og mangler, og fører inn di viktigste ting på mangellappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vert oppe her på bimmers, hvor vi ved hjelp av lovgivningen kom frem til at :

Det er ikke lov å legge film på noen av rutene foran (B stolpe og frem)

Det er ikke lov å legge film på bakruta

Det er lov å legge film på siderutene bak

Så det er helt op til deg selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vert oppe her på bimmers, hvor vi ved hjelp av lovgivningen kom frem til at :

Såklart er det lov å legge film på bakruta...

Sålenge du ser lysene til utrykningskjøretøyer gjennom den, så kan du gjøre akkurat hva du vil. Om du så vil lakke den med rosa neglelakk og lime på grønne blomster.. Sålenge du ser gjennom og ser lysene til utrykningskjøretøyer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal Naf gjøre da? er vel gjerne biltilsynet som skulle inspisert...

jeg går kun til naf med biler.. Min e36 ble eugodkjent der med sotete vinduer(35%)foran og kappete m-tech fjærer :lol: (har bilstein nå da 8) )

I går var jeg ute med en honda prelude hvor et annet verksted fant heng i alle bremser, ikke godkjent ratt, slitt frontrute og slitte foringer i bakstilling. Naf sa ikke noe på rattet(alt for lite, feile Tûv papirer, ikke riktig fungerende blinklyshendel 8) ) ellers anmerket de kun litt oljesvetting og eksoslekk.. (hadde forøvrig sett over bremsene på forhånd) men uansett var det en del sparte kroner der...

Men nok OT..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart er det lov å legge film på bakruta...

Sålenge du ser lysene til utrykningskjøretøyer gjennom den, så kan du gjøre akkurat hva du vil. Om du så vil lakke den med rosa neglelakk og lime på grønne blomster.. Sålenge du ser gjennom og ser lysene til utrykningskjøretøyer..

Har nettopp vert på kurs for eu-kontroll og ja det er lov og sote alle ruter frem til b-stolpen så lenge du ser lysene fra utrykknings kjøretøy gjennom sotinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at noen plasser er det mulig å få "politigodkjent" sotinga... vet ikke om det stemmer helt men... mine erfaringer er at du ikke bør sote de helt svarte, for da blir man stoppa med en gang... har blitt stoppet ,med 4% 3 ganger, men nå, med 43% har alt godt fint :-)

jeg var just på eu kontroll på biltilsynet med 43% lys gjennomtrenging, og han sa ikke noe på det.... jeg tok bare ned rullergardinet bak, så virket det ikke så veldig mørk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...