PIIIPower Skrevet Oktober 17, 2007 Skrevet Oktober 17, 2007 da synger vifta på siste verset, starter ca annenhver gang jeg starter bilen og fungerer eller bare i krappe venstresvinger. Dårlig kontakt eller natta for vifta? Er den dyr og er det overkommelig å bytte denne selv?
PIIIPower Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2007 Gutta, det er vinter og jeg fryser ballene av meg, kan noen VENNLIGST hjelpe meg litt her hehe
Hansh Skrevet Oktober 18, 2007 Skrevet Oktober 18, 2007 Tror jeg hadde begynt med å se etter dårlig kontakt, relé osv. Har opplevd to ganger i eldre BMW'er at viften har sluttet å virke og begge deler endte med at den tok fyr. Resultatet ble forøvrig at den ene bilen brant opp (E30) mens den andre (E28) gikk det bra med fordi det er god plass og lite brennbart rundt viften, men det skjedde fordi viften kun henger i en liten spenne som løsnet og førte til at den satt seg fast. (O.T., men tenkte dette kunne være kjekt for andre å vite).
TJ Skrevet Oktober 18, 2007 Skrevet Oktober 18, 2007 Hvis du ikke har sjekket viftemotstanden, så ville jeg ha prøvd det først. En klassisk feil på E39! Den fører til at viften lever sitt eget liv, og fungerer når den selv føler for det...
PIIIPower Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2007 Hvis du ikke har sjekket viftemotstanden, så ville jeg ha prøvd det først. En klassisk feil på E39! Den fører til at viften lever sitt eget liv, og fungerer når den selv føler for det... og den finner jeg hvor? Ellers; hvordan får jeg tilgang til kontaktene på vifta, misstenker at noe er snålt der.. evnt se om det har kommet noe grums inn i vifta..
PIIIPower Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2007 Tror jeg hadde begynt med å se etter dårlig kontakt, relé osv. Har opplevd to ganger i eldre BMW'er at viften har sluttet å virke og begge deler endte med at den tok fyr. Resultatet ble forøvrig at den ene bilen brant opp (E30) mens den andre (E28) gikk det bra med fordi det er god plass og lite brennbart rundt viften, men det skjedde fordi viften kun henger i en liten spenne som løsnet og førte til at den satt seg fast. (O.T., men tenkte dette kunne være kjekt for andre å vite). Tar bilen fyr, har jeg kasko.. ikke noe stort tap vil jeg tro Vifta til E39 ligger inne ett viftehus, så jeg tror vel den ligger rimelig sikkert...
TJ Skrevet Oktober 18, 2007 Skrevet Oktober 18, 2007 og den finner jeg hvor? Sjekk denne tråden/DIY'en: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... temotstand
Hansh Skrevet Oktober 18, 2007 Skrevet Oktober 18, 2007 Tror jeg hadde begynt med å se etter dårlig kontakt, relé osv. Har opplevd to ganger i eldre BMW'er at viften har sluttet å virke og begge deler endte med at den tok fyr. Resultatet ble forøvrig at den ene bilen brant opp (E30) mens den andre (E28) gikk det bra med fordi det er god plass og lite brennbart rundt viften, men det skjedde fordi viften kun henger i en liten spenne som løsnet og førte til at den satt seg fast. (O.T., men tenkte dette kunne være kjekt for andre å vite). Tar bilen fyr, har jeg kasko.. ikke noe stort tap vil jeg tro Vifta til E39 ligger inne ett viftehus, så jeg tror vel den ligger rimelig sikkert... Var mest ment på de med E30 og E28, håper vi sitter tryggere i våre E39
PIIIPower Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2007 noen som veit om føleren kan måles for å finne feil? alternativt, kan man "jumpstarte" vifta for å sjekke at denne faktisk er ok før man putter 750.- i en del man kansje ikke trenger.. Noen som veit hvor mye jobb det er å bytte selve vifta?
bjalle Skrevet Oktober 18, 2007 Skrevet Oktober 18, 2007 Kan nesten garantere at det er motstanden,selve vifta pleier ikke å ryke,har hatt akkurat samme feil selv på e39.
Deep Dish Skrevet Oktober 19, 2007 Skrevet Oktober 19, 2007 Skift motstanden, er nok garantert den som synger på siste verset... Følg DIY min som Dr Cool viser til, veldig enkel å skifte når du vet hvor/hvordan den sitter..
sondre Skrevet Oktober 19, 2007 Skrevet Oktober 19, 2007 Skift motstanden, er nok garantert den som synger på siste verset... Følg DIY min som Dr Cool viser til, veldig enkel å skifte når du vet hvor/hvordan den sitter.. Jeg har hatt samme problem og byttet motstanden i går og nå kommer det masse varmluft!
PIIIPower Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2007 sondre: Hvor kjøpte du ny/ pris? Ser at min er bytta minst en gang allerede.. prod dato er i 98 og bilen er fra 96..
PIIIPower Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2007 sondre: Hvor kjøpte du ny/ pris? Ser at min er bytta minst en gang allerede.. prod dato er i 98 og bilen er fra 96..
PIIIPower Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2007 Sondre: hvor kjøpte du din/pris? Ellers ser det ut til at denne delen er byttet før. Prod.dato på delen er 98, mens bilen er fra 96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå