Gå til innhold

Ekte M eller ikke?


Beivakongen
 Share

Anbefalte innlegg

Har lyst på en e39 530d men siden denne ligger såpass høyt i pris har jeg falt litt tilbake på en annen drøm e34 M5.

Si at jeg kommer så langt og skal ut og se på bil,er det noen sikre tips på å skille en ekte ifra en ombygget m5?

Ta gjerne med e36 m3 med det samme også.... Men det er vell de samme tingene som skal sjekkes tenker jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel å slå opp reg nr på vegvesen.no. Da kommer det opp om det er en skikkelig m5 eller en 518. f.eks

ja dette har nok vegvesnet kontroll på!!.. ??:P

en 518 på papiret kan nok være en fullblods m5..

er nok en del sveisede chassis nr ute å går. feks en tysk m5 blir fort en norsk 518??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok Ch.nr. som er det viktigste her, alle M biler har en S som tredje bokstav i ch.nr, hvis den ikke har det er det en standard BMW.

Utvalget er desidert best i ombygde M5'er, og sjangsene for å finne et bra eksemplar er små blandt disse desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnest mange m biler som har hatt karosseri bytte.. Min foreksempel hr alt blitt skiftet over.. Einaste som skiller min fra en original er karossnummer.. Var på bmwverksetd i Ålesund, og verksmester var sikker på at eg hadde sveist i 523 karossnummer for å få bedre forsikring.. Er lut lei av folk som dømmer Ombygde M biler til å vere noe dårligere selv om alt er flyttet over. Snakket med en som sa at bilen min var piss, berre pga at karossen var 523.. Tror mer og mer folk får øynene opp for ombygde biler, grunnet at det er eneste måten å "lure" myndighetene på..Ikke skyt meg grunnet den utalesen, men tror de fleste forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel å slå opp reg nr på vegvesen.no. Da kommer det opp om det er en skikkelig m5 eller en 518. f.eks

ja dette har nok vegvesnet kontroll på!!.. ??:P

en 518 på papiret kan nok være en fullblods m5..

er nok en del sveisede chassis nr ute å går. feks en tysk m5 blir fort en norsk 518??

Uansett. En 518 på papiret er en 518 og ikke en M5 uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Om det så er en m5 med innsveiset 518 chassisnr vil den stå registrert som en 518 og da er det ikke en fullblods m5. Krasher du den får du listepris på en 518. En ekte M5 står det M5 i vognkortet på, har m5 chassisnr og m5 deler. En ombygd m5 kan være like god og ha m5 deler, men står det no annet i vognkort eller chassisnr vil den ikke være like mye m5 som en som er regga som det.

Er derfor jeg skriver dette for trådstarter er på utkikk etter en original M5 eller M3 og de står det m3 eller m5 i vognkort på. En m5 med 523 chassisnr eller en 518 ombygd til M5 er ikke en original M5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bare er ute etter ytelsene og utseendet så er nok en ombygd å foretrekke, siden den er billigere enn en ekte, men jeg synes nå at en ekte er å foretrekke da vet man at eier en bil som ble satt sammen for hånd hos BMW Motorsport. E34 M5 er den siste serien M biler som ble satt sammen for hånd hos BMW Motorsport, fra E36 M3 og nyere er satt sammen på vanlig vis på en vanlig BMW fabrikk så det er litt historie i det også for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mere jeg leser og lærer om E34 serien, jo mere får jeg lyst på å betale engangsavgiften på min og ikke bygge den om.

Og samtidigt hadde jeg aldrig i verden kjøpt en ombygd bil i lys av ovenstående.

Er mye job og bytte om alt som er, en dulion clips og skruer og jeg kunne tenke meg at mange av de ombygde bilene ikke akkurat har fått alt montert etter boken.

Men nu er jeg den typen som kan irritere meg sindsyg over den mindste detalje som ikke er som den skal vere.

Skulle jeg kjøpe ombygd bil, da skulle der fremlegges veldig bra dokumentering ved hjelp av bilder eller video mens ombygging pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel å slå opp reg nr på vegvesen.no. Da kommer det opp om det er en skikkelig m5 eller en 518. f.eks

ja dette har nok vegvesnet kontroll på!!.. ??:P

en 518 på papiret kan nok være en fullblods m5..

er nok en del sveisede chassis nr ute å går. feks en tysk m5 blir fort en norsk 518??

Uansett. En 518 på papiret er en 518 og ikke en M5 uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Om det så er en m5 med innsveiset 518 chassisnr vil den stå registrert som en 518 og da er det ikke en fullblods m5. Krasher du den får du listepris på en 518. En ekte M5 står det M5 i vognkortet på, har m5 chassisnr og m5 deler. En ombygd m5 kan være like god og ha m5 deler, men står det no annet i vognkort eller chassisnr vil den ikke være like mye m5 som en som er regga som det.

Er derfor jeg skriver dette for trådstarter er på utkikk etter en original M5 eller M3 og de står det m3 eller m5 i vognkort på. En m5 med 523 chassisnr eller en 518 ombygd til M5 er ikke en original M5!

Du får jo for det du har forsikret bilen som. har hatt ombygd m5 som jeg har hatt forsikret på lik linje med en orginal. å er ikke en m5 med byttet chassie nr fra f.eks 518 en fullblods m5?? viss du har dratt ut en bulk på en m3 på en bakskjerm sveist litt, sparklet å lakkert er det da ikke en fullblods m3?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel å slå opp reg nr på vegvesen.no. Da kommer det opp om det er en skikkelig m5 eller en 518. f.eks

ja dette har nok vegvesnet kontroll på!!.. ??:P

en 518 på papiret kan nok være en fullblods m5..

er nok en del sveisede chassis nr ute å går. feks en tysk m5 blir fort en norsk 518??

Uansett. En 518 på papiret er en 518 og ikke en M5 uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Om det så er en m5 med innsveiset 518 chassisnr vil den stå registrert som en 518 og da er det ikke en fullblods m5. Krasher du den får du listepris på en 518. En ekte M5 står det M5 i vognkortet på, har m5 chassisnr og m5 deler. En ombygd m5 kan være like god og ha m5 deler, men står det no annet i vognkort eller chassisnr vil den ikke være like mye m5 som en som er regga som det.

Er derfor jeg skriver dette for trådstarter er på utkikk etter en original M5 eller M3 og de står det m3 eller m5 i vognkort på. En m5 med 523 chassisnr eller en 518 ombygd til M5 er ikke en original M5!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, og det finnes mye godt ombygd M i landet, dessverre finnes det også ikke så godt ombygde, så vær uansett på vakt.

Men på den annen side, det finnes mye rævkjørt original M og dessverre.

En ombyd M bil er garantert kjørt hardere enn en original M bil.. Veldig mange av de som har originale M biler liker å ta vare på bilene. De fleste som bygger om til M bil skal ha en "lekebil" som skal burnes og herjes med.

Ja det finnes maange tallentløst ombygde M biler i dette landet. Mange har tatt mange "snarveier" for å få satt sammen disse bilene slik at de kan kjøres med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er vel å slå opp reg nr på vegvesen.no. Da kommer det opp om det er en skikkelig m5 eller en 518. f.eks

ja dette har nok vegvesnet kontroll på!!.. ??:P

en 518 på papiret kan nok være en fullblods m5..

er nok en del sveisede chassis nr ute å går. feks en tysk m5 blir fort en norsk 518??

Uansett. En 518 på papiret er en 518 og ikke en M5 uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Om det så er en m5 med innsveiset 518 chassisnr vil den stå registrert som en 518 og da er det ikke en fullblods m5. Krasher du den får du listepris på en 518. En ekte M5 står det M5 i vognkortet på, har m5 chassisnr og m5 deler. En ombygd m5 kan være like god og ha m5 deler, men står det no annet i vognkort eller chassisnr vil den ikke være like mye m5 som en som er regga som det.

Er derfor jeg skriver dette for trådstarter er på utkikk etter en original M5 eller M3 og de står det m3 eller m5 i vognkort på. En m5 med 523 chassisnr eller en 518 ombygd til M5 er ikke en original M5!

Hva er viktigs da!. Det som står på papiret eller hvordan bilen virker i praksis? For min del er det hvordan den virker i praksis, men en ombyd en har ikke samme verdi som en original en, vertfall ikke hvis vi snakker E34M5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...