jensemann23 Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 HAr et par gode vinterdekk med mye mønster igjen på, men de fleste piggene er borte pga asfaltkjøring. Går det an å pigge opp dekk lenger? Er det verdt det?
Ad|oS Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Er vel mulig, men tror nok ikke det vil lønne seg da det sikkert er ganske mye arbeid...
jensemann23 Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2007 men mener å huske at det gikk an før, på verksted. Men det er mange år siden.
Azeton Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Jeg pigget opp joggeskoene mine da jeg var 15 med lastebil pigger
Gunnar Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Det finnes ihvertfall skrupigger til trucker/traktorer/ATVer ol...
Haug530D Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Vi gjorde det på Busser når jeg jobbet på verksted før, du må også huske på at gummien blir dårlig med tiden.
bjalle Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Alle større dekkverksteder kan gjøre det,borrer nye hull og skyter inn nye pigger med luft trykk.Lønnsomt og sikrere blir det jo uansett hvis mønsteret er godt i dekkene.
Johnny Bravo Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Går helt fint det, en stund! jeg pigget opp mercedesen min for noen år siden. tror jeg hadde i underkant av 200 pigger i hvert dekk :whoa: 190`n er jo ikke kjent for å ligge godt på holka, men det funka bra med litt pigg Borra hull med en spesialborr og skøyt inn nye med en piggpistol. Det som er driten med vinterdekka er alle lamellene. vanskelig å få alle piggene til å sitte skikkelig. borrer du for langt inn så går lufta ut av dekket når piggene stikker av. 190`n hadde plutselig to flate bakdekk en morra jeg skulle på arbeid lettere å pigge sommerdekk, men det blir vel egentlig ikke noen suksess vil jeg tro
336mik Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Vet for en del år tilbake at min far var litt nærvøs for min bestemors trafikk adferd,så han kjøpte noen michelin hjul som var halvpigget(på den tiden michelin begynt med vinterhjul med litt seiping i),og skjøt i de åpne hullene med rally pigg av det gamle reglementet.Ble ikke så fryktelig mange fler pigg pr hjul,men utgjorde stor forskjell. Problemet var at bestemors subaru justy med 4wd,og hennes gammel-dame-som-styrer-farten-med-clutch kjøring ga en del utslitte clutcher.4 clutcher på 3 år for å være eksakt.Det skal jo legges til at hu kjørte avisa,så det ble mye start og stopp,men hu holdt seg da ihvertfall alltid på veien.
mhane Skrevet Oktober 20, 2007 Skrevet Oktober 20, 2007 Vet at jeg så et "piggesett" i garasjen for lenge siden, men finner det ikke igjen. Lurer på om private kan få kjøpt dette noe sted?
Superbeetle Skrevet Oktober 21, 2007 Skrevet Oktober 21, 2007 Vet at jeg så et "piggesett" i garasjen for lenge siden, men finner det ikke igjen. Lurer på om private kan få kjøpt dette noe sted? mener jeg så dette i en wurth katalog...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå