Gå til innhold

Kort antenne , BMW 1-serie (E87)

sandman
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en nyinnkjøpt 2007-modell 118d med Navigasjon og Tlf-system. Den har en kombinert (antar jeg) pisk/takantenne for tlf og radio i samme 40cm glassfiber/gummipisk. Men finnes det kortere antenne på markedet?

På min VW Sharan 2004-modell som også har Navigasjon og telefon innebygget var det også en tilsvarende 40cm lang antenne men der har VW selv i senere år laget en langt kortere (10 cm) gummi-antenne som erstatter den gamle. Litt dårligere radioforhold er det, men fortsatt greit nok. Gjengene passer ikke med BMW'en, så derfor lurer jeg på om noen andre vet om det er mulig å finne noe tilsvarende for "gocarten" min......

På ebay annonseres det alu-pinner, men det tror jeg at jeg vil holde meg unna. Kan heller ikke tenke meg at det er lett å erstatte den med en "haifinne" ala 5/7-serien og X3 selv om det hadde vært tøft...

Sandman :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om skruen til antenna på Sharanen var for tykk? Den er tykkelseM5. Vi selger Kortere antenner med M4. Disse passer de vanlige antenne på Auda/VW. Hadde inne en Sharan i forrige uke med en slik kombiantenne med kort pisk.

Hvis det er M4 bolt på antennen til 1eren så kan du stikke innom en bilstereosjappe eller høre med en VAGforhandler.

Og JA styr unna alupisken. De er like dårlige som om du ikke hadde hatt en pisk på i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Ja gjengene på Sharan-gummpisken (den er faktisk ikke 10 cm lang engang) er 1 mm tykkere enn 1-serie pisken, men skruen er samtidig noe kortere.

Slik du skriver det så skjønner jeg at også VAG har M4-gjenger på enkelte av sine antenner (det var jeg ikke klar over). Da skal jeg legge problemet frem for dem på Jessheim Auto og se om de har noen brukbare løsninger. Autozentrum Bavaria på Gardermoen hadde ingenting å tilby... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Flere som har lurt på dette, og funnet en løsning? Er jo noen år siden dette nå, og det er jo en håpløs løsning med pisk på 1 serien, ser ut som en billig peugeot/stygg golf! Jeg vil ha haifinne på min 1-serie E87! Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
BMW har også en 15 cm kortere versjon av den originale piskantennen også (28cm lang). Delenummer 65200427463. Pris under 150 kroner, hvis jeg ikke husker helt feil.

har sett bilder av 1 serie med kort orginal anntenne her inne på bimmers og det ser mye bedre ut og de sier radio motakket er like bra, uten antenne i det hele tatt også vis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...