Gå til innhold

Oppgradere spiller & høyttalere 320i E46

Anbefalte innlegg

Ble den lykkeligere eier av en knallsexy 320i på Lørdag, men kunne tenkt meg å få gjort noe med bilstereoen. Har den Business utgaven med kasettspiller og CD veksler baki (som jeg forøvrig ikke får åpnet magasinet på. Noen som vet hvorfor???) Det jeg lurer på er;

- Hvor får man kjøpt den BMW business CD og hva ligger den på i pris?

- Har den linjeinngang?

- I såfall; Er det mulig å strekke en mini-jack kabel fra spilleren bak og opp på dashbordet. Har en GPS med diverse funksjoner jeg kunne tenkt meg å kobla til.

Sist men ikke minst, hva vil det koste meg å bytte ut høyttalerene til noen sprekere, tja f.eks si det Harman/Kardon systemet?

Noen som kan anbefale en bra plass i Trondheim for slike ting???

TAKK TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW business CD spillern er ganske dyr, kan sikkert få den brukt fra 2K og oppover. Den har ikke linje inngang.

Harman Kardon, sjekk med skraphandlere. De har sikkert noe.

Ellers kommer du langt med en bedre forsterker evt en sub baki.

Original høytallerne i E46 er relativt greie, men forsterker delen er ikke like god på de originale spillerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Businessen har inngang. Men da må du kutte ut veksleren i bagasjen. Så kjøper du deg en slik en så har du AUX-IN.

http://www.connects2.com/c2search.aspx? ... &modID=529 (Nr2 fra toppen.)

Skal du har deg en Businessspiller er det vel best å scanne Ebay etter en brukt en. Nye koster de vel 6-7000.-

Forhør deg em Bilradiospesialisten i Tr.Heim. De bytter høyttalerene for deg. Men jeg ville lagt til litt mer pæng og slengt inn en forsterker. Den innebygde forsterkeren i BMWradioene er ikke mye å skryte av.

Blaupunkt har kommet med en grei forsterker som er både liten og enkel å kople til. En slik en skal jeg kople opp i en E39 med original BMW radio. Disse forsterkerene kan kjøpes med to kabelsett. Det ene settet er enten en 2.5 eller 5,5 meters kabelbunt fra spiller til forsterker, alt etter hvor du vil plassere den. Det andre settet er for hvilken biltype den skal monteres i. Så her er det bare å si at du skal ha den i en BMW med den "gamle" type plugg.

Enklere kan det ikke bli. En bunt fra spiller til forsterker.

http://www.blaupunkt.com/no/7607792130_main.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...