Gå til innhold

Hvem har den sprekeste bilen på bimmers.no?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

jeg bare syns det er rart at du ikke har respekt for oss som demonterer disse bilenene daglig... jaja

kan fortelle deg det at angående bakakselen så er den heller ikke lik, selv om utvekslingen (kan avhengig av girkassetype) er den samme ...

850i har forsterkede drivakslinger som fysisk ikke passer på diffen til en 840Ci

GRUNNEN ER V12 !! den banker V8 motoren så jævlig i moment (les: i praksis, ikke i dine teorier) ....

noe mere du lurer på eller vil fortelle meg !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 622
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg bare syns det er rart at du ikke har respekt for oss som demonterer disse bilenene daglig... jaja

kan fortelle deg det at angående bakakselen så er den heller ikke lik, selv om utvekslingen er den samme ...

850i har forsterkede drivakslinger som fysisk ikke passer på diffen til en 840Ci

GRUNNEN ER V12 !! den banker V8 motoren så jævlig i moment (les: i praksis, ikke i dine teorier) ....

noe mere du lurer på eller vil fortelle meg !?

Ja... har du noen gang lurt på hvorfor M70B50 motoren fikk en relativt kort karriere i forbindelse med E31 og ble tildels erstattet av M60B40 motoren ?... Nettopp... selv om M70B50 motoren har 12 sylindre er den ikke spesielt effektiv i forhold til den mindre M60B40 motoren med 8 sylindre. M70B50 motoren ble imidlertid videreutviklet til bl.a M73B54 motoren (850Ci), men det er en annen historie.

BMW´s data taler sitt tydelige språk og selv ikke du kan endre på det... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare syns det er rart at du ikke har respekt for oss som demonterer disse bilenene daglig... jaja

kan fortelle deg det at angående bakakselen så er den heller ikke lik, selv om utvekslingen er den samme ...

850i har forsterkede drivakslinger som fysisk ikke passer på diffen til en 840Ci

GRUNNEN ER V12 !! den banker V8 motoren så jævlig i moment (les: i praksis, ikke i dine teorier) ....

noe mere du lurer på eller vil fortelle meg !?

Ja... har du noen gang lurt på hvorfor M70B50 motoren fikk en relativt kort karriere i forbindelse med E31 og ble tildels erstattet av M60B40 motoren ?... Nettopp... selv om M70B50 motoren har 12 sylindre er den ikke spesielt effektiv i forhold til den mindre M60B40 motoren med 8 sylindre. M70B50 motoren ble imidlertid videreutviklet til bl.a M73B54 motoren (850Ci), men det er en annen historie.

BMW´s data taler sitt tydelige språk og selv ikke du kan endre på det... :wink:

kaller du det der for argumentasjon???

av totalt 30621 bygde 8 serier så var 20072 av dem en 850i med M70B50 motor ... Noe som betyr 2/3 deler av alle bygde 8 serie biler ..

det ble bare bygget 1218 stk av 850Ci med M53B54 motoren i løpet av like mange år som 850i som du påstår fikk en kort karriere ...

edit:

840Ci har aldri vært noe erstatter for 850 !! huff jeg gir opp deg as.. 840 er en tilleggsmodell på lik linje med de andre seriene (eks:3 og 5 serier f.eks)..

på tide å si god bedring til deg Fredrik, for det trenger du med de teoretiske argumentasjonene dine, de holder ikke frem til mål desverre !! :lol: *latterkrampe*

skal heretter følge med på alt du skriver og rette deg til du og andre forstår at INGEN klarer å lese seg frem til en ekspertise innen biler!! det er noe man må leve med og jobbe med for å få til, du bør vise litt mere respekt heretter ... og lære deg å lese ting med bedre forståelse en det du til nå har prestert.. du lurer sikkert mange til å tro du er go på dette, men sorry du lurer ikke alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

duuuu, Angående det med moment så var du jo helt på kirsebærtur..

Det andre du hengte deg opp i var girkasse. Der han påsto at det var lik utveksling. ikke hvordan den ser eller om den passer på 850. Noe den tydligvis ikke gjør.. men har fortsatt samme utveksling. At mellomasklingen er anneledes har da ikke noe å si..!

TurboTore bruker vel orginal mellomaskling fra sin m3. den tåler nå 700-800nm og 600-700hk. Så hva mener du med at 850 sin er forterket? tåler den MYE?

Kom med noe konstruktivt! Ikke sleng ut mer og mer fakta. som gjør deg mer "kunnskapsrik". Du snakker deg selv bort fra poenget. ser ikke poenget i å slå feil jorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

azeton:

tosk, bare for at Fredrik og andre sier jeg tar feil så tror du på dem?? du tror ikke på rene fakta som jeg beviste med bilder av diagrammer, samt videobevis .. utrolig, du kan tro hva du vil og på hvem du vil ok, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror deg du er alt blitt helten min! Jeg er over bevist om at hele logikken i SMG kassa er helt på tur. Tenke seg til at all den sluringa og mellom gassingen som elektronikken gjør er bare noe tull... Hadde BMW visst det du forteller hadde de sluppe å lage den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror deg du er alt blitt helten min! Jeg er over bevist om at hele logikken i SMG kassa er helt på tur. Tenke seg til at all den sluringa og mellom gassingen som elektronikken gjør er bare noe tull... Hadde BMW visst det du forteller hadde de sluppe å lage den...

vet du hvorfor den gjør det da? er jo for å treffe turtallet med høyest momment slik at kassa trekker mest mulig effekt ut av motoren.. aks er alltid best der momentet er høyest, det kan du se på videoene mine også ;)

noen motorer er så sterke fra bunn av at man fint kan ta burnout ved litt over tomgang, nettopp fordi momentet er helt sinnsvak allerede da. ytelsen i hk er laaaangt unna det maksimale av det motoren har!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

azeton:

tosk, bare for at Fredrik og andre sier jeg tar feil så tror du på dem?? du tror ikke på rene fakta som jeg beviste med bilder av diagrammer, samt videobevis .. utrolig, du kan tro hva du vil og på hvem du vil ok, ;)

:stupid:

Du har ikke bevist noe annet enn en utrolig påståelighet og mangel på normal høflighet/folkeskikk. Om du føler at mange her "går til angrep" på deg så er det kun fordi du får igjen med samme mynt. Hadde du tatt en annen tone fra starten av kunne dette blitt en hyggelig og vennskapelig diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror deg du er alt blitt helten min! Jeg er over bevist om at hele logikken i SMG kassa er helt på tur. Tenke seg til at all den sluringa og mellom gassingen som elektronikken gjør er bare noe tull... Hadde BMW visst det du forteller hadde de sluppe å lage den...

vet du hvorfor den gjør det da? er jo for å treffe turtallet med høyest momment slik at kassa trekker mest mulig effekt ut av motoren.. aks er alltid best der momentet er høyest, det kan du se på videoene mine også ;)

noen motorer er så sterke fra bunn av at man fint kan ta burnout ved litt over tomgang, nettopp fordi momentet er helt sinnsvak allerede da. ytelsen i hk er laaaangt unna det maksimale av det motoren har!!!

Og igjen dummer du deg ut! Det vil alltid lønne seg å gire slik at turtallsregisteret du bruker ligger der effektkurven er høyest, ikke momentkurven.

Kan du gi en god forklaring på hvorfor du mener momentet er det som akselererer en bil?

Vi andre her har forklart bakgrunnen for at vi mener hk er det avgjørende, i motsetning til deg som slenger ut påståelser uten å grunngi noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svh:

sorry, du mangler kapasitet til å forstå dette.. om du ikke enda har fått en varsellampe oppe i hodet til til å blinke så kan du trygdt glemme det!! dette her får du aldri til å forstå :)

diskusjonen er over for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan de som (åpenbart) ikke har peiling på biler, motor og fysikk lese seg litt opp, slik at man kan ha en fornuftig diskusjon rundt dette.

Interessant at det er visse mennesker som rett og slett nekter å innrømme at det de tar feil. Det blir rett og slett helt komisk.

så.. Håper denne siden er til hjelp.. Søker man f.eks på "torque" skal det komme opp en del interessante ting. Siden anbefales for øvrig til alle som er nysgjerrig på teknologi og fysikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror grunnen til at bilkupp ikke skjønner dette, er at 850`en blir ett litt gærnt eksempel når man skal vise hva effekt og moment betyr for hverandre. Dette grunnet, som fredrik sier, den har en maks effekt på ca.5200, som er nær den magiske grensen for hvor arealet som noen nevner mellom hk og moment oppstår.

Vi kan trekke inn ett meget klassisk eksempel med en Golf GTI fra åttitallet. Grunnen er at jeg regenr med at de fleste har prøvd en, og vet hvordan den oppfører seg.

Denne bilen har ett rimelig jevnt maks moment opp til og ca.4000rpm. Deretter faller momentet drastisk. Maks effekt derimot er på rundt 5500rpm. Jeg kan ikke forestille meg at noen faktisk mener at golfen er mer morro før 4000omdr kontra etter.

Kan også legge ved en kurve for RX-8, som alle sikkert vet er en wankelmotor, og leverer godt grunnet turtall. De som har prøvd en RX vet hva jeg nå snakker om, for denne blir virkelig hysterisk etter 5-5500rpm. Denne er tiktignok turbomatet, og Nm holder ett ganske jevnt nivå langt ut, men sjekk kurvene og effekten og tenk etter hva som i praksis skjer med bilen. Det er teori satt i praksis, jeg tror ingen som har kjørt en RX la inn giringen ved 5200omdr. for å si det slik :wink:

xyntax_dyno1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...