Gå til innhold

Hvem har den sprekeste bilen på bimmers.no?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 622
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

G-tech funker bare til å måle endringer med før og etter målinger, siden den gir noen lunde konsekvente målinger, men å sammenligne med virkeligheten er helt fjernt. 6.5 sek på en 320d er helt borti natta. I tillegg er det vel 0-60mph G-techene måler..

Nei målte i vanlig kilometer,, men kjørte flere ganger å da lå snittet på 8,2 8,5 0 te 100, tror nok det er mere reelt, skal ha 9,2 orginalt trur jeg.

Fikk ca 155hk ut på hjulene så vill anta det er ca 175 177 hk i motorn da, vet ikke hvor mye tap man skal regne i driverke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min, en BMW 850i med aut gjør 0 til 150km.t på 12 sec.. jeg har vertfall bevis på det:

press here please

og en litt dårligere film fordi den hadde hjulspinn hele tiden og jeg måtte slippe opp gassen flere ganger for å få feste nok...

press here please

har montert på chipset nå (etter at jeg filma det der), 40 hk opp og 530nm.. bilen min veier foresten altfor mye til at 0 til 100 er så aktuell, men har greid det på 6,5 sec..

nye tester kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hva som er gjort med torleif sin M3 da?

Såvidt jeg vet har han iallefall noen andre og bedre bremseskiver/klosser enn BMW´s originale... og han har montert et halvbur (eller er det et helbur ?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E39 540i med manuell.. bruker 6.1 sekund på 0-100, og tror jeg knekker feks M3 3.0 videre fra 100-200.. sykt moment i denne bilen..

Kjørte veldig jevnt med en e46 M3 Cab opp en lengre bratt bakke... fra 80-200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E39 540i med manuell.. bruker 6.1 sekund på 0-100, og tror jeg knekker feks M3 3.0 videre fra 100-200.. sykt moment i denne bilen..

Kjørte veldig jevnt med en e46 M3 Cab opp en lengre bratt bakke... fra 80-200

Ren akselerasjon handler primært om effekt (hestekrefter), vekt og i tillegg luftmotstand hvis hastigheten er høy. Motorens moment er kun aktuelt i forbindelse med akselerasjon hvis man snakker om såkalt "in gear" akselerasjon... f.eks 80-120 Km/t i fjerde gear. Jeg tviler derfor på at du holder følge med en tidlig E36 M3 med tanke på at bilene har like mange hestekrefter, men din E39 540i veier rundt 250 Kg mer enn en E36 M3 med S50B30 motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E39 540i med manuell.. bruker 6.1 sekund på 0-100, og tror jeg knekker feks M3 3.0 videre fra 100-200.. sykt moment i denne bilen..

Kjørte veldig jevnt med en e46 M3 Cab opp en lengre bratt bakke... fra 80-200

Jeg har selv kjørt 540, og eier av 3.0 m3 i dag.

Det er nok ikke tvil om hvem som når 200 først er jeg redd ;) Det er som fredrik sier, toppfart og aks er alt hva ren effekt og vekt angår. Det kjennes også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist en 540i klarer 0-100 på 6.1,

må jo en e30 med s50b32 motor

være raskere enn 5 sek vel..?

eller er det 540en som må være tregere..?

Feste er et moment du må tenke på her.

E30 med s50b32 og skikkelig hjul/dragslics går nok godt under 5 sekunder vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist en 540i klarer 0-100 på 6.1,

må jo en e30 med s50b32 motor

være raskere enn 5 sek vel..?

eller er det 540en som må være tregere..?

Nå var det snakk om en E36 M3 med S50B30 motoren her og den klarer 0-100 Km/t på i underkanten av 6 sekunder. Modellen skal iht. BMW ha 286 HK, men flere uavhengige testrapporter viser at den egentlig har rundt 300 HK. Forøvrig... Ariel Atom Supercharged har også 300 HK, men den veier kun 456 Kg og klarer derfor 0-100 Km/t på 2,7 sekunder... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...