Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden har vel bare spora helt av... var ikke tråden om hvem som hadde kjappeste bilen på bimmers da? eller er den om hvem som rører mest angående HK/NM.. :roll:

• Svar 622
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Mitsubitchi lanserer vel snart sin egen El bil, den har 2 motorer foran på 20 kw og en sentermotor til bakhjulene på 50 kw .. vel, dette er ikke mye å skryte av når det gjelder effekt.. men som jeg har sagt tidligere, effekt er bare et forbruk, og moment er effektiviering av det forbruket.. her blir momentet 680 nm ...

0 til 100 km.t greiuer den på 1,9 sec ....

Hvis du hadde pakket deg oppi en KANON, så ville du akseleret 0-100 på null komma svisj og en KNÆRT, og dette uten noe moment i det heletatt.

Men tilbake til denne muttertrekken litt tidligere, da vil du kunne få 300+nm på hvert hjul hvis en kjøper fire. og med over 1000nm tilgjengelig burde det gå bra da. selv om der er mindre hk enn en moped.

Skrevet
Mitsubitchi lanserer vel snart sin egen El bil, den har 2 motorer foran på 20 kw og en sentermotor til bakhjulene på 50 kw .. vel, dette er ikke mye å skryte av når det gjelder effekt.. men som jeg har sagt tidligere, effekt er bare et forbruk, og moment er effektiviering av det forbruket.. her blir momentet 680 nm ...

0 til 100 km.t greiuer den på 1,9 sec ....

Hvis du hadde pakket deg oppi en KANON, så ville du akseleret 0-100 på null komma svisj og en KNÆRT, og dette uten noe moment i det heletatt.

Men tilbake til denne muttertrekken litt tidligere, da vil du kunne få 300+nm på hvert hjul hvis en kjøper fire. og med over 1000nm tilgjengelig burde det gå bra da. selv om der er mindre hk enn en moped.

Det blir en sprek moped.

Var vel på 900w den muttertrekker`n.

1000nm og 3.6kw skulle gjøre den meget burnevennlig da.

Skrevet
Diesel Power: haha du er bare rar nå :D du minner meg om en liten drittunge som nekter å tro at nissen ikke finnes allikevel :D hehehe

tror jeg har sagt nok her nå ;) have fun 8)

For meg er det liten tvil om hvem som minner mest om en liten drittunge, og det er ikke Diesel Power... :roll:

Går det ikke an å diskutere på et voksent nivå? Du har enda ikke presentert en eneste skikkelig begrunnelse for påstandene dine, det er bare masse tåpelige eksempler utav en annen verden. Du svarer heller ikke på spørsmålene du får.

Skrevet
Diesel Power: haha du er bare rar nå :D du minner meg om en liten drittunge som nekter å tro at nissen ikke finnes allikevel :D hehehe

tror jeg har sagt nok her nå ;) have fun 8)

He he, jo takk skal du ha, jeg føler meg faktisk ganske ung for alderen. Kjekt at det syns også 8)

Nissen tror jeg på ja, har vært hjem hos Nissen i Tønsberg, og gleder meg som en (dritt)unge til å se han igjen den 24des i år. Man er ikke voksen før man tør å være barnslig, og jeg tror ikke du er kommet til det stadie enda, for å si det slik. :wink:

Jeg har tydeligvis vært veldig voksen hele livet :roll:

Skrevet

Bor Nissen i Tønsberg?? Hvor da? Jeg kjører jo gjennom Tønsberg hver dag.. det er rett som det er at jeg kunne tenkt meg en tur innom Nissen. Akkurat nå ønsker jeg meg blant annet nye felger.. ;)

Skrevet
Et lite spørsmål, "bilkupp.com", det er du som er "2cool" på Gatebil, ikke sant? Du oppfører deg like idiotisk som han iallefall.

jepp det er samme tosken

Skrevet

Det har jo blitt en mye mer interessant diskusjon (tja, bilknupp sine merkelig påstander vs alle andre, men ok..) ut av det, noe som absolutt er mangelvare her så hva er vitsen med å klage..

Forøvrig er det vel vanlig å dra til hjulboltene sine med rundt 100nm uten å anstrenge oss alt for mye.. og siden moment er alt skulle en to-tre av oss akse fra det meste av porscher bare med håndkraft. :lol:

Skrevet
Bor Nissen i Tønsberg?? Hvor da? Jeg kjører jo gjennom Tønsberg hver dag.. det er rett som det er at jeg kunne tenkt meg en tur innom Nissen. Akkurat nå ønsker jeg meg blant annet nye felger.. ;)

Uff, sorry, mente Drøbak selvfølgelig :oops:

Tønsberg var festbyen det, gode minner derifra.

Ble tynet 7uker på Oscarsborg og Seiersten Festning, men da var jeg bare en yngre drittunge. :weirdwalkingthing:

Skrevet
250 hk og nesten 700 nm allerede ved start ;) Ferrari og Porscher, gå å legg dere ...

edit:

det var vel egentlig spikeren i kista for dere som ikke forstår dere på sånt ... men var på tide å avslutte dette ;)

Jeg har fulgtmed denne tråden en stund og koser meg med å lese, men jeg har et helt konkret eksempel.

2006 modell E420 CDI mot E500

E420 CDI 4 liters V8 Diesel på 314hk v/3600 o/min og 730 NM v/ 2200 o/min

E500 5,5 liters V8 bensin på 388hk v/3600 o/min og 530 NM v/ 2800-4800o/min

Kjære bilknupp, hvem tror du går fortest??

Og hvorfor tror du det?

Jeg har drevet bilverksted i noen år, jeg har jobbet i Untertürkheim med Mb jeg har jobbet med biler siden jeg kunne gå, og har etter hvert noe erfaring. Hvordan i alverden kan du gå rundt å mene noe sånt?

Du bringer skamm over yrket bilmekaniker, prøv å bruk det som er mellom ørene. Jeg vil mer enn gjerne ta deg med til en ikke helt ukjent motorbygger i Bayern som kan demonstrere at det du sier er vås.

Her er svaret på spørsmålet mitt:

qra fgber urzzryvturgra re ng R 500 re enfxrer raa 420 PQV, arggbc sbeqv qra une orqer rssrxg, qrg unaqyre vxxr bz zbzragrg v qrg uryr gngg.

Skrevet

Da el.bil bra brakt inn i bildet, så har jeg her en kurve som viser hva jeg mener med at moment og effekt går hånd i hanske

Hvis man leser denne kurven, se bort fra den sorte tråden, så ser man også hos den elektriske bilen at effekten øker med turtallet, dette for å klare å opprettholde momentet. Når turtallet blir så høyt at motoren ikke klarer å opprettholde dette, så faller momentet, og for el.biler, drastisk.

Noen som la ut ett bilde av en muttertrekker isted. Om man holder denne ut i tomme lufta og trykker inn knappen, hva moment leverer den da???

Riktig, bortimot null. Hvorfor? Motoren har "rast" ut som vi kaller det, fordi vi ikke klarer å mate den med nok luft. Hadde vi da slengt på en "turbo" :roll: så hadde vi klart å trekke denne lengre opp i turtall.

torquegraph_v2.gif

Skrevet
Et lite spørsmål, "bilkupp.com", det er du som er "2cool" på Gatebil, ikke sant? Du oppfører deg like idiotisk som han iallefall.

jepp det er samme tosken

Hvordan vet du det?

Skrevet

om en alminnelig mann (80 kg) står på en arm på en halvmeter og drar i hjulbolten (som mange luringer gjør) har du altså 400nm på bolten. skulle ikke asfalten fly veggimellom da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...