Øyvind L. Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 Scorpion gir jo ikke mye lyd når man kjører pent, men gir tøff lyd når man har mye turtall.. Mellompotten spiller jo også en roller på lyd nivået. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 Eisenmann er for de sostifikerte... Scorpion hvis du vil at bilen skal høres ut som at den går fortere enn den gjør Nå får du det nesten til å høres ut som at sofistikerte høres ut som negativt.. For å si det enkelt. Eisenmann gir bra lyd, uten å være øredøvende.. Lett for å bli misforstått her ja. Eisenmann er etter min mening en egen klasse. Scorpion er dessverre for mye av det gode. Det jeg mente med sostifikerte var rett og slett de som vet hva BMW er og ønsker skikkelige kvalitetsvarer. Ser ikke for meg grenrør og scorpion som noe annet en bråk. Eisenmann er som du sier: God lyd uten å være øredøvende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 jeg har beholdt mellom potta og har både grenrør og scorpion catback, min bil er like stille som en kamerat av meg sin e46 med eisenmann ved normal kjøring.. ved grisekjøring er forskjellen rett og slett at min høres grommere ut og scorpion vil jeg påstå er like mye kvalitet som eisenmann som man får som sveis selv kit, men scorpion er bolt on og evig rustfritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 hva med orginal m3 eksos? noen som vet hvordan lyden blir i en 320 med det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 hva med orginal m3 eksos? noen som vet hvordan lyden blir i en 320 med det? Den er jo kjip på en M3 så tviler på den blir tøff på en 320. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 jeg har beholdt mellom potta og har både grenrør og scorpion catback, min bil er like stille som en kamerat av meg sin e46 med eisenmann ved normal kjøring.. ved grisekjøring er forskjellen rett og slett at min høres grommere ut og scorpion vil jeg påstå er like mye kvalitet som eisenmann som man får som sveis selv kit, men scorpion er bolt on og evig rustfritt Mulig du har et eksempel på det, men jeg har flere eksempler som sier noe annet. Har du M52 motoren og kameraten din har en E46 av tidligere årgang så har dere mest sannsynlig samme motoren. Ser at du sier at grenrør og scorpion catback bråker like mye som kun Eisenmann catback. Har litt vanskjelig for å tro det, men hei, smaken er som baken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 Har du M52 motoren og kameraten din har en E46 av tidligere årgang så har dere mest sannsynlig samme motoren. E46 kom vel aldri med m52 maskin som e36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 Kjøp deg Remus, to ovale blankpolerte rør som går ut av rompa, deilig lyd, og ikke minst, stilrent! Men som nevnt tidligere, Eisenmann er i sin egen klasse, men så kommer vi til pris.. prisen på Eisenmann er alltfor stiv, derimot remus, som har en mye hyggeligere pris, og man for bra med effekt, + en virkelig god lyd, som holder hele veien på turtallet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 Har du M52 motoren og kameraten din har en E46 av tidligere årgang så har dere mest sannsynlig samme motoren. E46 kom vel aldri med m52 maskin som e36? http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_M52 Samme motoren med mindre forskjeller. M54 kom vel i faceliftperioden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 Nå skal vel ikke Sondre kjøpe noen ny eksos i det hele tatt... Men synes han BURDE gjort det, for å få seg to rette rør i stedetfor DTM eksos... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 Har du M52 motoren og kameraten din har en E46 av tidligere årgang så har dere mest sannsynlig samme motoren. E46 kom vel aldri med m52 maskin som e36? http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_M52 Samme motoren med mindre forskjeller. M54 kom vel i faceliftperioden... Er vel litt på kanten å si at m52 og m52tü er like men... Var mye rart på den wikipedia sida der. M52 kom da aldri som 3.2l? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 den gjorde vel det som i us m3 3,2 e36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 Meningen var vel heller ikke å si at de er helt like, men at motorene ikke er helt forskjellige. Effektanlegg kan (veldig satt på spissen) sammenlignes med musikk. Folk liker forskjellig musikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 den gjorde vel det som i us m3 3,2 e36? Hadde litt mindre hk, men det var vel s motorer i statene også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 den gjorde vel det som i us m3 3,2 e36? De originale US-modellene av M3 har vanlig topp fra M50 (S50) eller M52 (S52) og begrenser effektuttaket til 240hk i begge versjoner. De mangler vesentlige ting som separate gass-spjeld, motorstyringen og alt det andre som gjør en E36 M3 til en M3. I korthet en M3 med 325 girkasse og Alpina B6 3,0 motor og ingen spesielt populær bil i Europa. S50B30US - 3,0 liter - 240Hk S52B32 - 3,2 liter - 240Hk (Max 6500 RPM pga hydr. løftere.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå