Gå til innhold

Hvordan enkelt få mer lyd av originalanlegget. (ny info s.1)


 Share

Anbefalte innlegg

dynabel har sett som passer inn i eksisterende hull uten tilpassing.

Ellers er det kanskje å gå for et godt sett fremme og en passende subwoofer?

Gode merker er feks focal og JBL kanskje?

Jeg skal klare å leve med de originale høyttalerne bare jeg får inn en subb for å få litt mer dybde i lydbildet. ( montert tha-555 i min E39 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 97 modell E39 Touring med det mellomstore anlegget (Hifi Høyttaler System, utstyrskode 676), som har 10 høyttalere pluss integrert sub på høyre side bak, over batteriet... Bilen har forsterker, CD-skifter og tv tuner bak, samt telefon og MK1 navigasjon.

Vil denne 4-kanals blaupunktforsterkeren med adapter som beskrives i innleggene her også fungere på dette anlegget? eller er det forskjell på koblingene til basis-anlegg og de utover dette? eventuelt forskjell pga overnevnte utstyr?

Ønsker bedre lyd i anlegget (virker ikke som diskantene i bakdørene tåler stort, og kunne med fordel vært mer bass), og høres ut som dette er en kurrant løsning, da det ikke innebærer klipping i kabler :)

Tror jeg har samme system som ConCon. Er ikke det beste originalt. Tenkte å oppgradere høyttalere og forsterker til de først. Ser at Bavarian Soundwerks har en oppgraderingspakke på høyttalere som er plug and play til en grei penge. Men..

Er jo en dsp forsterker på venstre side bak, og sub på høyre. Hva driver egentlig denne forsterkeren? Hvordan blir det da å bytte til en slik Blaupunkt forsterker? Vil den drive alt som den originale gjør?

Tenkte senere og lage en kasse i hjulbrønn for å få litt mer bass i bilen. Hvordan blir det da med forsterker evt? Tenkte da å koble ut original suben. Men den største av de blaupunktene, klarer den å drive høyttalere foran og bak, pluss f.eks en 10" eller 12" ?

Blei mange spørsmål, men blir ikke helt klok av å kikke rundt. Virker ikke som så mange har spilleren jeg har, pluss forsterker og sub.

For de som er usikker er det denne spilleren

http://www.e38.org/onboardmonitor.pdf

Første typen i dokumentet sitter i min.

EDIT: Må vel bli en THA-555 da denne er 5 kanals med mono sub utgang etter hva jeg klarte å skjønne..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isteden for og kjøpe dennekabelen http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

For 1195 kr. Går det ikke ann å kjøpe vanlig ledning og og lodde på for og forlenge ledningen? Da går det jo ann å få den legden du vil ha. 2,5 blir litt lite og 5,5 alt for langt.

Til min E46, Er denne overgangen til orginalspiller?(BMW business)

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har denne "boksen" som jer tror er en forsterker! Har jeg ledninger alt klart lagt bak og det er bare til og kjøpe en slik en blaupunkt forsterker og koblle til? eller trenger jeg noe mellomkobling fra ledningene til blaupunkt forsterkeren?

Er det noe annet i den boksen slik at jeg ikke må bytte den ut?

sks6zq0zl47bgroumx73.jpg

6qx3ww6cw91sjw805100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Kan jeg bruke dette settet i bilen min 520 Touring på forsterkeren jeg har.

Vil gjerne koble til det jeg har av utstyr i stedet for å kjøpe annet.

Har en Alpine forsterker, 2 6x9" + sub

Hva med strøm. Går vel ikke nok strøm på originalt el.anlegg ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere med orginal forsterker løst innstalasjonen?

Jeg har orginal forsterker, bak på den er det en helt annen type kontakt.

Om jeg kobler meg på orginalstikket bakpå spilleren foran, med adapter kabelen, vil blaupunkten da drive høytalerne gjennom orginalforsterker?? #-o

mai4c2m7wvy9oxh8z5pu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...