Azeton Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Helt fullstendig enig der! Hvordan kan de komme unna med en slik løgn egentlig? Hvorfor er det ingen journalister som orker og se litt på skadene og tolke det? for og fortelle det på nyhtene i avisene? faktisk vise allmennheten disse idiotene som kjører på fluktbilen for deretter spille engelen selv?!? Jeg har ihvertfall mistet all respekt til politiet for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Har ikke tenkt å sette av tid for å forsvare andres innlegg, men skal prøve mitt beste vedr mine synspunkter. Diesel power:Hva intelligens angår her er jeg litt usikker på,men fornuft kan jeg være enig i.Du trenger å lære at det å ikke ha samme mening om en ting som deg,nødvendigvis ikke må bety at din motpart er dum. Og hva beviste handlinger angår,så ville jeg selvsagt ikke kjørt på noe eller noen med vilje(dette er det vel bare syke sinn som gjør). Intelligens brakte du inn i tråden, jeg brakte inn adferder. Det er noe HELT annet. Innen adferdspsykologi er det utrolig gøy å trykke på knappene til folk for å få fram reaksjoner. De som ikke kjenner til disse adferdene får seg meget sterke "aha"-opplevelser. Jeg kan bl.a uten å si ett ord, og med en oppførsel som sett utenfra ser helt harmløs ut, garrantert få deg til føle deg såpass utilpass at du også trolig ville knyttet nevene rimelig kjapt. Dette er adferder, de kan temmes, men de forsvinner aldri helt. Du sitter faktisk med en følelse når du sitter å leser dette akkkurat nå som gjør deg litt, kanskje ikke utilpass, men ihvertfall i angrep eller forsvarsmodus. Vi som mennesker har mao utviklet en egenskap grunnet vår IQ til å trigge våre adferder bare ved hjelp av slik komunikasjon som vi nå bedriver. Mulig vi hadde hatt det bedre på stadiet som huleboere Sier heller ikke at alle skal ha samme mening hver eneste gang, da hadde vi fortsatt vært i steinalderen. Men i ett samfunn er det helt nødvendig å sette regler, uten dette oppstår anarki som Fredrik nevner over. Har nesten lyst til å spørre om du har barn, for hadde du forsøkt din teori der så ville tro at komplett kaos hadde oppstått tidlig om ikke barnevernet hadde vært på døren først. Regler og normer finnes innen alt vi foretar oss, og det gjør at man kan fungere som en "flokk". Klart grenser skal og bør prøves, men jeg tror selv du ville reagert om guttungen på 6 hadde sitti å lekt med lighteren og tennveske i ett klesskap. Klart de ikke ønsker å sette fyr på huset, men igjen, de ser ikke hvor alvorlig konsekvensene er for sine handlinger. De som derimot setter fyr på huset med fult overlegg er klin koko som du nevner selv. Det med å rygge på en annen persons bil er jeg enig med deg i,det er noe som laster et annet menneske økonomisk,og jeg syns her at det er på sinn plass å gjøre opp for seg.Rødt lys er sjelden et tema for meg,siden jeg har stor respekt for disse(i en getaway ville nok ikke dette bli fullstendig overholdt,men forsiktighet ville blitt utøvd). Her er jeg heller ikke med, små men ofte meget kostbare uheldige handlinger vil du gjøre opp for, mens kalkulerte risikohandlinger er Politiets feil og skal for enhver pris, også liv, unngås. Mao, du er villig til å betale for uhell, men ikke for beviste lovbrudd. Da er du istedet villig til å drepe folk. Jeg skjønner deg bare ikke.... ? Diesel power:Ser ut som interesante "sporter",men jeg syns at basehopping er et stikkord på den første sporten her,og vil faktisk anse det som mer dødlig enn bilkjøring i høy hastighet på offentlig vei.Hva sykkel angår,så er jeg ganske sikker på at det ikke vil gi meg det altfor store adrenalin-rushet.Min erfaring er også,i følge egen opplevd statistikk,at sykkel i en ikke ekstrem gren er like farlig som fortkjøring med bil.Dette sier jeg på grunnlag av at jeg hadde en onkel som tryna på sykkel,og knakk nakken. Basehopping er ikke i nærheten like dødelig som den "leken" du/dere bedriver. At det innebærer en risiko er riktig, men om du tror at skadefrekvensen er høyere der enn det dere bedriver er så langt ifra fakta at jeg............ ja jeg blir nesten målløs her. Sykkel er heller ikke i nærheten i risikomfang som denne "leken". Klart det er folk som hvelver, og jeg kondolerer så meget med onkelen din, men dette er særdeles sjeldent da nesten samtlige alvorlige ulykker og dødsulykker med sykkel skyldes møte med bil. At ikke sykkel kan gi deg adrenalin tyder vel egentlig bare på at du ikke har forsøkt skikkelig sykling, skal love deg at dette gir moe knær etter endt tur. Handler bare om å våge å tøye sine egne grenser. Faren for litt skraper og blåmerker er selvsagt meget tilstedeværende, men det blir sjeldent skikkelig alvorlig, og er jo bare med å fremme nettopp adrenalinrushet. Diesel power:Regner med at dere viste at deres våpen i barneleken var farlige,selv om dere ikke kunne se faren vet bruk av disse.Godt at det gikk bra med dere.Fallskjermhopping kan også gi gode kick vil jeg tro,men dette er vel også noe som fort kan koste litt,og jeg vet nå hvilken hobby jeg har valgt. Jauda, det gikk bra, men vi var som sagt ikke klare over konsekvensene, og vi var tross alt bare kanskje fra 8 til 12år maks i gjengen. Fallskjermhopping koster ikke så mye som bilsport, om det er det du mener nei. Og jeg er ikke uenig i at bil/bilsport er en uheldig hobby Det er bare den grenen du/dere bedriver som er provoserende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Sykling er farlig.. lå på sykehus i en uke etter at jeg hadde et lite uhell i 50km/t Jeg tenker på sykkel med pedaler jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Det er farlig å leve. Kan ende opp med at du dør.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Jeg mener,av erfaring at det er dumt å vente på snuten hvis man ikke trenger.Etter å ha mistet lappen 6-seks ganger,og fått den tilbake igjen 4 av gangene fordi snuten ikke har bevis,vil jeg si at jeg ikke er kompetanse-løs på feltet. Og de 2 gangene jeg mistet lappen,kunne muligens en god advokat fått meg ut av knipa også. Som noen nevnte tidligere,så har 1 vanlig person lite å stille opp med mot 1 politimann i en rettsak,og ene gangen jeg mistet lappen var kun pga at den O-store-politi-stuten løy i retten. Andre gang jeg mistet lappen,så ville filmen politiet la fram gjort at saken raknet for dem,men denne kom jeg selvsagt ikke til rettslokalet for visning. Derfor,siden politiet er såpass korrupte som de er,og at de lar følelser styre jobben sin,så ser jeg ingen grunn til å vente på dem,og syns dem tenker kort,og ikke gjør jobben sin(gjør landet trygt for sine borgere),når de på død og liv skal gjøre alt for å få tak i meg,og prøver å ta opp jakten. Deler noen av dine oppfatninger, ang korrupt politi å idiotisk rettsystem. Har en sak pågående selv der jeg faktisk ikke har suttet i bilen engang, der tlf utskrift osv osv osv. ikke er nok, å det blir rettsak. Blir mektig forbanna. Men gjelder vell egentlig alt annet en grisekjøring Men har pr dags dato ikke blitt forfulgt av politi eller prøvd å stikke av. men visst jeg en gang kommer ut for det at jeg vet det får STORE konsekvenser om jeg blir tatt. forholdene ligger tilrette samt risiko for å skade uskyldige er til en minimum. så tørr jeg ikke si med 100% sikkerhet at jeg ikke vil prøve meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Okei, nå greier jeg ikke holde meg stort lenger her. Kan egentlig ikke føye til så mye annet enn å støtte opp om det som diesel power sier her. Jeg har selv sett folk som for eksempel legger seg ut mitt i en uoversiktelig sving og kjører forbi folk. Kjenner folk som har kjørt i fylla, og dermed endt opp med å krysse linja både en og to ganger. Dette er ting jeg ikke unner NOEN å bekymre seg for. Tenk neste gang jeg kommer rundt 90 gradersvingen nedi gata - om da en galning kommer i 90 km/t imot meg, i et forsøk på en forbikjøring - eller attpåtil i et forsøk på å kjøre fra politiet. ELLER følgende scenario på motorveien: ang politiet- har jeg kjørt fra dem selv også, jeg har snisset biler i hastigheter som hadde vært dødelig både for meg, og vedkommende som kom imot da jeg kjørte forbi på feil side av midtrabatt.. stort oppslag i lokalavisen 2dager etterpå.. syk i hodet eller, kid? Det er nesten en mager trøst at du ikke forsvarer deg selv... Jeg ser og hører desverre om alt for mye "ujamt" i trafikken til at nullvisjonen kan ses som et oppnåelig mål. Desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 jeg vil stille deg et spørsmål 336mik.. hva om jeg kommer rundt svingen krasjer i siden din pga du ikke såg meg når du kjørte ut på forkjørsvei fordi jeg hadde god fart og var på vei vekk fra politiet kl3 natt til lørdag? er du villig til å satse ditt eget liv (med den lille risikoen det egentlig innebærer pga omfanget til politijakter/svinkjøring egentlig forekommer i samfunnet) på å forsvare slik kjøring som du bedriver? at du sikkert er langt over gjennomsnittet flink å kjøre, forhindrer ikke andres feil. i en situasjon som beskrevet over- blir egentlig saken fullt og helt min feil.. fordi du ikke kunne gjøre noe som helst for å forhindre ulykken.. så du mener også at det er greit at alle kjører fra politiet? det er greit at folk doper seg? i de aller fleste tilfellene går det bra.. jeg tror det gir et vel så stort kick som adrealin.. heldigvis kan narkomane ikke skade/drepe andre enn seg selv med det. hva med å begynne å sloss? kickboxing eller noe? er sykt adrealin å kunne fyre til folk, og være overlegen i en kamp.. billgere enn bilkjøring og mindre farlig er det absolutt.. du mener altså at det ikke er vits med fartsgrenser? jeg er faktisk litt glad for denne diskusjonen, fordi det hjelper meg til å kunne se tankene om "meg selv og min kjøring" fra et annet perspektiv enn å forsvare det.. grunnen til at en 18åring mister lappen lettere enn en dame på 50, er ofte for at 18åringen kjører av veien statistikkmessig mye oftere enn 50åringen pga fart/overvurdering av egne kjøreferdigheter. -om politiet har krasjet i m5en eller ikke, og hvorfor de støtte sammen, har vel ingen fasit for oss her inne, men dersom m5en gikk av veien fordi politiet krasjet i dem kan kanskje være den beste utveien av jakten med baktanke for hvilke følger jakten kunne ha fått på et senere tidspunkt.. når dette tilfellet ditt med den akende ungen intraff og du holdt fartsgrensen sier ingenting om de faktiske forholdene. er i mange tilfeller på vinterføre at det ikke er forsvarlig å holde fartsgrensen heller. du sier ingenting om sikt/lysforhold- brøytekanter osv.. mange faktorer som kan gjøre deg fortjent til å miste lappen i denne situasjonen. at straffene for å kjøre fort i norge er skyhøye sammenlignet med andre lovbrudd jeg er svært enig i.. men det er fordi hyppigheten på svinkjøring er mye høyere enn feks vold. ang strafferammer for seksuelle lovbrudd syns jeg er motbydelig lav.. men det er en annen situsjon. kjører jeg langt, er jeg aldri over 116 i reelfart over tid (kanskje ved en forbikjøring av trailer el lignende, hvor det er farligere å ikke kjøre fort forbi) fordi det er der jeg mister lappen. jeg syns grensen for å miste lappen er egentlig altfor lav, men jeg er likevel glad for at den er der. jeg er glad for at det er ting som begrenser meg psykisk til å begå lovbrudd som setter meg selv og andre i større fare enn jeg strengt tatt må. ang dette med respekt.. har du ingen rundt det du er glad i? ville du ikke blitt sint hvis kone/samboer, mor/far, bestevenn/venninne el. hadde drept seg selv i trafikken pga politijakt? om ikke du tenker på faren om at du kan drepe andre mennesker, hvilke smerte påfører du dine pårørende? jeg syns det er "bra" av deg at du står for dine meninger, her inne- og for alt vi/jeg vet, kan du skriver innleggene dine på tull fordi du vekker så sterke reaksjoner og finner glede i det. vi får håpe på det. om du ikke fleiper med oss- så vet alle her inne, at det er mye lettere å stå for meningene sine på nettet enn ovenfor venner osv. tør du å fortelle din mor eller far eller andre som står deg nærmt om hvordan du holder på? pappa hørte rykter om meg fra min onkel når jeg passerte han i SYK fart. og truet meg med å tvangsselge bilen, anmelde meg osv.. en gang jeg kjørte svin. jeg våknet dagen etterpå av at pappa satt på sengekanten min og grein.. dette er snart 4mnd siden. jeg har storsett ikke vært mer enn 10-15kmt over fartsgrensen etter dette pga intrykket pappa gav meg.. og forholdet meg og pappa hadde før dette kunne jeg ikke drømme om at kunne bli bedre. i over 2mnd etterpå snakket vi kun om nødvendige ting. taus ved alle felles måltid osv.. framdeles er det LANGT til der vi engang var.. og blir faktisk lei meg når jeg tenker på hvor mye jeg såret han. jeg er glad "støkken" min ikke ble større.. at du har mistet lappen 6ganger sier vel egentlig at du burde blitt fratatt lappen resten av livet, om ikke for samfunnets beste, så for din egendel? du er tydeligvis ikke intr i å lære av egne feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Greit,kansje du leser av mitt innlegg at eg meiner eg er en dyktig sjåfør og bedre enn de fleste. Deg om det... Det eg mente var at eg sannsynligvis er en meir ANSVARSFULL sjåfør enn deg ut fra dine uttalelser å dømme angående de risikoene du utsetter både deg og andre bilister for ved å "leke" med politiet slik. Er ikkje dermed sagt at eg er dyktig bak rattet,utgjør en risiko som du har skrevet like fullt som mangen andre. Eg kjører vogntog til daglig,og er derfor mye på veien og ser nesten daglig mykje uvettig kjøring. Den siste opplevelsen var en Audi som kom rundt en høyresving,og grunnet for høg fart og panikkbremsing vart det dårlig med veggrep og smalt mellom meg og fjellsida for så å stanse rundt 100 meter bak meg. Eg klarte å stoppe ca 2-3 sekunder før bilen nådde meg ettersom eg hadde lav fart pga nettop uoversiktelig sving og fare for møtende biler på den litt smale partiet der. Så derfor reagerer eg så sterkt på dine uttalelser(han var sikkert godt kjent på veien han også ) fordi eg er så drita lei av sånne "tøffinger/våghalser" som tror de er åleine på vegen omtrent,og gir dermed f... i de som måtte ferdest der i tillegg!! Politiet har eg både gode&dårlige erfaringer med,men alle er ikkje like,er det samme med alle slags yrker. Finnes nok gode&dårlige folk innen bygg&anleggsbransjen også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Skjønner ikke helt hvorfor du er uenig med 336mik. Når du har vært 10 ganger verre.. Etter på klok er forsent! Du har kjørt svin hele tiden "passerte onkel i SYK fart" ja, hvor lurt er dette da? Jeg kjører ikke fort til vanlig. Men DEN dagen politiet skal huke meg inn og sannsynligheten er stor for og miste lappen.... var oppe i 160 fra drammen-oslo kl 2 på natta i helga 2 ganger. Er dette uforsvarlig på den 3 felts motorveien alene? Hadde politiet sett det hadde de ment så. Og den 90 graders svingen tror jeg ikke noen av oss hadde ofret live vårt i på vei fra polititet. Ganske teit om han kræsjer blen sin når man prøver å stikke fra. Jeg hadde ihvertfall slakket av der.. "Den siste opplevelsen var en Audi som kom rundt en høyresving,og grunnet for høg fart og panikkbremsing vart det dårlig med veggrep og smalt mellom meg og fjellsida for så å stanse rundt 100 meter bak meg. Eg klarte å stoppe ca 2-3 sekunder før bilen nådde meg ettersom eg hadde lav fart pga nettop uoversiktelig sving og fare for møtende biler på den litt smale partiet der." Hadde han kjent veien hadde han IKKE kjørt fort der.. tro meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Når Politiet på død og liv skal behandle folk som vil kjøre inspirert og muligens sidelengs på de best mulige gratis locations kveldstid horribelt knallhardt, er det da rart folk prøver å stikke av? Straffeutmålingene er jo på grensen til lattelige (dere skulle virkelig kjent det på kroppen selv, noe jeg spekulerer STERKT i at mange av dere ikke har opplevd). Definisjon og tolking av uaktsom kjøring er direkte morsom. Skal også legge til at det er noen svært kvalifiserte veier her i distriktet, uten at jeg skal utdype det i fare for full alarmmodus hos enkelte. Junkier og tyver blir behandlet som gull og grønne skoger i forhold til billister. Kanskje vi skal begynne i den gata? Av en eller annen grunn føler jeg at hver gang et slikt tema diskuteres her så lirer folk av seg meninger om ditten og datten, uten tydligvis ha snøring på hva som foregår der ute, iallefall om man skal tolke det folk skriver. Det er også mye lettere å komme med nedlatende og bedrevitende kommentarer da man er blitt "mer voksen" og litt oppi åra, fått seg famile, familievogn og vært på nok foreldremøter og byggmakker turer (Dette er bare en oppfatning jeg har av den enkelte gruppen mennesker som finner det enkelt å kritisere,både allment i media sammenheng og på forumnivå). Da er man ute av søkelyset, har fått en nytt ansvarsperspektiv og forpliktelser, samt at man har ressurser til å kunne dra på organiserte banekjøringer innimellom, ofte av den grunn at tidskjema har sprukket hva angår alternative aktiviteter slik som ungdommen så populært bedriver på kveldstid. (hoho, lang setning) Bilkjøringen, trafikkbilde, priser på biler, bildeler, trafikkriminalitet og politiets metoder har endret seg RADIKALT de siste 10 årene, det skulle man tro mange ikke visste... Bilmiljøet endrer seg! Dette er noe ihvertfall lensmenn og maktpersoner i lokalsamfunnet herover ikke har fått med seg, eller rettere sagt; skjønt noe av. Til slutt kan jeg også legge til at jeg kjenner 336mik ganske godt, og vet at de senarioer enkelte av dere har konstruert er hinsides bak all fornuft! Mannen "raser fra seg" på kveldstid på kvalifiserte steder, som 99% av alle andre distriktets "bilgale" gjør. Alltid på de mest kvalifiserte strekninger (utdypes under), ikke ved skoler og barnehager - HALLO liksom. Dere tolker hver eneste ord på den verste måten. Og strekningene vi snakker om ligger i utkantstrøk med skog, skog, skog, og nevnte jeg skog? Ikke gjennom tett befolkende og trafikkerte bygater (som jeg har mistanke om at mange av dere tror). I by er det generelt idioti å råkjøre, uansett. Såpass skjønner de fleste. Av filosofiske grunner kan man jo spekulere i hvorfor de med sterke mening omkring temaet er bosatt i by. Jeg er enig i det Diesel power sier omrkring adferdspsykologi, en framtoning og skrivemåte ha mye å si på et forum, av den enkelte grunn at vi ikke ser hverandres kroppspråk og tonefall. Enkelte vil nok også ha problemer å tolke om det innlegget jeg nettopp har skrevet er myntet på en sint, irritert eller latteliggjørende måte. Kunne ha avslutta innlegget med denne: og fått en horde med skudd i egen retning pga av selvforsvarsmekanismer som slår inn hos folk der hjerte svarer før hjerne. Derfor velger jeg heller å avslutte med denne så får folk tolke det som de vil, med evt kontruktiv kritikk som motmæle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Skjønner ikke helt hvorfor du er uenig med 336mik. Når du har vært 10 ganger verre.. Etter på klok er forsent! Du har kjørt svin hele tiden "passerte onkel i SYK fart" ja, hvor lurt er dette da? Jeg kjører ikke fort til vanlig. Men DEN dagen politiet skal huke meg inn og sannsynligheten er stor for og miste lappen....var oppe i 160 fra drammen-oslo kl 2 på natta i helga 2 ganger. Er dette uforsvarlig på den 3 felts motorveien alene? Hadde politiet sett det hadde de ment så. Og den 90 graders svingen tror jeg ikke noen av oss hadde ofret live vårt i på vei fra polititet. Ganske teit om han kræsjer blen sin når man prøver å stikke fra. Jeg hadde ihvertfall slakket av der.. "Den siste opplevelsen var en Audi som kom rundt en høyresving,og grunnet for høg fart og panikkbremsing vart det dårlig med veggrep og smalt mellom meg og fjellsida for så å stanse rundt 100 meter bak meg. Eg klarte å stoppe ca 2-3 sekunder før bilen nådde meg ettersom eg hadde lav fart pga nettop uoversiktelig sving og fare for møtende biler på den litt smale partiet der." Hadde han kjent veien hadde han IKKE kjørt fort der.. tro meg! He he, en oppviggler. Du styrker ikke akkurat saken til Schumacer folka i denne tråden. Jeg håper virkelig det du skriver her er tull. Og den 90 graders svingen tror jeg ikke noen av oss hadde ofret live vårt i på vei fra polititet. Ganske teit om han kræsjer blen sin når man prøver å stikke fra. Jeg hadde ihvertfall slakket av der.. Og Hadde han kjent veien hadde han IKKE kjørt fort der.. tro meg! Blir jo verre og verre dette Tror ingen, bortsett fra folk med sterkt dødsønske, forventer å kjøre ut i akkurat "den" svingen, møte den traileren i den svingen, forventet at det fantes Elg på denne tiden, at det lå en knyttnevestor stein akkurat der, eller at f.eks den andre tosken ikke så at du kom i 200 da han kjørte ut i forkjørsvei. Slik kan man fortsette i det uendelige. Det er ikke mulig å være så trangsynt, så jeg mener oppriktig dette må være kødd. PS! Etterpå klokskap er ikke for sent om ingen skade ikke er skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 "Den siste opplevelsen var en Audi som kom rundt en høyresving,og grunnet for høg fart og panikkbremsing vart det dårlig med veggrep og smalt mellom meg og fjellsida for så å stanse rundt 100 meter bak meg. Eg klarte å stoppe ca 2-3 sekunder før bilen nådde meg ettersom eg hadde lav fart pga nettop uoversiktelig sving og fare for møtende biler på den litt smale partiet der." Hadde han kjent veien hadde han IKKE kjørt fort der.. tro meg! Javel? Eg gikk selvfølgelig ut for å sjekke skadene,og gikk bort til bilen med bl.a venstrespeilet hans i hånda som låg på bakken. Det var en lokal gutt/mann som bodde 1km unna(fikk vite det av andre). Så tro meg,han var godt kjent!! Det gikk heldigvis bra med både han og passasjeren,men sa til han at eg kom til å anmelde han viss eg såg han kjørte som en tulling en gang til. Han lova på tro&ære at det skulle ikkje skje,han mente at han hadde brukt opp all flaksen sin i detta tilfellet. Er stort sett mykje drittveier på vestlandet og gulstripe er en sjeldenhet,men veistandard er liten hindring for slike 'racere'....kjent på veien eller ikke!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Stort sett hele innlegget Om denne tråden har utartet grunnet feiltolkninger eller om det skyldes dårlig formulerte innlegg kan jeg selvfølgelig ikke svare for, jeg er selv ingen skribent akkurat. MEN, det som er helt forkastelig, og som har blitt forsvart i innlegg etter innlegg i denne tråden gjelder spesielt den ubetingede viljen til å ofre andres liv grunnet eget ego. Det er spesielt der skoen trykker, og jeg er heller ikke så kjent i Elverumstraktene at det gjør noe, men vil anta at skogen tar slutt der nede også, og dermed vil vel jakten ende i ett relativt tett befolket område innen kort tid, eller? Og dette er, om de har vært ærlige, med som sagt ubetinget vilje til å ofre andres liv og helse. Det er mangel på respekt og ett ego som for meg ikke virker å passe inn i på norske veier i det hele tatt. Det trekker nesten tankene mot større krigssituasjoner og det faktum at tap av sivile liv desverre må påregnes, som i deres lille krigserklæring. Jeg er ikke med på den. Enten så har de provosert i innleggene med overlegg, og da bør de egenlig moderere seg litt, ellers så er ikke jeg istand til å godta det som er skrevet tidligere i tråden. Til slutt når det gjelder sinnstemning, sint, irritert eller latterligjørende, så er dette ikke en adferd Men jeg vet at forsvarsadferden din var i modus da du skrev dette, og sinnstemningen din var trolig irritert Jeg er i litt irritert sinnstemning, ikke sint, enda Og i angrepsadferd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Skjønner ikke helt hvorfor du er uenig med 336mik. Når du har vært 10 ganger verre.. Etter på klok er forsent! Du har kjørt svin hele tiden "passerte onkel i SYK fart" ja, hvor lurt er dette da? Jeg kjører ikke fort til vanlig. Men DEN dagen politiet skal huke meg inn og sannsynligheten er stor for og miste lappen....var oppe i 160 fra drammen-oslo kl 2 på natta i helga 2 ganger. Er dette uforsvarlig på den 3 felts motorveien alene? Hadde politiet sett det hadde de ment så. Og den 90 graders svingen tror jeg ikke noen av oss hadde ofret live vårt i på vei fra polititet. Ganske teit om han kræsjer blen sin når man prøver å stikke fra. Jeg hadde ihvertfall slakket av der.. "Den siste opplevelsen var en Audi som kom rundt en høyresving,og grunnet for høg fart og panikkbremsing vart det dårlig med veggrep og smalt mellom meg og fjellsida for så å stanse rundt 100 meter bak meg. Eg klarte å stoppe ca 2-3 sekunder før bilen nådde meg ettersom eg hadde lav fart pga nettop uoversiktelig sving og fare for møtende biler på den litt smale partiet der." Hadde han kjent veien hadde han IKKE kjørt fort der.. tro meg! jeg er uenig med 336 fordi han forsvarer slik kjøring. jeg gjør ikke. jeg sier ikke at det jeg har gjort er smart. jeg er også en som kjører pent til vanlig.. hvertfall nå for tiden. er noen mnd siden sist jeg kjørte på, og det roer seg gjevnt og trutt..heldigvis. 160 på 3feltsvei vil ikke jeg katigorisere som farlig. i den forstand kjører jeg svin enda da jeg egentlig ofte er oppe i 140-150 (trekker ut 3giret +/-) i tuneller med god sikt og ingen passeringer i den hastigheten slik at om det skulle skje noe, blir det kun jeg som blir inblandet. dette sjer også kun når jeg er alene i bilen. ang denne forkjørsveien var kun for å illustrere at om han selv skulle kjøre svin, så må han godta at alle andre også gjør det i tide og utide, med de konsekvensene det kan få for ham selv. jeg går utifra at han ikke roer ned i bebygd område hvis politiet er hakk i hel? kanskje derfor han slipper unna? straffeutmålinger fra politiet har jeg ikke opplevd nei. men de fleste jeg kjenner som har det og har drevet på litt i de baner som 336 og jeg har gjort, har roet seg kraftig eller dødd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 Utdrag fra 336mik's svar: Hansh:Usikker på om jeg har uttrykt at noen andre enn meg skal ta`s i denne tråden,så jeg skal(ihvertfall foreløpig) la være å komentere denne påstanden. Var dette som du også har skrevet jeg siktet til: Derfor,siden politiet er såpass korrupte som de er,og at de lar følelser styre jobben sin,så ser jeg ingen grunn til å vente på dem,og syns dem tenker kort,og ikke gjør jobben sin(gjør landet trygt for sine borgere),når de på død og liv skal gjøre alt for å få tak i meg,og prøver å ta opp jakten. Slik jeg tolker det føler du at det er urettferdig at politiet bruker resurser på å ta deg og ikke andre som du mener er en større fare landets borgere. Når vi tydeligvis en del her som mener at de gjør akkurat denne jobben ved å bruke resurser på å ta nettopp deg HVIS du grisekjører. Ser at du er for justismord(korrupsjon) hvis noen har gjort noe,eller bare er tiltalt, for noe du syns er dumt.Ganske glad for at det ikke er du som sitter ved makta her i landet. Hadde du derimot gjort det,så ville du vært en hoved-case for amnesty international. Hadde du tatt deg tid til å lese skikkelig hadde du fått med deg at jeg nesten er for justismord i visse tilfeller, men BARE NESTEN! I tillegg så skriver jeg at jeg kan forstå det hvis noen har lyst til å bruke ulovlige midler for å stoppe deg, akkurat som jeg kan forstå det med voldtektsforbrytere, pedofile o.l. (UTEN at jeg på noen måte sammenligner deg direkte med de). Politiet som har "tapt" for meg,har vel stort sett regelrett blitt frakjørt,og hvis de har "latt" meg vinne,så har de da faktisk gitt seg der de ikke syns at sin ære var mer verdt enn mitt/sitt eget/andre personers liv. Om liv har blitt reddet eller ikke blir bare spekulasjoner. Er enig i at det finnes mange idioter i politiuniform, men det gjør det i alle yrkesgrupper. Har fått fartsbot en gang (har fått noen advarsler her og der og hvis det kan glede deg) og det var ganske tydelig at han som skrev ut den boten ikke gjorde noe annet enn jobben sin. Andre igjen jeg har snakket med har vært ganske frekk og usaklige, men alt i alt respekterer jeg den jobben de gjør. At det er dyrt å bli tatt i fartskontroll o.l. er ikke Politiet sin feil, noen av de synes faktisk det er litt flaut å gi en straff som ofte står så lite i forhold. For å si det enkelt så er de mennesker de og, akkurat som oss, og jeg tviler på at de pleier å oppleve det som ærekrenkende at noen kommer seg unna. Tror de synes det er verre at du kommer deg ut på veien igjen etter de gangene de har klart å ta deg. Som tidligere nevnt betyr det at du slapp unna som regel ikke annet enn at de holdt seg til reglene. Jeg vil tro at du aldri har sluppet unna med noen ting som helst,som juks på skolen,lyve for foreldere i ungdommen,juge til venner/familie/kolegaer stjele sjokolade på lokalbutikken eller lignende.Hvis du med hånden på hjertet kan si at du ikke er skyldig i noe sånt,så er det ihvertfall ikke jeg som er "verdens mester`n" her. Og at folk reagerer er vel ikke annet enn man kan forvente i en diskusjons tråd. Hvis du vil tro så er det mange kirker i dette landet som sliter med besøkstallene. Jeg har ikke vært i millitæret som du nevnte tidligere, fordi jeg hadde bedre ting å gjøre, så det slapp jeg unna og er altså fortsatt en fri og ukuet sjel, kun hemmet av mine egne tanker og grenser. Greit nok med barn og samboer, men kun 23 og nekter å kjøpe stasjonsvogn. Hvis du synes det er spennende så har jeg forøvrig også sluppet unna med flere av tingene på listen din (noe du vel ikke hadde trodd). Jeg har også kjørt for fort mange ganger, og vært i situasjoner som kunne blitt farlig pga. jeg feilbedømte situasjonen, men det har blitt erfaringer jeg har tatt med meg videre og hører stortsett til i fortiden. Har hatt mange bekjente fra småstedene rundt Bergen (der den virkelig stygge kjøringen foregår) som aldri fikk sjansen til å lære av sin største feil fordi den var fatal. Regner med de følte de hadde full kontroll på situasjonen helt til det gikk galt. Har selv vokst opp på et sted med mange små og dårlige veier som man kan ha mye gøy på, men har nå etter hvert møtt på mye rart som har vist at det var lurt å være forberedt på at hva som helst kan hoppe ut av buskene hvor som helst, eller plutselig kjøre ut i veien rett foran deg osv. Poenget for mange i denne diskusjonen er bare å få frem at selv det du minst venter faktisk kan skje og da kan litt føre var holdning og evt. skadebegrensing være lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå