Gå til innhold

Spørsmål om lyspærer/frontlamper til E39 pre-facelift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en 97'mod E39 520i Touring. Jeg har byttet frontlamper til noen uoriginale facelift-look lamper ifra Schmiedmann. De er helt elendige. Lyskjeglene er for korte og konsentrerte på nærlys, og det slipper lite lys igjennom. Dessuten har de fått fukt i seg etter mindre enn tre måneder. Disse er av typen to-delt, dvs det er bare frontdelene av lykten jeg har byttet. Noen som vet om noen gode erstatninger for disse? Vil helst ha angel-eyes og hvite blinkere, men det viktigste er godt lys. Fjernlyset er veldig godt, merkelig nok.

Over til pærer. Jeg har lest at det finnes noen typer pærer man kan sette rett i sokkelen som er der originalt, og som har et kraftigere blåaktig lys. Kan dette være verdt å prøve? Evt hva heter de? Er det H1, H7...? Tenkte på nærlys/kjørelys.

Nå har også den ene parklys pæren min gått. Hvilken type er dette? Lurte på om noen kunne svare på dette her så slipper jeg å grave nedi der for å finne det ut.

Takk for all hjelp. :)

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja, det kan du. Jeg skiftet mine til slike Hella og det var jeg kjempefornøyd med. Enkelt å bytte når du først kom til skruene! Kjør på. :)

Skrevet
Når det gjelder lykter kan du sjekke disse to.

http://www.gsbildeler.no/

http://norway.schmiedmann.com/

Mye å velge i.

Kjører selv med slike pører med blåaktig lys. OK de. Vanskelig å si hvor mye bedre lys man får av dem.

Når det gjelder pæretyper får du sjekke selv. Enklere bil å skifte lyspærer på har jeg ikke vært borti, så det klarer du fint :)

Jeg kjøpte noen Mega Blue H7 pærer til nærlysa fra Biltema men synes ikke det var noe sånn kjempe lys i de egentlig

Skrevet

Har kjørt med Osrampærer og byttet nylig til Phillips. Begge bedre en vanlige pærer. Har hørt om litt problemer med Biltema sine pærer.

Skrevet

Hei. Anbefaler deg å se på koed.dk, Ser at du ser på orginale hella lykter på scmiedmann til 6000kr. Jeg kjøpte mine hos koed til en pris av 2679 + mva og frakt. totalt kommer det på ca 3800 inkl alt levert hjem til deg. Dette er orginale hella facelift lykter. De har varenummer www7960 hos koed.dk. Du finner dem unner e39 - nye deler - diverse utvendig utstyr - boks 2779. Dette er lykter for biler produsert før 9/2000 og uten xenon.

Skrevet

Takk så mye for hjelpen. :) Da blir det vel Hella facelift lykter på meg om en stund.

BMW pat, er dette akkurat de samme lyktene som Schmiedmann har? Dvs Hella lykter med H7 pærer?

Skrevet
Takk så mye for hjelpen. :) Da blir det vel Hella facelift lykter på meg om en stund.

BMW pat, er dette akkurat de samme lyktene som Schmiedmann har? Dvs Hella lykter med H7 pærer?

Koed selger Hella lykter ja, jeg har bestillt ett Xenon sett til bilen min 8500,- Dkk for Hella Facelift Xenon inkludert alt man trenger for å bygge om, kom på ca 12 000,- Nok

Skrevet

Jepp, dette er de samme lyktene som scmiedmann har. Det er nemlig hella som leverer lykter til Bmw orginalt, så det er samme vare du får om du skulle kjøpt dem hos din lokale Bmw forretning.

Jeg har bestilt en del deler hos koed.dk i det siste, og det har gått helt smertefritt. Kjøpte meg en komplett m5 fanger fremme og bak hos koed (orginalt så klart). Betalte ca 6500 kr + moms for dette. Hos Bavaria skulle de ha over 15 tusen kroner. En viss prisforskjell dette på samme produktet.

Skrevet

Sender Koed fra Danmark, og hvordan er det da med ev. toll?, eller sendes det fra Norge så man unngår Tull :)

Skrevet
Sender Koed fra Danmark, og hvordan er det da med ev. toll?, eller sendes det fra Norge så man unngår Tull :)

Er ikke toll på bildeler men du må betale 25% moms, pluss at TNT tar ett fortollingsgebyr på 95,- eller noe sånn. ogg tollvesenet tar ett ekspedisjonsgebyr på ca 100,-

Hvis du skal handle fra Koed så velger du Norge på startsiden deres, da fårdu prisene oppgitt i danske kroner, dette kan du regne om til Nok å legge momsen på.

her er forøvrig en kalkulator som regner det ut for deg:

http://www.chrzz.no/koed.dk-kalkulator/

Skrevet

Det viste jeg ikke.

Har funnet lykter hos Schmiedmann.dk som jeg kunne tenke meg. Ringte til Schmiedmann Norge og der var prisen nesten dobbel for de samme lyktene. Kanskje det blir nye lykter snart da :)

Skrevet
Det viste jeg ikke.

Har funnet lykter hos Schmiedmann.dk som jeg kunne tenke meg. Ringte til Schmiedmann Norge og der var prisen nesten dobbel for de samme lyktene. Kanskje det blir nye lykter snart da :)

det blir ikke noe billigere å bestille fra Schmiedmann.dk enn Schmiedmann.no, men det er billigere hos koed.dk

Skrevet

Så det nå at jeg må bestille fra Schmiedmann Norge. :( Synd de skal ha 3000kr mer for å sende de samme lyktene fra norge. Får handle et annet sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...