KeRu (Joavg) Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Hoi! Jeg har en dau 520ia, som er fin å se på, fin inni, sterk og seig, men går dårlig!! Noen som har noen tips om trimming? Hva koster chip? Lønner seg vell ikke uten turbo? Turbo? evt andre mods? Har orginalt eksosanlegg og skal ha KN filter straks.. Ellers er bilen heeelt orginal
bjalle Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 snakker fra egen erfaring,chip ga ingen effektøkning,kn filter ga heller ingen ting annet en litt finere lyd ved gasspådrag men byttet ut dette fordi det dro inn møkk i luftmengdemåler og innsug så reklamen holder ikke hva det lover,kjøpte dyr bakre potte (remus)og det ga litt bedre respons på lave gir pluss at 6er lyden ble slik den skal være.turbo og lign har jeg utelukket fordi det tar kål på motoren i lengden,behold den så orginal du kan er mitt råd så får du mye glede av den i årene fremover.
pelle123 Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 KN eller Greenfilter (70mm flens), chip fra trimchip.com(2200 kr), røska ut innmaten i katalysator. Dette gjorde at min 520 gikk merkbart betre!
Haug530D Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 KN eller Greenfilter (70mm flens), chip fra trimchip.com(2200 kr), røska ut innmaten i katalysator. Dette gjorde at min 520 gikk merkbart betre! Vanskelig å røske ut innmaten? blir det mye bråking etterpå?
Toro Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 KN eller Greenfilter (70mm flens), chip fra trimchip.com(2200 kr), røska ut innmaten i katalysator. Dette gjorde at min 520 gikk merkbart betre! Vanskelig å røske ut innmaten? blir det mye bråking etterpå? Var vel helst bråket som gjorde at den gikk "bedre"
pelle123 Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Jeg skjerte ut 3/4 av en firkant under katalysatoren, bende ned, og så er det bare å banke løs på innmaten med et stort skrujern og hammer, kommer ut stykkevis. Sveiste igjen etterpå. Katalysatoren er nesten som en "plombe" i eksosen. Den er en hindring og lager motstand. Ved å ta vekk denne, blir det originale eksosanlegget som et effektanlegg. Iallefall med tanke på motstanden i anlegget. Det bråker litt mer, men det er ikke mye. Tar ikke så mye "miljøhensyn" da men...Går jo også å skjere ut katalysatoren for evt å ha den i bakhånd. Setter da inn vanlige eksosrør.
KeRu (Joavg) Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2007 KN eller Greenfilter (70mm flens), chip fra trimchip.com(2200 kr), røska ut innmaten i katalysator. Dette gjorde at min 520 gikk merkbart betre! Hvor mye økning får du med KN filter og chip til 2200,- kr da?
bjalle Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Ser de annonserer chip som gir 17-18 hester ekstra på 520,tror du de ville gått med på en uavhengig test før og etter chipping,og pengene igjen hvis det ikke ble så mange hester.Jeg fikk 0 kr igjen da jeg sa at jeg ikke hadde fått noen effekt av chip.Men dette var ett dansk firma.
Mikke1981 Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Er nok lite å hente,men hadde du hatt turbo el kompressor ville det blitt noe annet. Som regel er det alltid billigst å bytte motor.
Hanzo/// Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Jeg skjerte ut 3/4 av en firkant under katalysatoren, bende ned, og så er det bare å banke løs på innmaten med et stort skrujern og hammer, kommer ut stykkevis. Sveiste igjen etterpå. Katalysatoren er nesten som en "plombe" i eksosen. Den er en hindring og lager motstand. Ved å ta vekk denne, blir det originale eksosanlegget som et effektanlegg. Iallefall med tanke på motstanden i anlegget. Det bråker litt mer, men det er ikke mye. Tar ikke så mye "miljøhensyn" da men...Går jo også å skjere ut katalysatoren for evt å ha den i bakhånd. Setter da inn vanlige eksosrør. -Husk også på at det er en del biler som er "avhengig" av denne motstanden. Så i mangen tilfeller så risikerer du å miste effekt av å fjerne den, spesielt på nyere biler.
PIIIPower Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Nå er ikke E39 noen ny bil , og det er vel for det meste turbo biler som nyter godt av motstanden.. En vw 1.9tdk jeg hadde ble i allefall skikkelig ræva med gåen eksos.. ikke bare ræva..
KeRu (Joavg) Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2007 koster evt turbo mye på denne bilen da?
Toro Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 koster evt turbo mye på denne bilen da? Trenger endel mer enn bare turboen da.. Hva som trengs får andre svare på. Men A-dekk selger sett til M50 motoren til rundt 10.000kr mener jeg...? Vet ikke om det også går om på M52, men da har du en viss peil..
2mMy Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 joda, a-dekk turboene skal passe M52 motorene og! så med litt lavtrykk på den motoren 0,4-0,5 bar! Så kan det hende du havner et sted mellom 200-220hk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå