m3rnie Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Herregud... iht. worldcarfans.com jobber Ferrari med å utvikle en SUV... der målet er å nå 300 Km/t med en 6 liters V12 motor som yter 600 HK. Hmmm... så må vel Porsche og BMW inn i tenkeboksen igjen... Så ut som et 80talls konsept som ble lagt på is etter 4 minutts vurdering... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Så ut som et 80talls konsept som ble lagt på is etter 4 minutts vurdering... Nei... det er jeg ikke enig med deg i... Lamborghini LM002 (1986-93) er et godt eksempel på 80-talls design. LM002 er forøvrig den første bilen som hadde likheter med konseptet som vi i dag kjenner som SUV. LM002 hadde en V12 motor på 5167 cm3 som originalt ytet 420 HK ved 6800 rpm og 500 Nm ved 4500 rpm. 230 stk. LM002... eller populært omtalt som "Rambo-Lambo" ble produsert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Så ut som et 80talls konsept som ble lagt på is etter 4 minutts vurdering... Nei... det er jeg ikke enig med deg i... Lamborghini LM002 (1986-93) er et godt eksempel på 80-talls design. LM002 er forøvrig den første bilen som hadde likheter med konseptet som vi i dag kjenner som SUV. LM002 hadde en V12 motor på 5167 cm3 som originalt ytet 420 HK ved 6800 rpm og 500 Nm ved 4500 rpm. 230 stk. LM002... eller populært omtalt som "Rambo-Lambo" ble produsert. Ikke kødd med den da Var jo en av drømmebilene mine da kompisene trallet rundt med Pajero og Landcruisere og lignende detta http://youtube.com/watch?v=3xl7PqG8k7g Må innrømme at mange faktorer ikke var tatt med i betraktningen, som komfort og kjøreegenskaper, men lyd og karisma hadde den. Mente jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 kom igjen da fokens! Gi nå f... i markedsanalyser og innbrente tradisjoner. Så lenge det blir produsert nye biler med trøkk i, så bør vel det bare være morro?! Gi deg, du løber jo ikke ut å forteller hele gutte jengen at du akkurat har fejt over byens stykkeste dame selvom det var kjempe bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Tenkte faktisk på Lambo LM når jeg så den Ferrarien, LM er tøft, italias svar på hummer Med et bensinforbruk ut av hevlete visstnok.. "my car is making humming noises.. Offcorse, it`s a Hummer..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 kom igjen da fokens! Gi nå f... i markedsanalyser og innbrente tradisjoner. Så lenge det blir produsert nye biler med trøkk i, så bør vel det bare være morro?! Gi deg, du løber jo ikke ut å forteller hele gutte jengen at du akkurat har fejt over byens stykkeste dame selvom det var kjempe bra Bry deg ikke om de taperne i guttegjengen, det at DU har hatt en positiv opplevelse er det som teller! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Syntes det er sørgelig at de skal følge suv moten ivertfall tror det er en mote som vill dø ut etterhvert og den vill bli sett på som ferrari's store flopp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Ikke kødd med den da Var jo en av drømmebilene mine da kompisene trallet rundt med Pajero og Landcruisere og lignende detta Jeg kødder ikke med LM002... den var/er en seriøst bygget SUV i motsetning til dagens soft off-roadere. LM002 kan f.eks vade i vann opp tom. 1 meters dybde og understelet er så kraftig bygget at bilen tåler å bli sluppet ned fra 5 meters høyde... f.eks fra et helikopter. Jeg husker denne modellen godt iom. at den faktisk ble importert til Norge av firmaet Italbiler som hadde kontorer på Hoff Hovedgård mellom Skøyen og Smestad i Oslo.. ikke så veldig langt fra mine hjemtrakter. LM002 var vesentlig mer imponerende enn Cayenne og X5 er i dag. På mange måter minner den kanskje mer om en Hummer, men i praksis ble den brukt som en slags tidlig SUV av eierne. LM002 var/er et kostbart leketøy, men du verden så cool den var for over 20 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Kan og nevnes at min morfar har en Ferrari i garasjen: En søt liten tohjulstraktor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 for en grusom bil!!! ferrari har ikke noe som helst med suv og gjøre. reindyrka sportsbil. Enig! Greit at de "vanlige" produsentene gjerne vil ha en modell innen alle kategorier, men slike superbil-produsenter bør holde seg vekk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Jeg kødder ikke med LM002... den var/er en seriøst bygget SUV i motsetning til dagens soft off-roadere. LM002 kan f.eks vade i vann opp tom. 1 meters dybde og understelet er så kraftig bygget at bilen tåler å bli sluppet ned fra 5 meters høyde... f.eks fra et helikopter. Jeg husker denne modellen godt iom. at den faktisk ble importert til Norge av firmaet Italbiler som hadde kontorer på Hoff Hovedgård mellom Skøyen og Smestad i Oslo.. ikke så veldig langt fra mine hjemtrakter. LM002 var vesentlig mer imponerende enn Cayenne og X5 er i dag. På mange måter minner den kanskje mer om en Hummer, men i praksis ble den brukt som en slags tidlig SUV av eierne. LM002 var/er et kostbart leketøy, men du verden så cool den var for over 20 år siden. Tøff sak, men sikkert også en vanskelg bil å få kjøpt ett eksemplar av da de kun ble produsert i så beskjedent antall. Og sikkert ikke billig Forøvrig LM200 rundt hammerhead med The Stig. Ikke så mye å skryte av der akkurat, og som de sa under programmet: Man skal være liten for å sitte bra, og er man først så liten så har man trolig ikke kraft nok til å trykke inn clutchen http://youtube.com/watch?v=gr54rablMgI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Ting skjer i Ferrari leiren om dagen ja! Hva sier de lidenskaplig reliøse Ferrari fantaster fra treskolandet om dette? Trodde Ferrari var hellig der nede jeg... Ferrari burde være rendyrka hardcore sportsbil! Men før eller siden blir de alle som en innlemmet i tVAG vil jeg tro... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Så ut som noe en smakløs person med skills i PS kunne ha laget med Cayenne som utgangspunkt. Lysene/grillen i hekken er jo som revet av en F-50. Pen var den ikke hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 kom igjen da fokens! Gi nå f... i markedsanalyser og innbrente tradisjoner. Så lenge det blir produsert nye biler med trøkk i, så bør vel det bare være morro?! Gi deg, du løber jo ikke ut å forteller hele gutte jengen at du akkurat har fejt over byens stykkeste dame selvom det var kjempe bra Har lært at man anbefaler det videre. så de andre i gjengen også får følt ordntlig vare F-1 giring med downhill assist osv.. Det blir bra greier det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Håper virkelig ikke dette skjer! Ferrari er sportsbil ikke traktor.. Lamborghini klarer jo begge deler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå