Gunnar Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Jeg kødder ikke med LM002... den var/er en seriøst bygget SUV i motsetning til dagens soft off-roadere. LM002 kan f.eks vade i vann opp tom. 1 meters dybde og understelet er så kraftig bygget at bilen tåler å bli sluppet ned fra 5 meters høyde... f.eks fra et helikopter. Italienerne lager fortsatt grove firehjulstrekkere.. Vi har hatt en av de best utstyrte (snorkel, vinsj, røyklaunchere etc.) inne hos oss en god stund for integrering og prototypmontering av div ekstra stasj: http://www.mil.no/haren/start/info/Arti ... eID=143364 Morsomt kjøretøy.. men konseptet med enorme drivstoffslukende motorer har de defintivt gått bort fra, nå er det effektiv turbodiesel som gjelder. Overraskende lite lyd til å være et militært kjøretøy, men det støyer greit i fart. Den er ihvertfall absolutt potent i terrenget, bl.a. med lufttrykksstyring fra kupéen, og den kan vade greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Vi har hatt en av de best utstyrte (snorkel, vinsj, røyklaunchere etc.) inne hos oss en god stund for integrering og prototypmontering av div ekstra stasj: Du har en bittelitt annen tjeneste enn den jeg ble "utsatt" for mao Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Herregud! Noe så gale Jeg får nå for all del håpe at denne bilen ikke bli satt i produksjon! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Du har en bittelitt annen tjeneste enn den jeg ble "utsatt" for mao Jeg har ikke førstegangstjeneste akkurat (eller tjeneste i forsvaret i det hele tatt), hvis det var det du tenkte på. Jobber bare veldig tett mot det norske forsvaret, som utviklingsingeniør. Men vi er selvstendig børsnotert selskap, og leverer også mye til utenlandske kunder. Very much veldig moro og utfordrende. Får prøvd og blitt med på mye de fleste bare kan drømme om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Du har en bittelitt annen tjeneste enn den jeg ble "utsatt" for mao Jeg har ikke førstegangstjeneste akkurat (eller tjeneste i forsvaret i det hele tatt), hvis det var det du tenkte på. Jobber bare veldig tett mot det norske forsvaret, som utviklingsingeniør. Men vi er selvstendig børsnotert selskap, og leverer også mye til utenlandske kunder. Very much veldig moro og utfordrende. Får prøvd og blitt med på mye de fleste bare kan drømme om. Virker som en rimelig trivelig jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 Fronten så jo nesten ut som en forvokst Toyota Supra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andycam Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 heh, alle ser jo at de bildene der er elendige photoshop bilder. Jeg tror Enzo hadde snudd seg i graven om Ferrari startet å produsere en SUV. Men jeg tviler sterkt på at det skjer. Leste intervju med en av sjefene i Ferrari og han sa de ville bevege seg mer mot (mindre og) lettere biler. Så da blir det jo helt feil med en SUV. Tror nok Lamborghini produserer en SUV lenge før Ferrari gjør det. De har jo tross alt tradisjoner for det. Riktignok en SUV med hår på brøstet som får H2 til å fremstå som som en dum blondine. Tenkte faktisk på Lambo LM når jeg så den Ferrarien, LM er tøft, italias svar på hummer Med et bensinforbruk ut av hevlete visstnok.. I følge eieren av en norsk LM i sommer, brukte hans rundt 4-7 liter på milen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Oktober 29, 2007 Share Skrevet Oktober 29, 2007 http://www.autoblog.com/2007/10/25/rumo ... sport-ute/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2007 heh, alle ser jo at de bildene der er elendige photoshop bilder. Jeg tror Enzo hadde snudd seg i graven om Ferrari startet å produsere en SUV. Men jeg tviler sterkt på at det skjer. Leste intervju med en av sjefene i Ferrari og han sa de ville bevege seg mer mot (mindre og) lettere biler. Så da blir det jo helt feil med en SUV. Jeg håper ingen trodde at de aktuelle bildene var ekte bilder av en Ferrari... og selvfølgelig gjenstår det å se om Ferrari virkelig kommer til å bygge en SUV. Det var forøvrig ingen som trodde at Porsche skulle bygge en SUV og det interessante spørsmålet er jo selvfølgelig hvorfor gjorde Porsche det... og hvorfor går det rykter om at Ferrari skal gjøre det ? Det er fordi en SUV ikke koster stort mer å bygge enn en alminnelig mellomklassebil, men den kan selges for mye mer penger. Bare se på f.eks X5... den billigste modellen kan selges i Norge for intet mindre enn ca. 450000,- kroner eksklusive norske avgifter. Det tilsvarende beløpet for en E60 ekslusive avgifter er ca. 295000,- kroner. BMW har med andre ord et langt større dekningsbidrag pr. solgte enhet når det gjelder en X5 enn en E60. Tilsvarende er det naturligvis også med Porsche Cayenne, men der er marginene enda større (iom. at Cayenne i prinsippet er en VW Touareg) og man kan trygt si at målet helliger middelet for Porsche når det gjelder akkurat den modellen. Den finansierer nok helt sikkert en og en annen 997 GT3 RS. Ferrari er enda mer upmarket enn Porsche og kan således selge en SUV for virkelig store penger... og den kan helt sikkert selges for store penger i div. nyrike ørkenstater og ikke minst i USA. Det gikk også lang tid før Audi kom på banen med en SUV, men fristelsen ble for stor... og såvidt jeg vet går det rykter om en Jaguar SUV også i kjølevannet av Volvo´s suksess med XC70. Forøvrig er det korrekt at Ferrari innen 2012-15 gjennomgående skal redusere vekten på deres modeller med ca. 300 Kg... og dette betyr at en fremtidig Ferrari 599 GTB Fiorano "kun" behøver å veie ca. 1500 Kg (dagens vekt er massive 1753 Kg). Ergo vil en fremtidig Ferrari SUV måtte veie rundt 1800 Kg, men det er allikevel et par hundrede Kg mindre enn dagens X5 (E70). Personlig har jeg absolut ikke sansen for SUV´er, men ut fra et økonomisk perspektiv virker det fornuftig at Ferrari nå kommer med deres alternativ. Gunnar: De 4x4 militærbilene dere jobber med for forsvaret er vel fra Iveco og de er evt. kjent for å være ganske bra saker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 ferarri slår jo tilbake med denne da http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article1413905.ece så da har jo vi sportsbil gutta noe og sikle på alikavell da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 Hadde gjort hva som helst for en tur i den tralla Tenk deg selv følelsen idet du bikker 9500 omdreininger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Testpiloten Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 Nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei nei NEEEEI!!! Ferrari må for guds skyld ikke lage en SUV det kan vanlige bil merker gjøre Ferrari skal være kile formet og skremme vette av alle andre med sports biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 Fronten så jo nesten ut som en forvokst Toyota Supra! Enig, det er ihvertfall Supra-frontlykter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 Fryktelig hvis Ferrari skal lage SÜV, skal være kile formet de! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 30, 2007 Share Skrevet Oktober 30, 2007 Gunnar: De 4x4 militærbilene dere jobber med for forsvaret er vel fra Iveco og de er evt. kjent for å være ganske bra saker. Det kommer litt an på hvordan man ser det. Det har vært veldig lite trøbbel med de i andre land, men de som har blitt levert til Norge har det vært litt tull med. Samtidig har det blitt ytret fra sentrale kilder at nordmennene per dags dato er de eneste som faktisk har brukt Ivecoene skikkelig. Det er nok litt det samme som Hummeren til amerikanerne. Det er egentlig også en rå bil, men mange av styrkene som er ute i de (gjelder midt-østen for tiden) føler seg ikke pansret nok, så de kjører det de makter, og stopper ikke for noe. I tillegg har det hendt at de sveiser på stålplater på bakgårdsverksteder for å få bedre pansring. Bilene er ikke ment som panserkjøretøy, og blir alt for tunge. Når de da kjøres det de går så går de i filler. Det er krevende brukere og krevende bruksområder for "lette" militære kjøretøyer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå