|m0rten| Skrevet November 5, 2007 Share Skrevet November 5, 2007 Hei, jeg sitter nå og kikke på bil, men er ikke helt sikker på hvilken motor jeg har lyst på sitter å ser på alt fra 320 2 liter til 328 2,8. Er coupe som er mest aktuelt! Tenker siden naboen har 320, så bør jeg vell egentlig ta hakket opp? Kan da faen ikke være dårligere en han Men ja er det noe jeg bør vite om de forskjellige modellene! Er det noen modeller med svakheter? Planen er å ta turen til tyskland, så noe jeg bør være oppmerksom på? feks så ser jeg at det er mange svært bilige 328, faktisk biligere en 320 da tatt med km/stand og generelt. Er det noen grunn til dette? Men i realiteten så sikter jeg mest etter en 323 evt 320 2,2. Hadde vert bra med noe folk med erfaring kunne tipse litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 323 er en meget flott motor Hva er ditt budsjett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sommerfelg Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 323 er en meget flott motor Hva er ditt budsjett? nei nei nei, 328 mente du vell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Hvis du hadde prøvd en 320 og en 323 så hadde du ikke vært i tvil om at 323 er en helt annen bil. Jeg har 323ci med eisenmann...husker jeg prøvde en 320ci og den var den var treg som en snile i forhold. Denne var jo da også mindre motorlyd på med orginalpotte, så jeg fikk nesten mark. Som jeg har skrevet mange ganger før så er ikke spranget opp til 328 like stort. Du har bedre bunndrag, men den veier også litt mer. Forskjellen på disse er at 328 har større slaglengde. Noen mener at 323 med kortere slaglengde kan oppleves piggere. Ulempen er at det ikke er like mange av 323, men jeg tror 320 2.2l vil være omtrent likeverdig.. Alternativt 325 M54TU eller 328 M52TU. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Du sier jo ikke noe om hvor mye du har tenkt å bruke/kan bruke. 320 2,2L er en meget frisk bil. Sprek, samtidig som det ikke blir for dyrt. Bruk heller resten av penga (om det er noe da) på å få tak i en som har lav KM og rikelig med utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|m0rten| Skrevet November 6, 2007 Forfatter Share Skrevet November 6, 2007 Hvis du hadde prøvd en 320 og en 323 så hadde du ikke vært i tvil om at 323 er en helt annen bil. Jeg har 323ci med eisenmann...husker jeg prøvde en 320ci og den var den var treg som en snile i forhold. Denne var jo da også mindre motorlyd på med orginalpotte, så jeg fikk nesten mark.Som jeg har skrevet mange ganger før så er ikke spranget opp til 328 like stort. Du har bedre bunndrag, men den veier også litt mer. Forskjellen på disse er at 328 har større slaglengde. Noen mener at 323 med kortere slaglengde kan oppleves piggere. Ulempen er at det ikke er like mange av 323, men jeg tror 320 2.2l vil være omtrent likeverdig.. Alternativt 325 M54TU eller 328 M52TU. Bud sjettet er opp mot og over 200k om nødvendig. eneste jeg ser er at 328 er relativt bilige forhold til feks 323, er det noen svakheter med denne modellen? Alt uten om manuel kasse er uaktuelt. Må si jeg er litt keen på 328 nå, men hvor mye tyngre er denne bilen? Og hva betalere dere i forsikring på de forskjellige modellene? Tror neppe jeg kjøper noe som er gått over 100k når jeg først kjøper i tyskland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Hvis du hadde prøvd en 320 og en 323 så hadde du ikke vært i tvil om at 323 er en helt annen bil. Jeg har 323ci med eisenmann...husker jeg prøvde en 320ci og den var den var treg som en snile i forhold. Denne var jo da også mindre motorlyd på med orginalpotte, så jeg fikk nesten mark.Som jeg har skrevet mange ganger før så er ikke spranget opp til 328 like stort. Du har bedre bunndrag, men den veier også litt mer. Forskjellen på disse er at 328 har større slaglengde. Noen mener at 323 med kortere slaglengde kan oppleves piggere. Ulempen er at det ikke er like mange av 323, men jeg tror 320 2.2l vil være omtrent likeverdig.. Alternativt 325 M54TU eller 328 M52TU. Kan det tenkes at dette er en påstand fra de som ikke har 328 selv? Skiller jo ett sekund 0-100. Men over til temaet, en 330i i tyskland er jo heller ikke skamdyrt, bare tenk 231hk og 300nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Inline six: Ja, jeg har aldri sittet i en 328 selv, men har lest flere mene dette tidligere, har oppfatta det som en nøytral påstand da Jeg sier ikke at 323 er raskere for det er den ikke, 328 har bedre bånndrag. Men at motorkarakteren kjennes litt kvikkere på 323 pga kortere slaglengde høres egentlig ikke så usannsynlig ut, men det er lånte ord som sagt... Jeg visste ikke at 328 var billigere enn 323, men det er mulig forsikringen er en del dyrere? Jeg har ikke hørt at det skulle være noen spesielle svakheter med 328, men har heller ikke studert den.. Når det gjelder pris så betyr alder og km-stand ganske mye. Nå er det jo "kjent" at 323 går for å ha en veldig bra motor som fra fabrikken gjerne har en del flere hk enn de oppgitte 170 hk. Motorkarakteren er også veldig bra, med at man har mye av kreftene i mellomregisteret der man har mest bruk for dem til vanlig kjøring. 330 ville vært et stort hopp, men også prismessig. Det hjelper ikke at den er billig i tyskland når avgiftene er så store her i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 m52b25 og m52b28tu er jo samma motorn bare med annen slaglengde, men 328 fikk en mer påkosta veivaksel som er smidd (en fordel med tanke på turbokonvertering el. kompressor) i forhold til 323 med veivaksel i vanlig støpegods Men i uansett hvilken seksertype han velger er det jo snakk om potente maskiner, kansje med unntak av 320 150hk, men alt etter behov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 En 2001 320 gjør jo 0-100 på 8,2sek, så er jo ikke så ille det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Må bare nevne at 320 2.0l har vi ikke behov for 320 fra 2001 er 2.2l. 0-100 sier ikke så mye om hvordan bilen er å kjøre egentlig. Eks gamle 325 E36 som har 192HK føles ikke så pigg og kraftfull ved vanlig kjøring som 323 E46 med oppgitte 170HK (som dog i virkeligheten gjerne er en del mer skal man tro det man leser rundt). På 0-100 så er vel den førstnevnte likevel raskere siden den har litt mer effekt i toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Må bare nevne at 320 2.0l har vi ikke behov for 320 fra 2001 er 2.2l. 0-100 sier ikke så mye om hvordan bilen er å kjøre egentlig. Eks gamle 325 E36 som har 192HK føles ikke så pigg og kraftfull ved vanlig kjøring som 323 E46 med oppgitte 170HK (som dog i virkeligheten gjerne er en del mer skal man tro det man leser rundt). På 0-100 så er vel den førstnevnte likevel raskere siden den har litt mer effekt i toppen. Trodde dette bare gjaldt 323 e36 motoren, eller kanskje det er samme motor i 323 e36 og e46? Hvordan bilen er å kjøre?? ALLE e46 coupe er vel like å kjøre bortsett fra at de reagerer forskjellig på gasspedalen og bremsene... Hmm. Trådstarter: Kan ikke helt skjønne seg at det skal lønne seg å importere en 328? Må jo være en ganske høy avgift på en sånn bil mht slagvolum/hk/vektavgift. Men det er klart om du kan klare det økonomisk tror jeg det for din del hadde vært moro med en ett par år eldre 328 kontra en 320 2.2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Er selv på jakt etter nøyaktig samme bil som trådstarter, og trenger selv alle disse tipsene. Angående importering så vil 323 som ligger i nedre prissjijtet i Tyskland havne på ca 200K-220K her i Norge, uten frakt. Skal man ta dette gjennom et firma kan man lett havne oppi 250000. Det er også ganske få av disse som det er mulig å få returnert moms på, noe det kan være på f.eks. sedan. Tror det billigste er å handle i Norge, men det er jo ikke akkurat verdens største utvalg av de bilene her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Jeg hadde kjøpt 320d eller 330d. Går bedre enn de bensinmodellene og halve forbruket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 Er det ikke 184 hk dem har regner med M52B25TU motoren som står i E46 323 har da? Er ikke sikker, bare noe jeg har lest etpar steder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå