wicky124 Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 vurderer å kvitte meg med min E32 til våren og begynner allerede å titte litt rundt etter ny bil..ser at e39/e38 ligger i nesten lik prisklasse..hmm...en 1997 model e39 koster samme som 1995 model e38..hvilke av disse bilene er verdt å satse på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Får vel en del større motor til e38 da. Også er den jo griserå å se på=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 6, 2007 Forfatter Share Skrevet November 6, 2007 ja..e39 er vel litt mer folkelig...hmm...sjuern får man jo kasta etter seg nesten.. men åssen er det med driftskostnader? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Driftskostnader er vel relativt like da bilene (f.eks en 528/728) er relativt like. Sørger du for å finne en E38 som er i god teknisk stand får du en fantastisk bil, men det gjør du også om du kjøper en E39. Det som er hyggelig med å gå fra en E32 til en E38 er at du vil oppleve at du kjører en mye nyere bil. I alle fall mht interiør som på E32 oppleves veldig gammeldags. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Vet ikke hvorfor men jeg synes E38 er mere lettkjørt en E39 ,mulig det er forde E38 ofte har servotronic ?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Driftskostnader er vel relativt like da bilene (f.eks en 528/728) er relativt like. Sørger du for å finne en E38 som er i god teknisk stand får du en fantastisk bil, men det gjør du også om du kjøper en E39. Det som er hyggelig med å gå fra en E32 til en E38 er at du vil oppleve at du kjører en mye nyere bil. I alle fall mht interiør som på E32 oppleves veldig gammeldags. Jeg har et ambivalent forhold til de to aktuelle modellene... bilenes tilstand og min dagsform avgjør valget, men mon ikke en godt vedlikeholdt E38 730d med litt fornuftig utstyr ville ha vært førstevalget. Den har et klassisk design som trolig går over i historien som en BMW slik en BMW skal være... litt på den samme måten som W124 og W126 for Mercedes-Benz. Keep it original though... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Hvis ikke stasjonsvogn er alternativ hadde jeg godt for en E38. Karroseriet er jo bare nydelig og jeg synes den tar seg hakket bedre ut enn E39 særlig hekkpartiet. Mye utstyr og kjøreglede til lav pris. Har du valget mellom en E39 og E38 til samme pris og modell så hadde jeg ihvertfall tatt 7 eren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Får vel en del større motor til e38 da. Også er den jo griserå å se på=) Får jo de samme motorene i E39 også da, 528, 530, 535, 540, eneste man ikke får til E39 er vel 5 liter's motoren, men da har man jo M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Får jo de samme motorene i E39 også da, 528, 530, 535, 540, eneste man ikke får til E39 er vel 5 liter's motoren, men da har man jo M5 E38 ble også levert som 740d... diesel, V8, 3901 cm3, 254 HK ved 4000 rpm og 600 Nm mellom 1900-2500 rpm (M67TUD39 fom 2002). Dette rocker ganske bra i kombinasjon med en 6-trinns automatgearkasse... 0-100 Km/t på 7,4 sekunder og en topphastighet som er elektronisk begrenset til 250 Km/t... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Har lyst på 740d, men sannelig ikke mange som er til salgs her i Norge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Har lyst på 740d, men sannelig ikke mange som er til salgs her i Norge.. Glem Norge... kjøp en fra Tyskland... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Tror det blir svært dyrt å importere. Tung bil med stort volum og relativt mye hk.... må finne en i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Driftskostnader er vel relativt like da bilene (f.eks en 528/728) er relativt like. Sørger du for å finne en E38 som er i god teknisk stand får du en fantastisk bil, men det gjør du også om du kjøper en E39. Det som er hyggelig med å gå fra en E32 til en E38 er at du vil oppleve at du kjører en mye nyere bil. I alle fall mht interiør som på E32 oppleves veldig gammeldags. Jeg har et ambivalent forhold til de to aktuelle modellene... bilenes tilstand og min dagsform avgjør valget, men mon ikke en godt vedlikeholdt E38 730d med litt fornuftig utstyr ville ha vært førstevalget. Den har et klassisk design som trolig går over i historien som en BMW slik en BMW skal være... litt på den samme måten som W124 og W126 for Mercedes-Benz. Keep it original though... Ja... jo.. om man liker diesel er jo 730d grei, men husk at denne ikke var å få tak i for 12 år siden, så jeg tror det blir hardt å finne en 730d fra 1995 E38 er veldig BMW, men den ser litt daff ut. Pen men litt lite spennende. Sånn sett syns jeg egentlig E32 ser litt tøffere ut. Det er vel 728 eller 730 med M60 motoren du tenker på Wicky? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 Synes Bmw kunne kommt med en M7 jeg, greitt nok at det liksom er en stor og tung bil og ikke noen racerbil men en cruiser, men de har da laget M5 touring, synes kombinasjonen stasjonsvogn/racerbil blir litt merkelig egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 6, 2007 Forfatter Share Skrevet November 6, 2007 Synes Bmw kunne kommt med en M7 jeg, greitt nok at det liksom er en stor og tung bil og ikke noen racerbil men en cruiser, men de har da laget M5 touring, synes kombinasjonen stasjonsvogn/racerbil blir litt merkelig egentlig. er enig i den faktisk...hadde vært rått med bredda skjermer og enorme prestanda:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå