Gå til innhold

DIY - Import av bil


ErikS
 Share

Anbefalte innlegg

Min erfaring med den norske er også at det blir mye feil. Det beste er etter min mening å benytte seg av den tyske for å deretter regne ut selv.

Grunnen til at vektavgiften ofte er feil er nok at den ikke trekker fra for fører vil jeg tro.

Det er flere andre ting jeg savner også, både i søk og sortering, så den vil nok ikke bli brukt av meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pris på import ligger på mellom 20-30k her i Stavanger. Og da bruker man skikkelige folk.

Om du kjøper en M5 eller en 116i skal de ha rundt 10.500 pluss moms i fortjeneste. Så kommer transport på 6500 (på henger. Thune bil transport.)

Så kommer rundt 2000 kroner for at de skal ta seg av alt papir arbeid.

Jeg har brukt Hansa Auto denne gang. Har importert flere biler på egenhånd før, men kommer ikke til å gjøre dette igjen. Reisen i seg selv kommer fort opp i mange tusen om man skal sjekke ut noe objekter sammen med en kompis som kommer godt med på hjem veien. Fly/hotell/leiebil/skilt/mat/go-go bar/osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er mer å spare, men om jeg reiser ned gjør jeg det for å kjøpe en spesifikk bil, og ikke for å se på flere. I tillegg trenger jeg ikke ta fri fra jobb, så jeg "sparer" jo litt der.

Jeg er også glad i slike turer, så om det ikke hadde vært mange kronene å spare ville jeg fortsatt tatt turen selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris på import ligger på mellom 20-30k her i Stavanger. Og da bruker man skikkelige folk.

Om du kjøper en M5 eller en 116i skal de ha rundt 10.500 pluss moms i fortjeneste. Så kommer transport på 6500 (på henger. Thune bil transport.)

Så kommer rundt 2000 kroner for at de skal ta seg av alt papir arbeid.

Jeg har brukt Hansa Auto denne gang. Har importert flere biler på egenhånd før, men kommer ikke til å gjøre dette igjen. Reisen i seg selv kommer fort opp i mange tusen om man skal sjekke ut noe objekter sammen med en kompis som kommer godt med på hjem veien. Fly/hotell/leiebil/skilt/mat/go-go bar/osv.

20 tusen for jobben er en helt grei pris , viss en ikke orker eller har tid selv og det tar tid i Norge også med toll og biltilsyn.

Det er nok fortsatt penger og spare på tysk import slik som Euroen er nå, og utvalget er mye større i Tyskland viss en leter etter en spesiell bil / utstyrsnivå.

Spørs jo hvordan en ser på turen ned også, en kompistur med go - go bar og noen øller og kjøring på Autobahn hjem er jo kjekt da :D:D så en kan jo se på det som nettop en guttetur og ikke ta det med i regnskapet. ( god unskylding til og reise uten kona :lol: )

Selv reiste vi ned Kona , Jeg og minsten og hadde to dager i Danmark på hjemturen som en liten ferie.

Å reise rundt i tyskland og kikke på biler uten og ha bestemt seg på forhånd vil jeg ikke ha gjort

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nevne at http://www.mobile.de er nå kommet i "norsk" utgave. Det er de samme annonsørene bare med norsk tekst.

http://www.mobile24.no

Sjekket nettop litt der på 320Cab E 93 som jeg kjøpte og vær OBS , prisene er feil på utregning.Spesielt vektavgiften har store utslag feil vei pga feil vekt som ligger til grunn ( disse bilene er 1625kg ) på den ene jeg sjekket er dette 40tusen feil i disfavør

Også CO lå for lavt på den jeg sjekket med CO på 159 , varier mellom 163 og 169 på disse bilene avhengig av automat og dekkbredde ( etter hva jeg har funnet ut ) men CO differansen utgjør bare noen få tusenlapper.

Aner ikke om dette kan være feil på andre biler men sjekk opp vekt , CO og HK slik att du ikke går på en lei smell :?

Ellers så kan en heller ikke sortere på VAT refusjon eller ikke , noe som er VELDIG viktig

Hei, ser at 320cab E 93 ligger inne med 1670 kg i egenvekt. Kan du sende link til annonsen hvor det er 40 000 i disfavør? Send den gjerne til info@mobile24.no. Vi finner ikke den omtalte bilen (den kan være solgt). Vi benytter CO2 verdien som forhandlerne legger inn. Vi kommer til å lage mva refusjon som søkekriterie.

Mvh

mobile24.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med den norske er også at det blir mye feil. Det beste er etter min mening å benytte seg av den tyske for å deretter regne ut selv.

Grunnen til at vektavgiften ofte er feil er nok at den ikke trekker fra for fører vil jeg tro.

Det er flere andre ting jeg savner også, både i søk og sortering, så den vil nok ikke bli brukt av meg. :)

Hei

Tips oss gjerne hvis du finner feil; info@mobile24.no. Dataene vi benytter som grunnlag for utregning kommer fra Tyskland's svar på OFV; DAT.DE. Vi oppdaterer fortløpende. Håper du vil benytte oss.

p.s. vi trekker fra egenvekt.

Mvh

mobile24.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nevne at http://www.mobile.de er nå kommet i "norsk" utgave. Det er de samme annonsørene bare med norsk tekst.

http://www.mobile24.no

Sjekket nettop litt der på 320Cab E 93 som jeg kjøpte og vær OBS , prisene er feil på utregning.Spesielt vektavgiften har store utslag feil vei pga feil vekt som ligger til grunn ( disse bilene er 1625kg ) på den ene jeg sjekket er dette 40tusen feil i disfavør

Også CO lå for lavt på den jeg sjekket med CO på 159 , varier mellom 163 og 169 på disse bilene avhengig av automat og dekkbredde ( etter hva jeg har funnet ut ) men CO differansen utgjør bare noen få tusenlapper.

Aner ikke om dette kan være feil på andre biler men sjekk opp vekt , CO og HK slik att du ikke går på en lei smell :?

Ellers så kan en heller ikke sortere på VAT refusjon eller ikke , noe som er VELDIG viktig

Hei, ser at 320cab E 93 ligger inne med 1670 kg i egenvekt. Kan du sende link til annonsen hvor det er 40 000 i disfavør? Send den gjerne til info@mobile24.no. Vi finner ikke den omtalte bilen (den kan være solgt). Vi benytter CO2 verdien som forhandlerne legger inn. Vi kommer til å lage mva refusjon som søkekriterie.

Mvh

mobile24.no

Ser de aller fleste nå ligger med "riktig" vekt Min Automat er 1700 - fører og tror manuell er 1675kg men disse to er ivertfall feil fortsatt av en eller annen grunn ?? med mindre att 2011 modellen er 200kg lettere?? men da burde vel CO ha vært lavere også :?:

http://www.mobile24.no/autos/details/14 ... Navi-Xenon

http://www.mobile24.no/autos/details/14 ... ima-1.Hand)

CO ser ut til og stemme på de jeg sjekket nå :-)

Men en viktig detalj som VAT ausweisbar " Moms refusjon " bør være der , kunne også for min egen del ønsket og ha interiør farge på detaljert søk :D

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden her, men er det noen her som vil anbefale et selskap som driver med import?

Har luktet litt på å gjøre det selv, men det virker ikke som det er allverden å spare på det. Når jeg i tillegg bor i feil ende av landet, blir det en noget lang tur å kjøre til tyskland for å se på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden her, men er det noen her som vil anbefale et selskap som driver med import?

Har luktet litt på å gjøre det selv, men det virker ikke som det er allverden å spare på det. Når jeg i tillegg bor i feil ende av landet, blir det en noget lang tur å kjøre til tyskland for å se på bil.

Han her snakket jeg med i køen på biltilsynet , virket som en seriøs og hyggelig kar :-)

http://www.hansa-auto.no/index.html

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Jeg skal kjøpe bil fra Tyskland og trenger litt bistand fra noen som har erfaring.

Har funnet bil og snakket med forhandler.

Problemet er at forhandler vil at jeg betaler 2000euro i depositum før jeg drar ned så vi kan få en kontrakt, i tillegg må jeg betale 380 euro for eksportskilt.

Jeg har ikke sett bilen i virkeligheten noe jeg ønsker før jeg evt betaler noe.

Problemet er at om jeg betaler depositum og skulle trekke meg vil jeg ikke få de igjen sier de.

Er dette vanlig ??

Bilen vil uansett ikke være klar for henting før om ca 8 virkedager fra i dag, så det er ikke poeng å dra ned for å se på bilen og deretter vente.

Må evt fly tilbake til Norge for å så fly ned for å hente når den er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...