Gå til innhold

Var på tide at denne diskusjonen kom frem i media

Hansh
 Share

Anbefalte innlegg

Det er meningsløst å teste erfarne sjåfører, bare pengesluk, det som er viktigere er at legene gjør jobben sin, det er de som er ansvarlige for om eldre er skikket til å kjøre eller ikke. IKKE GLEM Å SE LITT PÅ DERE SELV OGSÅ, de fleste av oss gjør ting som kvalifiserer til fotgjenger av og til enten det gjelder fart eller for rask kjøring i svinger. Skal man ha det morro må man bryte en regel eller to. Om man lar seg stresse til farlige forbikjøringer er man faktisk ikke psykisk skikket til å ha lappen. Det koker i toppen min også av og til, men klarer å vente til det er klart , så bruker jeg heller lyd og lys og i verste tilfeller fing for å ta ut min agresjon mot de som har sinket meg i flere kilometer (vet det ikke er pent gjort, men det er tilfredstillende).

Har sett nok av "erfarne" førere som absolutt trenger en oppfriskning i både regler og ikke minst i at ting faktisk kan gå galt fordi de har lagt til seg så mange dårlige vaner og ofte svimer av gårde helt i sin egen verden fordi de har kjørt samme sted så mange ganger før. At så mange i denne gruppen nekter å bruke bilbelte fordi de ikke ser behovet sier det meste om holdningene som er ute og går..

E36cab1:

Vogntogsjåfører som ut fra sine forutsetninger kjører fornuftig og tilpasset vei og forhold plager meg overhodet ikke selv om det gjerne går saktere enn jeg selv hadde kjørt. De er også stortsett veldig flink til å signalisere om det er mulig å kjøre forbi. Bedre det enn luringen som høvlet bilen min fordi han heller ville prøve å tøye naturlovene enn å bremse ned ved en møteplass.

Gustav C:

Noe av det latterligste jeg opplever i trafikken er folk som legger seg ut igjen bak meg og blinker når jeg endelig blir sluppet frem, slik reglene sier at jeg skal, etter å ha blitt ignorert i flere kilometer av en som "eier" venstrefeltet (men pleier bare å skje når jeg vil kjøre mer enn 5 km/t fortere en vedkommende jeg passerer og gjerne hvis høyrefeltet i tillegg er nesten tomt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når du kjører 6 timer da, så er det plutselig en time spart. Dessuten er det ikke alltid man kjører "kun" 10km/t fortere. På mange strekker går det kanskje an å holde litt mer uten at det er farlig.

Det er klart, men som oftest kjører en vel turer på 5-15 minutter og da er det ikke mye å tjene.

Jeg kjører oftere forbi fordi jeg kjeder meg eller at førere foran meg irriterer meg, enn at jeg har dårlig tid. Det er så utrolig trått å ligge og surre i 65-70 at jeg kjører forbi i kjedsomhetens navn. Man får ikke lenger noe flyt i kjøringen med fartsgrensene som er her nå.

Nettopp, som jeg også nevnte under.

Jeg kjører gjerne forbi talentløse folk som kjører med tåkebaklyset på også. Noe så jævlig irriterende! Tror en del skrur på tåkelys bak samtidig som oppvarming av bakruta, eller tåkelys framme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2xak0m5x]Det er klart, men som oftest kjører en vel turer på 5-15 minutter og da er det ikke mye å tjene.

Nei, det er klart, og kommer man til lyskryss og lignende har man som regel bilen i ræva igjen uansett.. hehe. Men nå kjører jeg en del 6-timersturer, siden jeg har opphavet i Rogaland.. da er det plutselig litt å spare på godt tempo. Heldigvis har den nye veien mellom Arendal og Grimstad en god del forbikjøringsfelter og midtdeler, slik som i Sverige. Slik skulle det vært overalt. Det hadde gjort mye for trafikksikkerheten.

":2xak0m5x]Nettopp, som jeg også nevnte under.

Jeg kjører gjerne forbi talentløse folk som kjører med tåkebaklyset på også. Noe så jævlig irriterende! Tror en del skrur på tåkelys bak samtidig som oppvarming av bakruta, eller tåkelys framme....

En del biler har faktisk ikke tåkelys som slår seg av med tenninga, slik at når de først har slått på tåkelyset, så står det på for evig og alltid.

Og så har man de med sterke/feiljustere/ettermontert xenon i bakvinduet - slik jeg har vært.. hehe, eller de som ligger helt i rompa på en, da er det også fristende å kjøre forbi bilen foran for å få noen mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":jk7id43n]

Når du kjører 6 timer da, så er det plutselig en time spart. Dessuten er det ikke alltid man kjører "kun" 10km/t fortere. På mange strekker går det kanskje an å holde litt mer uten at det er farlig.

Det er klart, men som oftest kjører en vel turer på 5-15 minutter og da er det ikke mye å tjene.

Jeg kjører oftere forbi fordi jeg kjeder meg eller at førere foran meg irriterer meg, enn at jeg har dårlig tid. Det er så utrolig trått å ligge og surre i 65-70 at jeg kjører forbi i kjedsomhetens navn. Man får ikke lenger noe flyt i kjøringen med fartsgrensene som er her nå.

Nettopp, som jeg også nevnte under.

Klarte å få en dame til å stoppe og sjekke bilen sin for et par dager siden fordi hun kjørte med tåkelyset på i klarvær og jeg blinket med fjernlysene for å få henne til å slå det av. Ble vinn-vinn for min del! Slapp å kjøre forbi eller å se på lyset, i tillegg til at hun kjørte sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gustav C:

Noe av det latterligste jeg opplever i trafikken er folk som legger seg ut igjen bak meg og blinker når jeg endelig blir sluppet frem, slik reglene sier at jeg skal, etter å ha blitt ignorert i flere kilometer av en som "eier" venstrefeltet (men pleier bare å skje når jeg vil kjøre mer enn 5 km/t fortere en vedkommende jeg passerer og gjerne hvis høyrefeltet i tillegg er nesten tomt).

Poenget mitt som du ikke skjønte var at skal du gjøre det han og senere jeg gjørde så får du faen skjæra meg kjøre fort! Fordi det er ikke lov å bruke fjernlysa sånn og heller ikke å ligge under 2 meter unna bilen foran i 110!

Tror egentlig han bare eglet.. ;)

Skal man være ekkel må man tåle å få igjen! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gustav C:

Poenget mitt som du ikke skjønte var at skal du gjøre det han og senere jeg gjørde så får du faen skjæra meg kjøre fort! Fordi det er ikke lov å bruke fjernlysa sånn og heller ikke å ligge under 2 meter unna bilen foran i 110!

Tror egentlig han bare eglet.. ;)

Skal man være ekkel må man tåle å få igjen! :twisted:

Regnet med det var poenget ditt ja, derfor jeg skrev det jeg skrev på slutten! :wink:

Politiet anbefaler forresten å holde trygg avstand og bruke lyshorn hvis noen ikke vil legge seg tilbake i høyrefeltet, ihvertfall det de har gått ut med til media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...