Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Faen altså. Såvidt rukket å fikse termostathuset, så på første turen etterpå (til jobb i dag) begynte ladelampa å lyse. Målte 11.89 volt før jeg slo av bilen her på jobb.

Hor og helvete, så da er jo spørsmålet om det holder å bytte regulator (med børster) eller om jeg må bytte hele skiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Min har 140A Bosch-dynamo (de ble levert med 120A Valeo også). Regulator med børster koster 1350,-, og er en del mer jobb å bytte enn på eldre biler. Bytta på en E34 med M20 en gang, 2 stjerneskruer og 1 minutt senere var den bytta. Det var tider.

Men har ikke bestemt meg for om jeg skal satse på regulator m/ børster (1350,-), eller om jeg skal bytte hele dynamoen (4200,-). De 1350 kan jo være bortkastede penger hvis resten av dynamoen er søppel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hos Morris ja.

Mekonomen skal ha 4186,25 kroner for innbyttedynamo, og Vestfold Elektrodiesel (BOSCH) skal ha 5000,- for innbytte, så det er ikke noe bedre der. VE påstod dessuten at dynamoen måtte ut uansett, bare for å bytte børster også.

Tronrud i Drammen hadde heller ikke inne regulator, og Tronrud i Moss var helt mongo. Påstod at han ikke kunne få tak i bare regulator, helt til jeg ga ham chassisnr og han fant det i ETK.

Må vel bare krype til korset og parkere driten for noen dager, plukke ut dynamo og se om jeg må ta hele eller om det holder med børstene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ikke til de fra før, men ringte og prata med de nå. De regna med rundt et par lapper for å bygge om med ny regulator, børster og sleperinger. Da må de ha inn dynamoen og ha den en dag eller to. Men så koster det jo fort litt å kjøre til/fra Oslo, og tar også masse tid. Er vel enklest å bare bite i det sure eplet og skaffe en byttedynamo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ikke til de fra før, men ringte og prata med de nå. De regna med rundt et par lapper for å bygge om med ny regulator, børster og sleperinger. Da må de ha inn dynamoen og ha den en dag eller to. Men så koster det jo fort litt å kjøre til/fra Oslo, og tar også masse tid. Er vel enklest å bare bite i det sure eplet og skaffe en byttedynamo.

Hmm, mener det er noen som driver å fikser og reparerer gamle dynamoer i skien... mener også det dreier seg om innbytte av defekt gammel dynamo.

Hvis det er av interresse kan jeg sjekke det opp Gunnar.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ikke til de fra før, men ringte og prata med de nå. De regna med rundt et par lapper for å bygge om med ny regulator, børster og sleperinger. Da må de ha inn dynamoen og ha den en dag eller to. Men så koster det jo fort litt å kjøre til/fra Oslo, og tar også masse tid. Er vel enklest å bare bite i det sure eplet og skaffe en byttedynamo.

Hvis du skulle trenge ny dynamo så kan jeg høre med gutta på Autoutstyr for deg, har fortsatt grei rabatt selv om jeg ikke jobber der lenger, bare å hyle ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi. Synd jeg ikke leste det før nå, Kai, men har allerede bestilt dynamo hos Vestfold Elektrodiesel. De klarte å matche Mekonomen sin netto minus 10% rabatt på 3700,-, og de klarer å få den levert i dag.. :)

BMW skulle ha 4200,-, men så får man jo 15% på toppen der i tillegg, så da ville det blitt 3600,- (riktig nok ikke sikkert det gjelder på innbyttedeler). Men er greit å få den i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...