Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Måtte få orden på alt.. nå er det lettere å la det være i fred. Hater å ha det halvveis! ;)

Men i går vasket madammen 7eren, helt uoppfordret! Jeg er sjokkert... Jeg pleier å være den eneste som står for vasking utenfor husets fire vegger (og hun den eneste innenfor...). Kanskje det er fordi den er "hennes" nå. Hun kjøpte så stort barnesete at det bare funker i den. Smart triks. Note til andre, ikke send damene på barnesetehandling alene.

Ikke vil hun ha på 20-tommerne heller, selv om det er godvær, så de ligger og støver ned. Men vinterdekkene har for lite mønster til neste vinter allikevel, så hun kan få slite de så lenge hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror ikke vinterhjula er så ille der. Piggfrie Michelin X-Ice. Syns de stopper bra. Mye verre med type Nokian og siste Conti som er så driiitmyke i gummien. 20" er vel heller ikke det tryggeste man kan putte på en bil. Det er jo også en relativt solid bil i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å kjøpe "nye" typen X-Ice til høsten - likte også godt Conti 3, men syns 5eren virker sinnsykt myk, og Nokian-dekkene føles som å kjøre på gelé...

Morobil ja, hadde vel vært greit det, men vi trenger minst en firehjulstrekker i gården. Alternativet måtte vært å bytte 7ern i en X5 og hatt en morsommere bil ved siden, men X5 er mye penger for halvgammel bil. Er uansett ikke så ille med LR heller - kan jo kjøre toppløst med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenkte bare å nevne at det har skjedd litt småplukk. Det verste er at det har dukket opp noen små rustflekker etter vinteren. :(

Ellers har jeg omsiiiider fått montert hengerfestet jeg har hatt liggende i en evighet. Dette er vel ikke noen poppis oppgradering her inne, men har så mye bruk for det at nå var det på tide. Pes å kjøre LR når man skal langt med henger. Syns ikke det ble så ille heller. Det er selvfølgelig avtakbart og helt skjult uten kroken på. Og plug'n play på ledningsnettet.

Det ble og en liten utseendemessig oppgradering på slutten av dagen, byttet ut innstegslistene i dørene med faceliftutgaven i chrome. De originale hadde to striper og var lakkert i sølv. De nye har en bred stripe som er speilblank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Haha.. Var det bimmers-skiltholderen bak som avslørte da jeg tok venstrefila eller skjønte du det før? Er jo ikke akkurat få svarte Audier på veiene.

Var ikke sikker på om det var deg i Mammutkrysset, men regna med det. Det er ikke så ofte man ser 330er med trekk på alle fire i området, og sølvfarget touring var jo et greit hint. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Var det bimmers-skiltholderen bak som avslørte da jeg tok venstrefila eller skjønte du det før? Er jo ikke akkurat få svarte Audier på veiene.

Var ikke sikker på om det var deg i Mammutkrysset, men regna med det. Det er ikke så ofte man ser 330er med trekk på alle fire i området, og sølvfarget touring var jo et greit hint. ;)

Bimmers var helt klart avslørende, men syntes også det var noe kjent med deg..Går greit den bilen din! Var pen lyd i den da du dro på oppover etter rundkjøringen! :)

Er ikke akkurat få sølvgrå e46 touringer heller.. :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men siden jeg stod bak deg i krysset, så var 330xi-merket ditt ganske avslørende - men la det stå! :)

Og takk. Det er kjip lyd i den på tomgang, høres ut som en firerdiesel.. som alle VAG-produkter med direkteinnsprut. Men fra ca. 3500rpm eller noe sånt er det hissig lyd til familiebil å være. 8) Jeg har riktig nok aldri hørt den fra utsiden med annet enn lavt turtall...

Og ja, den går greit, tross automat (6-trinns), men du hang greit på. :) Den er morsom å kjøre. Kunne jo chippa også (det gir 245hk), og da begynner det virkelig å gå litt, men tror ikke jeg gidder ofre verken driftssikkerhet eller bli lovbryter for de ekstra hestene. Den går såpass bra i utgangspunktet at jeg ikke føler det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men siden jeg stod bak deg i krysset, så var 330xi-merket ditt ganske avslørende - men la det stå! :)

Og takk. Det er kjip lyd i den på tomgang, høres ut som en firerdiesel.. som alle VAG-produkter med direkteinnsprut. Men fra ca. 3500rpm eller noe sånt er det hissig lyd til familiebil å være. 8) Jeg har riktig nok aldri hørt den fra utsiden med annet enn lavt turtall...

Og ja, den går greit, tross automat (6-trinns), men du hang greit på. :) Den er morsom å kjøre. Kunne jo chippa også (det gir 245hk), og da begynner det virkelig å gå litt, men tror ikke jeg gidder ofre verken driftssikkerhet eller bli lovbryter for de ekstra hestene. Den går såpass bra i utgangspunktet at jeg ikke føler det er verdt det.

Hehe.. var en ordentlig hissig lyd i den! Tøft! DSG kasse i denne da? Girer raskt den! Hehe.. hang på ja.. skulle bare mangle :P Men får vel ikke testet så mye rundt på de veiene der.. Ingen vits i å bli lovforbryter for noen hk.. skulle gjerne hatt bilen din! Ordentlig pen bil! Var på vei for å se på en slik for en mnd tid siden, men den var selvsagt blitt solgt rett før jeg kom i butikken.. dog var dette en 2.0tdi q da.. men med S-line og navi osv..

Behold bilen som den er, er vel best i lengden for alle egentlig.. 330xi emblemet skal nok få bli bak der, men skal ta det av for å sette på et nytt der det skal stå.. forrige eier har montert dette feil.. :) Pirkete vettu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. var en ordentlig hissig lyd i den! Tøft! DSG kasse i denne da? Girer raskt den!

Er ikke DSG-kasse nei, den er vel 7-trinns? Er vanlig 6-trinns tiptronic. Men den er egentlig helt kurrant. Har 2000rpm i 100 i 6. gir, og den er bare 0.4 sek tregere til 100 enn den manuelle utgaven.

Hehe.. hang på ja.. skulle bare mangle :P

Ja, du har jo 31hk mer enn meg og manuell gir? Ser automatutgaven er lik til 100 som den manuelle av min. Vi taper jo litt på firehjulstrekk hele gjengen, men den hadde jeg ikke ofret! Det hadde ikke vært aktuelt med Audi uten quattro.

Men får vel ikke testet så mye rundt på de veiene der.. Ingen vits i å bli lovforbryter for noen hk.. skulle gjerne hatt bilen din! Ordentlig pen bil! Var på vei for å se på en slik for en mnd tid siden, men den var selvsagt blitt solgt rett før jeg kom i butikken.. dog var dette en 2.0tdi q da.. men med S-line og navi osv..

Du får 2.0TDIen både som 140 og 170hk, sistnevnte går nok brukbart. :)

Var jo på en måte 325xiAT eller 330xiAT som var alternativene mine, men det ble en litt nyere bil av feil merke denne gangen, med masse utstyr. Navi Plus, blåtann, BOSE-anlegg (det er dritbra!), sportskinn, sportsunderstell (litt i overkant stiv til småbarnstransport faktisk), sportsratt, bi-xenon som svinger, varmeisolerende ruter, parkeringssensorer, quattro, automat osv. 8)

Det føles feil å kjøre Audi, men jeg er imponert allikevel. BMW hadde dessverre ikke det vi ønsket oss til riktig pris, så da får vi prøve noe annet denne gangen. Dessuten var det jo ingen BMW vi byttet bort heller. Det jeg sliter mest med er at jeg har jo null kontakter på Audi, ingen rabatter og sånt. Og det idiotiske VAG-forumet da, som man må betale 400,- for å få komme inn på, og da varer bare medlemsskapet til nyttår. :roll: Der er det MYE bedre på BMW, med både BMWCCN og her som er helt åpent for alle! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. var en ordentlig hissig lyd i den! Tøft! DSG kasse i denne da? Girer raskt den!

Er ikke DSG-kasse nei, den er vel 7-trinns? Er vanlig 6-trinns tiptronic. Men den er egentlig helt kurrant. Har 2000rpm i 100 i 6. gir, og den er bare 0.4 sek tregere til 100 enn den manuelle utgaven.

Hehe.. hang på ja.. skulle bare mangle :P

Ja, du har jo 31hk mer enn meg og manuell gir? Ser automatutgaven er lik til 100 som den manuelle av min. Vi taper jo litt på firehjulstrekk hele gjengen, men den hadde jeg ikke ofret! Det hadde ikke vært aktuelt med Audi uten quattro.

Men får vel ikke testet så mye rundt på de veiene der.. Ingen vits i å bli lovforbryter for noen hk.. skulle gjerne hatt bilen din! Ordentlig pen bil! Var på vei for å se på en slik for en mnd tid siden, men den var selvsagt blitt solgt rett før jeg kom i butikken.. dog var dette en 2.0tdi q da.. men med S-line og navi osv..

Du får 2.0TDIen både som 140 og 170hk, sistnevnte går nok brukbart. :)

Var jo på en måte 325xiAT eller 330xiAT som var alternativene mine, men det ble en litt nyere bil av feil merke denne gangen, med masse utstyr. Navi Plus, blåtann, BOSE-anlegg (det er dritbra!), sportskinn, sportsunderstell (litt i overkant stiv til småbarnstransport faktisk), sportsratt, bi-xenon som svinger, varmeisolerende ruter, parkeringssensorer, quattro, automat osv. 8)

Det føles feil å kjøre Audi, men jeg er imponert allikevel. BMW hadde dessverre ikke det vi ønsket oss til riktig pris, så da får vi prøve noe annet denne gangen. Dessuten var det jo ingen BMW vi byttet bort heller. Det jeg sliter mest med er at jeg har jo null kontakter på Audi, ingen rabatter og sånt. Og det idiotiske VAG-forumet da, som man må betale 400,- for å få komme inn på, og da varer bare medlemsskapet til nyttår. :roll: Der er det MYE bedre på BMW, med både BMWCCN og her som er helt åpent for alle! ;)

Tiptronic duger bra det! Uansett deilig med automatgir.. kunne tenkt meg det neste gang.. Har manuelt nå, deilig nok det altså.. for all del, trenger ikke gire mye.. men er veldig spent på bilens egenskaper når vinteren kommer.. Bare få meg nye vinterdekk, så er jeg vel så godt rustet det går.. :)

Var 140hk tdi jeg kikket på, hadde helt sikkert holdt i massevis, men mye vil ha mer.. er det ikke alltid slik?

Tragisk med et klubbmedlemsskap hvor man må betale dyre dommer for noen mnd bare, men det er jo et stort forum og man får vel hjelp der om det skulle være noe man lurer på?

Audi frister det, men som du sier, det må være av nyere typen osv osv.. Jeg kan ikke engang vente til bmw kommer med 2liter og turbo + 4x4 i 3serien.. det MÅ jo bare skje?! Nå har de tilogmed kommet med forhjulstrekk (billigste versjon X1)

Nå ble det mye audi prat, hvordan står det til med E38 din? Er den like pen enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...