Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den der "soft close" luka, er det elektrisk lukking du mener da ? (har sett et par som har det, bare trykker på en knapp på luka så går den igjen av seg selv :lol:)

Som Gunnar sier er det el-luke. Har det på min også. Men det viktigste er jo at den går opp av seg selv også. Når du kommer gående med handleposer ol. så er det jo bare å slenge varene i bagasjerommet uten å stresse med å få opp luka, uten å sette ned posene, med fare for at de skal velte. Alt du må lære deg er å finne frem nøklene i det du tar vareposene inne i butikken. Syntes først dette bare var fjas, men har virkelig skjønt nytten av det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh, kunne bo i en E38 :P

Jeg har svarte matter i min E34 med Beige læder int.

Det gir en god kontrast farve i kabinen, og så er det lettere å holde reint....eller ser ikke så let møkkete ut.

Der skal så lite til for at det syns på beige gulv.

Da blir det vel snart M50B25 insug på denne eller :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en svært pen E38, Gunnar.. Jeg er helt enig angående motorvalget. Folk klager og klager over at det er en for liten motor i den, men jeg syns denne motoren passer meget fint til bilen.. Har heller aldri vært begeistret for grønn bil, men dette må jeg si var en lekker fargekombinasjon. Gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig aldri hørt noen si at 2.8-literen er for liten, E38 blir jo tross alt også levert som 725tds med 50 hester mindre enn 728i, dvs. 143hk. Men jeg forventet på en måte allikevel at det kanskje ville føles litt anstrengende for motoren, men det føles absolutt ikke slik. Samtidig er faktisk ikke egenvekta mer enn 1700kg (har ikke veid bilen, men det er det vognkortet sier), og det er jo tross alt 5-serier som kommer opp i den vekta der. 200 gamp på 1700kg er akseptabelt. :)

Når det gjelder fargekomboen, så har jeg heller egentlig aldri vært noen sucker for grønt, men syns sandbeige og oxfordgrønn går veldig fint sammen i en sånn "luksusbrakke". Det ser elegant ut, og det er også deilig med lyst interiør inni bilen, etter å ha kjørt rundt i et svart hull. Lyse velourmatter er ikke akkurat praktisk, men duverden så lekkert det ser ut! Det er jo nesten bare å sparke av seg på beina og trå inn i tøflene når man går inn i bilen. :lol:

Får vel prøve å få tak i slike gummimater med høye kanter på som fattern har i E46en, og bruke de på vinteren. Burde finnes til E38 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart med det, noen biler treffer man hele tiden - en rød E30 M3, en svart 645Ci cab og Richie85 i E46 coupé blant annet. Deg, 2mMy, Dr_S og Steffan ser jeg sjelden.

Huff, hjem er verst ja. Men du må vel i tillegg stå i kø ned mot kanalbroa om morningen.

Haha, er som å se meg selv skrive, husker de tre bilene du nevner her veldig godt fra den tia jeg tjenestegjorde i millitæret, men så 2mMy mer da, siden han jobber på\ved siden av bilverkstedet vi brukte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig er faktisk ikke egenvekta mer enn 1700kg (har ikke veid bilen, men det er det vognkortet sier

Får vel prøve å få tak i slike gummimater med høye kanter på som fattern har i E46en, og bruke de på vinteren. Burde finnes til E38 også.

Har veid bilen noen ganger og aldri kommet i nærheten av 1700kg, har som regel alltid vært over 2 tonn. Men det er mulig egenvekten på min er noe høyere.

Har gummimatter i min, ca en cm høyde på kanten bak men dårligere med kant på mattene fremme. Dett er orginalmatter, er ihvertfall ingravert BMW i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur til ESS hadde vært moro, men det er dyrt.. ;)

Men kan ikke si jeg føler noe stort behov for trimming.

tenk deg nøye om før du monterer kompressor. Har undersøkt en del rundt det og kommet frem til at det faktisk er litt skummelt OM man blir involvert i en alvorlig ulykke. Er det ikke unasett ganske lett å få M52B28 maskinen til å yte litt mer uten å måtte ty til slike drastiske tiltak?

Jeg syns M52B28 passer svært godt i E38. En meget komplett bil som hverken føles rask eller treg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...