Gå til innhold

Import av BMW

Prebo
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har planer om å gå til skaffelse av ny E36 til sommeren, og da helst en 328. Problemet er at utvalget av denne modellen her til lands er utrolig dårlig. Cab/automat/sedan/høy km er uaktuelt. I tillegg skal den være greit utstyrt, og da mener jeg klima, skinn, kjørekomp. osv.

Jeg har innsett at det kan bli vanskelig å finne en strøken 328 med <-150km på telleren her i landet, og tankene går da mot import. Hvem gjør dette, og vil det bli lite lønnsomt? Har tenkt meg en prislapp på rundt 130-150, og regner nesten med at jeg vil finne en strøken 328 med mine krav for den prisen(?)

Er skeptisk mot å gjøre alt selv, så planen må vær å bruke et firma, men hva tar de for jobben?

Mvh Preben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et stort utvalg av enkeltpersoner og firmaer som gjør dette, de tar alt fra 10.000.- til 30.000.- for jobben.

Utvalget er betydelig større og sjansen for å få en bedre bil, er i mine øyne også større hvis man ser til Tyskland f.eks.

Den summen du nevner, er det nok realistisk å få seg en pen 328i coupe ja, og de senere modelene (97-99) av E36 er også meget bra, og som regel bra utstyrt, med bl.a M pakke.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på å finne en nyere bmw og eldre er at du sannsynligvis må henvende deg til privatmarkedet eller bruktbilsjapper. Hvis du skal handle privat så bør du ha peiling..

Du finner en importguide på autopower.se hvis du gidder å se. Det var noen som posta en slik tråd (guide) her nylig også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på å finne en nyere bmw og eldre er at du sannsynligvis må henvende deg til privatmarkedet eller bruktbilsjapper. Hvis du skal handle privat så bør du ha peiling..

Du finner en importguide på autopower.se hvis du gidder å se. Det var noen som posta en slik tråd (guide) her nylig også..

Jeg har drivi/driver litt med det selv, og jeg har også blitt lurt av "seriøse" store bilbutikker der nede, MB butikk, skrev kontrakt på en bil, han skulle holde den av til jeg kom ned, solgte den rett foran ansiktet mitt, dvs timer før jeg var der nede.

Men antallet svindel tilfeller er også flere mht privatsalg, men føler det dreier seg mer om nyere og dyrere biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skeptisk mot å gjøre alt selv, så planen må vær å bruke et firma, men hva tar de for jobben?

Hvorfor skeptisk? Det er egentlig veldig greit, men kjekt å ha med noen som kan gjøre seg forstått på tysk..

Greit og greit.. Ser på meg selv som middels bilkyndig, og skal jeg først importere, og legge så mye tid og penger i det, så vil jeg at en som kjenner markedet, og har såpass peiling på bil at han kan oppdage de fjerneste feil, skal gjøre det. Og så hjeler det ikke at jeg ikke kan et kløyva ord tysk, samtidig som mine nærmeste venner ikke er så stødige i tysk de heller.

Takk for tipset. Skal ta en kikk, selv om jeg ikke har planer om å gjøre jobben selv, så står der sikkert noen nyttige råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med denne?

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... Q1G3542245

99mod 328i coupe med mye utstyr for 150k er jo billig. Tror ikke det er så mye å spare på en slik bil mtp import, men utvalget jo bedre.

Heisann. Viste ikke at E36 gikk helt til 99. Skulle jeg handlet bil nå, så hadde jeg slått til på den der. Og dukker det opp like fine kanditater ut på nyåret så dropper jeg import.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...