Mexos Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Handlet på ebay idag og overførte kjøpssum til selger via Paypal. Har gjort dette en gang tidligere uten problemer. Fikk så denne mailen av selger og forstår ikke helt problemet Dear Julian Svarliaunet, xrteam has issued you a full or partial refund for your payment. Message From Seller: sorry for inconvenience, we accept only international money order or bidpay from international buyers, please pay by money order in USD instead. thank you Hva mener han?
NyborgRacing Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Han godtar ikke paypal fra internasjonale kjøpere, svært få som gjør det på ebay, fikk dette forklart en gang at det var pga svindel av kort å diverse! så det han mener er at du må i banken og overføre pengene på konto, har gjort dette ett par ganger og det har funka fint, men er veldi treigt! men da må du få konto nr, iban nr, og noe mere.. kommer an på hvilket land det gjelder..
Haug530D Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Han mener at de kun aksepterer Bankoverføring eller penger via Bidpay (betalings teneste noe ala Paypal) fra internasjonale kjøpere, dvs kjøpere som ikke er fra samme land som selger, det står nok en plass i auksjonen om dette. Det beste er å bruke selgere som bruker Paypal, du kan jo sende en mail og si du vil ha pengene tilbake så ordner det seg nok.
Haug530D Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Han godtar ikke paypal fra internasjonale kjøpere, svært få som gjør det på ebay, fikk dette forklart en gang at det var pga svindel av kort å diverse! så det han mener er at du må i banken og overføre pengene på konto, har gjort dette ett par ganger og det har funka fint, men er veldi treigt! men da må du få konto nr, iban nr, og noe mere.. kommer an på hvilket land det gjelder.. Dette er en sannhet med modifikasjoner, det er mange selgere som godtar Paypal, men ikke alle som godtar brukere som ikke er verifiserte Paypal brukere, å være verifisert betyr at du er den du utgiir deg for å være. Husker ikke helt hvordan jeg gjorde dette men tror jeg betalte ca 1 dollar eller noe til Paypal for å bli verifisert, eller Verified.
NyborgRacing Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 ok, det hørtes bra ut.. det må gjøres, mye enklere å bruke paypal
Mexos Skrevet November 26, 2007 Forfatter Skrevet November 26, 2007 Dette er jo unødvendig av han da han allerede hadde mottatt pengene. Han refunderte de jo til meg.
oddis Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Ja, det hørtes merkelig ut at han refunderer da han allerede har fått pengene.. veldig merkelig! Jeg liker faktisk å bruke IBAN overføringer til utland, av den enkle grunn at jeg ikke stoler på et eneste firma Ringer de og får kontoopplysninger og sender pengene. Det er alltid grunn til å være kritisk hvis du får slik informasjon overført over ukryptert e-post. Men det blir jo bare et spørsmål om hvor paranoid man er... Kjipt å slenge 10 lapper på feil konto..
Gunnar Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Bruk BidPay da. Det er tilsvarende PayPal og fungrer helt fint. Har brukt det en gang selv, for lenge siden.
Mexos Skrevet November 26, 2007 Forfatter Skrevet November 26, 2007 okey. leste i annonsen nå at de ikke godtok paypal fra internasjonale kjøpere. Så er jeg som har vært litt sløv Får teste bidpay da Hva er forskjellen på bidpay og paypal?
Haug530D Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 okey. leste i annonsen nå at de ikke godtok paypal fra internasjonale kjøpere. Så er jeg som har vært litt sløv Får teste bidpay da Hva er forskjellen på bidpay og paypal? Vet ikke om det er så veldig store forskjeller bortsett fra at Paypal er eigd av Ebay og at de er vel størst på transaksjoner.
Mexos Skrevet November 27, 2007 Forfatter Skrevet November 27, 2007 Skjekket nettbanken min nettopp og er ikke kommet inn no penger fra selger, så det er litt bekymringsfullt. Kan hende det tar et par dager.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Det tar noen dager å få penger tilbake. Har selv verrt oppi det samme.
Andycam Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Husker ikke helt hvordan jeg gjorde dette men tror jeg betalte ca 1 dollar eller noe til Paypal for å bli verifisert, eller Verified. Du kan gjerne få verified kortet ditt på den måten, men mange som selger på ebay krever godkjent adresse hos paypal også. Jeg hadde en fyr som krevde det (uten at det sto i auksjonen) og etter korrespondanse med Paypal så fikk jeg beskjed om at de ikke kunne gjøre dette for norske visa kort. Sikkert fordi norske visa ikke oppgir adresse. Det ordnet seg for meg til slutt da han gikk med på å sende likevel. Men man bør lese auksjonen nøye før man blir for revet med av kjøpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå