Gå til innhold

Forskjell mellom E36 M3 3.0 og 3.2?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har ikke noe behov for at folk jeg ikke kjenner skal tro meg. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle juge på noe sånn. Men du er hjertelig velkommen til gjøvik for en prøvekjøring når snøen blir borte. Da tror jeg du sier noe anna:) Men ens of disk fra min side.

Det er ingen her som påstår at du lyver... vi tviler dog på at du har rett iom. at du så langt ikke har kunnet underbygge dine påstander på en bedre måte. Vi "snakker" bare her inne, men man må være forberedt på spørsmål som gjør det nødvendig med mer detaljerte svar i forhold til de påstander man skriver i et innlegg. Kan man ikke det eller påstandene virker ytterst tvilsomme må man være forberedt på at spesielt moderatorene stiller kritiske spørsmål eller er mer eller mindre avvisende til påstandene. La oss gjøre denne diskusjonen betydelig enklere ved å snakke om originale biler istedenfor... :wink:

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skal jeg ødelegge helt nå med å "konkludere" med at en m43b19 er mindre holdbar enn en m43b16 :lol:

Men ang de ulike akselerasjonstider ol. så er det vel lurest å holde seg til orginale biler..!

Også et spørsmål til Mboy, ikke noe negativt men hvorfor ha en slik utveksling at toppfarten er på 150km/t? Skjønner at aksen kanskje er gøy, men er det ikke litt slitsomt i lengden? Og så se 316'en min forsvinne forbi, før jeg legger inn 5giret...hehe.... :P

Skrevet

noen som vet hvor mye 3.2 faktisk yter da?

alle bremsepapirer jeg har sett på 3.0 sier ca 295hk org.

på supersprint sine sider yter 3.0 mer enn 3.2 på samme turtall, men ingen av effektene er oppgitt ved maks turtall.

hva med gt'n? er det kun motorstyringa som er annerledes?

Skrevet

på supersprint sine sider yter 3.0 mer enn 3.2 på samme turtall, men ingen av effektene er oppgitt ved maks turtall.

Er forskjellig ifra motor til motor hva de yter. Ingen er like.

Disse skryte hestene til Supersprint skal man ta med en klype salt. De skal selge tuning deler så de må legge på litt hk hvis ikke selger de ikke.

3,2l går bedre enn 3,0l hele veien opp til toppfart sperren.

Min E30M3 med S50B30 går ca som en original 3,2L. E30 med S50b32 går bedre enn en E46M3.. Detr er bevist mange ganger.

Skrevet

jeg har kjørt både 3.0 og 3.2 og sistnevnte er noe vassere, men så er det 6trinnskasse også da. det gjør jo litt med aksen og det gjør det vanskelig å sammenligne motorene i praksis.

Skrevet

Disse skryte hestene til Supersprint skal man ta med en klype salt. De skal selge tuning deler så de må legge på litt hk hvis ikke selger de ikke.

Min E30M3 med S50B30 går ca som en original 3,2L. E30 med S50b32 går bedre enn en E46M3.. Detr er bevist mange ganger.

tenker ikke på hvor mye effekt supersprint gir ekstra, men hvor mye det er i 3.2 originalt. uansett tror jeg supersprint er såpass seriøse at de ikke jukser med tall og slikt. men vet gjør jeg seff ikke.

hadde vært gøy å testa en 3.0 med 6trinnskassa fra 3.2 opp mot en org 3.2. antar den vil passe.

Skrevet
Skal jeg ødelegge helt nå med å "konkludere" med at en m43b19 er mindre holdbar enn en m43b16 :lol:

Men ang de ulike akselerasjonstider ol. så er det vel lurest å holde seg til orginale biler..!

Også et spørsmål til Mboy, ikke noe negativt men hvorfor ha en slik utveksling at toppfarten er på 150km/t? Skjønner at aksen kanskje er gøy, men er det ikke litt slitsomt i lengden? Og så se 316'en min forsvinne forbi, før jeg legger inn 5giret...hehe.... :P

synes det er så morsomt, og når du bare kruser søndagsturer trenger du ikke at bilen har nor toppfart uansett:) Men smak og behag...

Skrevet

synes det er så morsomt, og når du bare kruser søndagsturer trenger du ikke at bilen har nor toppfart uansett:) Men smak og behag...

hvor høyt turtall har du i 100km/t i femte gir da?

Skrevet

tenker ikke på hvor mye effekt supersprint gir ekstra, men hvor mye det er i 3.2 originalt. uansett tror jeg supersprint er såpass seriøse at de ikke jukser med tall og slikt. men vet gjør jeg seff ikke.

hadde vært gøy å testa en 3.0 med 6trinnskassa fra 3.2 opp mot en org 3.2. antar den vil passe.

Eneste forskjell på 5 og 6 trinns kassa ligger i 6 giret. Grunnen til det er at 3,0l har 3,15:1 diff og 3,2l har 3,25:1 diff. Derfor blir utvekslingen nesten helt lik hele veien opp til 5 gir som er 1:1 på begge modellene, mens 6 gir har 0,83:1 utveksling.

Jeg tror ikke Supoersprint er noe mere ærlige enn feks Superchip som selger trimchiper. De lover jo 20-25hk med sine chiper.

Det originale grenerøret på S50 bremser for noe særlig mere effekt på de motorene. Bytt ut det til feks BMW Motorsport sitt så snakker vi at hkene kan komme.

Skrevet

Det før du kjøpt hos BMW. BMW Motorsport katalog med delenr kan du laste ned ifra sidene til koed.dk. Der ligger katalogen under Downloads/ Andre kataloger.

BMW motorsport deler har en pen pris også..

Angående de orginale grenerørene så vil du se at de ikke er optimalisert for best mulig ytelse, men laget slik at de passer på bilder med høyre ratt også. BMW Motorsport grenerøret er ikke slik. Det passer bare til venstre ratt bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...