Anderslien Skrevet Desember 1, 2007 Share Skrevet Desember 1, 2007 Begge bilene er bra på vinterføre. Jeg har selv e34 og senket bil og kjører med 17" på vinteren, men det går helt fint. Jeg har antispin, så den pleier jeg å bruke når jeg skal opp bratte bakker og sånt. Hjelper utrolig mye altså. Eneste jeg passer på å ikke kjøre når det har kommet sinnsykt mye snø. Dette for at den går oppi alle steder da, og det liker jeg ikke. Da venter jeg heller en dag så brøytebilene får tatt bort litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MERN Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Kjører e34 520i 24v og er fornøyd med denne på vinterføre. Den er senket 60\40 og der jeg bor er det ofte isete eller dårlig måking.Kjører på piggfrie vinterdekk 195 brede. Dette er andre vinteren jeg har denne bilen, og har enda ikke hatt problemer med fremkomeligheten. Veldig fornøyd!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Så lenge du ikke har automat og passer på å ha full tank (nesten 100 kilo i E34), så går det greit. Jeg har automat E34 og bakkestart kan da være er et lite helvete, men så lenge du bare har litt fart, så går det meste. slipper lett bak synes jeg, men kan også være pga litt stusselige nankang piggdegg. nesten litt småmorro, men en må passe på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Jeg tror også at varmeapperatet på E34 er bedre enn E36. Jeg har aldri hatt problemer med å komme meg frem med min E34 uten sperre. Gode vinterdekk hjelper. Har ikke hatt behov for ekstra vekt i bagasjerommet heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Så lenge du ikke har automat og passer på å ha full tank (nesten 100 kilo i E34), så går det greit.Jeg har automat E34 og bakkestart kan da være er et lite helvete, men så lenge du bare har litt fart, så går det meste. slipper lett bak synes jeg, men kan også være pga litt stusselige nankang piggdegg. nesten litt småmorro, men en må passe på. Har aldri hatt en bil som var lettere å ta bakke start med jeg 520ia satte den bare i vinter modus og trykka på gassen, sjeldent den spant da. dette var en 24 ventiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Desember 3, 2007 Share Skrevet Desember 3, 2007 E34 og automat er konge på vinter, selv uten sperre. Men dekka har selvsagt mye å si, jeg kjørte Nokian Piggfri, og var aldeles strålende fornøyd med dette. Aldri problemer. Erfaringen min på BMW kontra FWD er laaangt bedre følelse med hva som skjer med bilen i alle situasjoner. Du havner sjeldent i vanskelige situasjoner, og når først bakenden har lyst ut, så skjer dette så behagelig og rolig, og det er bare morro å hente den inn igjen, eller bare la den ligge bredt så lenge du gidder Audimann(04-A4) som lånte min E39 til Trondheim i helgen, og han er ihvertfall overbevist nå. RWD eller 4WD. En drøm å kjøre, og selv på holkene så ble det aldri nervøst som han sa. Og dette var med snart 8år gamle og harde Michelin piggfrihjul. Det trodde han ikke på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssfuzer Skrevet Desember 3, 2007 Share Skrevet Desember 3, 2007 har 316i e36 og er veldig fornøyd med grepet den har, selv med utslitte piggdekk uten pigg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snurresprett Skrevet Desember 3, 2007 Share Skrevet Desember 3, 2007 synst e36'n er stabil som fy når en får puttet baki et par sandsekker eller har full tank hele tiden. Nå skal de siest at min er godt senket, polyethan foringer og e30 bærearmer, og uten balast er den meget urolig på holken. tar seg godt frem i oppover bakker, eneste problemet er vel slaps og når snøen pakker seg under bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartvix Skrevet Desember 3, 2007 Share Skrevet Desember 3, 2007 Jeg har en E36 318 med piggfrie (nesten helt nye) dekk, automat og originalt sportsunderstell. Det er tydeligvis en dårlig kombinasjon for bilen min er helt forferdelig om vinteren. Jeg har faktisk aldri kjørt en bil med dårligere framkommelighet eller som er mer nervøs selv på rolig landevegskjøring. Men er det så ille at jeg vurderer å bytte bil? Ikke på tale! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 3, 2007 Share Skrevet Desember 3, 2007 Jeg har en E36 318 med piggfrie (nesten helt nye) dekk, automat og originalt sportsunderstell. Det er tydeligvis en dårlig kombinasjon for bilen min er helt forferdelig om vinteren. Jeg har faktisk aldri kjørt en bil med dårligere framkommelighet eller som er mer nervøs selv på rolig landevegskjøring. Men er det så ille at jeg vurderer å bytte bil? Ikke på tale! Det her lukter noe galt med understell forstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Jeg har en E36 318 med piggfrie (nesten helt nye) dekk, automat og originalt sportsunderstell. Det er tydeligvis en dårlig kombinasjon for bilen min er helt forferdelig om vinteren. Jeg har faktisk aldri kjørt en bil med dårligere framkommelighet eller som er mer nervøs selv på rolig landevegskjøring. Men er det så ille at jeg vurderer å bytte bil? Ikke på tale! Det her lukter noe galt med understell forstilling. Jp, lukter muggent det der ja. Men kan jo hende dekka er av merket "shite" også da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 5, 2007 Share Skrevet Desember 5, 2007 Aldri kjørt bedre vinterbil enn 328'en jeg har nå. Får god hjelp av antispinn som nevnt her opp bakker hvis det er litt glatt. Med den forrige bilen, 318is, hendte det at jeg ble stående å spinne hvis det pakket seg med snø under bilen. Med 328'en river den seg lettere løs faktisk. Like viktig er det med gode dekk, har 225/40 17 Yokohama IceGuard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2007 Regner med jeg kommer til å satse på E36 318i/318is etter hvert. Mest pga bensinforbruket i forhold til f.eks 520i... Men, ingenting er spikret enda. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 5, 2007 Share Skrevet Desember 5, 2007 Regner med jeg kommer til å satse på E36 318i/318is etter hvert. Mest pga bensinforbruket i forhold til f.eks 520i... Men, ingenting er spikret enda. hehe Ja, det får man håpe. Det er jo temmelig spesielt at en Honda og Peugeot-eier sitter på et BMW forum P: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2007 Hehe. Har hatt to BMW'er før, så har bare aldri forlatt forumet Og 205'n selges på lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå