Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er jo bare du som vet hvor mye du vil at bilen skal koste å ha i drift. Om alt var gratis ville jeg valgt 4,4. Med prisutviklingen på drivstoff (vet at diesel har steget mest, men har et helt annet forbruk) og mer og mer miljøfokus tror jeg at en X5 4,4 om 2-5 år blir så og si umulig å selge.

Skrevet
Det er jo bare du som vet hvor mye du vil at bilen skal koste å ha i drift. Om alt var gratis ville jeg valgt 4,4. Med prisutviklingen på drivstoff (vet at diesel har steget mest, men har et helt annet forbruk) og mer og mer miljøfokus tror jeg at en X5 4,4 om 2-5 år blir så og si umulig å selge.

Jeg er helt enig... kanskje mer enn noen gang bør man tenke seg om en ekstra gang før man kjøper en bil med stor motor. Allerede nå ser man at slike biler nesten er umulige å selge på kontinentet og den utviklingen vil bare bli forsterket i årene som kommer... også i Norge.

Skrevet

Tror det alltid vil være marked for slike biler... ser bare hvor mye henvendelser jeg får på min 540 som ligger ute for salg, ikke vær redd for å kjøpe med bil med motor - men på en annen side er jo 3.0D et kjempealternativ da..

Skrevet

Du må kjøpe det DU ønsker deg - men vit at 8 av 10 vil kjøpe diesel til X5'en, forbruket er 30-40% lavere, og utgiftene betydelig lavere.

Vet ikke hvor mye kr du vil legge i dette, men ideelt sett ville jeg sagt en facelift utgave med 218 hk dieselen er det perfekte alternativ mht kjøp av E53.

Tenkte jeg kunne vise alle hvor rå en E53 kan være, spesielt tenker jeg da på Fredrik, dette er noe for deg - hehe

Så derfor slenger jeg med et par bilder av noe av det lekreste BMW har laget.

8)

xopzy5no3fibd7h7hdcg.jpg1ymt8h9cbk619k3ndih7.jpg

jer137c1l0so3imlsixm.jpg

Skrevet

Tenkte jeg kunne vise alle hvor rå en E53 kan være, spesielt tenker jeg da på Fredrik, dette er noe for deg - hehe

8)

Hehehe... E53... det lekreste BMW har laget ?... :lol: ... den må du lenger ut på landet med. Dette er BMW på sitt aller beste når det gjelder design... sint, sober og elegant... :wink:

BMWE31.jpg

Skrevet

8)

Hehehe... E53... det lekreste BMW har laget ?... :lol: ... den må du lenger ut på landet med. Dette er BMW på sitt aller beste når det gjelder design... sint, sober og elegant... :wink:

BMWE31.jpg

Hehe, men du kan ikke nekte for at de E53'ene ovenfor her ser bra ut?

E31 er en artig bil, men ikke noe jeg er begeistret for personlig.

:wink:

Har faktisk vansker med å plukke ut en spesiell model, mulig at 3.0S er en favoritt bl.a klassikerne

Skrevet

Faren min kjøpte seg nettopp en 01 3.0l Bensin X5. Den bruker 1,7 på småkjøring. Så den bruker endel bensin altså. Han angrer seg nok litt for at han ikke kjøpte diesel, men så koster de fort 100.000 mer da.

Skrevet

jeg ville uten tvil valgt en 4,4. Utrolig deilig motor som har mye kraft. X5 4,4 kan rett og slett ikke sammenliknes med de små motorene. Forbruk satt til side vil jeg gå så langt som å si at X5 4,4 er en av de beste SUV'ene som finnes. Det fornuftige valget er selvsagt dieselmotoren på 3,0 liter som yter 184 hester, men du verden så stor forskjell det er på disse bilene.

Jeg tror en 4,4 vil bli lettere å selge enn en 3,0 bensin da denne bilen føles relativt treg og for mange er det nærliggende alternativet en 3,0 Diesel.

jeg har kjørt X5 med stort sett alle motoralternativene som er å få (bortsett fra 4,6is og 4,8is) og min konklusjon er at X5 4,4 føles mest komplett. Husk også at den V8'ern lager en utrolig fin lyd. Ikke spesielt høy, men den høres ganske muskuløs ut.

Jeg kan på det varmeste anbefale X5 4,4 men husk at den vil drikke meget om man er tung på labben!

Forresten... husk å styre langt unna biler med "sportspakke"! Av en eller annen merkelig grunn ble det solgt ganske mange X5'er med denne pakken, noe som medfører at den ble steinhard og svært lite komfortabel. Dette er noe du må teste selv, men vær oppmerksom på at det er STOR forskjell på biler med og uten "sportspakke"

Pratet med en selger hos BMW da E53 fremdeles var i produksjon, og han mente folk valgte denne pakken fordi den gav bilen et adekvat utstyrsnivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...