Gå til innhold

Bulket BMWen, typisk uflaks

Haarfagre
 Share

Anbefalte innlegg

Da har det skjedd:( Var uheldig å gle inn i en snøfonn i går kveld. Trodde kanskje det gikk bra siden det så ut som det bare var snø. Men det viste seg å være et eller annet hardt i den også. Så da ble E60 530d seende slik ut. Noen som har god peiling på hvilken prisklasse vi snakker på reperasjon?

Ripene i døra er inn til grunningen i lakken virker det som. Bulken i hjulbuen er vel ca 0,5cm trykket inn

Fra siden

img7064bc2.jpg

Større og flere bilder her:

http://home.no/ktm04/IMG_7059.JPG

http://home.no/ktm04/IMG_7061.JPG

http://home.no/ktm04/IMG_7062.JPG

http://home.no/ktm04/IMG_7064.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

uff, det er kjedelig. blir vel fort 4-5000 tenker jeg....

Det skal de vel ha bare for å se på bilen, en kjenning fikk en lignenede skade på em Mercedes C-klasse, det kom på 29000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

raske og rimelige løsningen, pusse fint over for så å bare bruke "neglelakk" å flekke stripene og hvor lakken er borte. ( husk klarlakk på toppen for å få forsegla lakken)

Så får du bare parkere veldig nærme vegger eller holder den siden litt skitten.

Jeg hadde klart meg fint med dette om regninga er 30 000...

Ser jo ut til både å være oppretting i tillegg til lakkering av ulike karosserideler, så jeg hadde nok sett mot 30 000 nivået jeg og.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får du det for 4-5000 kroner skal du være sjeleglad;) men dette vil da aldri skje ;)

kanskje du får retta bilen for 5000 pluss moms, pluss en 5000 pluss moms for lakkering, der har man ett litt mer sansynlig tall!

men så kommer pris litt ann på hvor i norge man fikser bilen da, ofte inne på østlandet og mot stavanger så ligger timeprisene på ett lakk verksted på over tusenlappen. har til og med hørt om verksted helt oppe i 1300 kr timen...

så gå litt rundt og sjekk på mange verksteder, men sjekk også nøye med forsikring, men tenk på at når du bruker forsikringa så får du ett helsikes bonustap som kan i noen tilfeller ta mange år å bygge opp igjen. så noen ganger kan det heller lønne seg å ta seg en tur i banken når du skal fikse bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, det er kjedelig. blir vel fort 4-5000 tenker jeg....

Det skal de vel ha bare for å se på bilen, en kjenning fikk en lignenede skade på em Mercedes C-klasse, det kom på 29000.

legge på 5-6000 like så godt da jo, så får du en hellakkering istede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da !!!

Dette blir hverken billig eller moro !

Hvorfor gjør du sånt da ?

Regelen er enkel. I det det blir kaross arbeid så koster det aldri under

10 000.-

Når du får lakk og kaross så kan du legge til 5 000.- til.

Finner du noen som har andre farger på kvitteringen sin , så kan du slippe unna med 5-8 000.- Men det er lite sannsynlig nå i høysesongen.

Uansett så trenger du let ykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for svar.. Hadde vel ikke regnet med noe mindre enn 20000.- for dette.. Utrolig kjipt nå som det er jul. Er nok så utrolig mye annet som man kunne brukt penger på i disse tider.

Uflaks kan alle ha, men hvorfor akkurat meg nå. Hehe.. Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å godta at bil er dyrt og det kan forekomme utgifter som helst skulle hvert unngått.

Skal høre litt rundt på forskjellige steder, har noen kontakter, så kan jo hende det ordner seg for en nogelunde grei pris. Får jeg håpe i hvertfall. Hadde hvert mye greiere om det ikke hadde hvert noen bulker bare riper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for at den skaden der skal komme på 10000.- bare på karroseri så måtte den vært litte granne større du, det lille der får en oppretter mest sannsynlig 4-5 timer retting på av forsikringsselskapet, pluss bitte litt demontering. og gjennomsnittelig så ligger timeprisen på ett opretter verksted i norge på ca 600-700 kr (pluss moms selvfølgelig). og ett lakkverksted vil mest sannsynligvis få en 4-5 timer de også på denne skaden, og her ligger prisen på rundt tusenlappen per time ( nok en gang pluss moms) , da vil jeg påstå at regnestyket er ganske simpelt...

men skal ikke jeg sitte her og si at jeg har rett og dere har helt feil, for vil på ingen måte virke påståelig, men jeg snakker bare utifra min erfaring med dette, og tilfeldigvis så jobber jeg med billakkering til dalig, så jeg ser på forsikringstakster på daglig basis, og har nå i hodet mitt beregna hvordan jeg ser for meg at det vil koste i forhold til lignende skader vi har hatt inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for svar.. Hadde vel ikke regnet med noe mindre enn 20000.- for dette.. Utrolig kjipt nå som det er jul. Er nok så utrolig mye annet som man kunne brukt penger på i disse tider.

Uflaks kan alle ha, men hvorfor akkurat meg nå. Hehe.. Er vel ikke så mye annet å gjøre enn å godta at bil er dyrt og det kan forekomme utgifter som helst skulle hvert unngått.

Skal høre litt rundt på forskjellige steder, har noen kontakter, så kan jo hende det ordner seg for en nogelunde grei pris. Får jeg håpe i hvertfall. Hadde hvert mye greiere om det ikke hadde hvert noen bulker bare riper..

Du kan jo vente til over jul med å fikse skaden og da :) Vet det er inmari surt å kjøre med bilen slik, men det er surere å sitte med grandis på julaften ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde bare gjort godt grunnarbeid klasja på stålsparkel- pussa fint ned, også fått lakkerer til å kun ta rundt sparkel kanten. på den måten kommer du kanskje på 5k og 2-3timer i garasjen..

der skaden din er, er en plass hvor slike ting er vanskelig å se om du ikke vet hvor det er. og noe som folk og senere eiere tvilsomt kommer til å legge merke til om det blir fint gjort.

bilen din er såpass ny, og heldig i fargen at den ikke falmer- så å bruke org lakkode er fint mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...