Gunnar Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Hadde forsikring mens jeg brukte den, men tok den bort dagen etter motor rasa. Og tok bare sånn tyveri greie pga anlegget. Så NEI kjørte ikke uten ansvar når den var på veien. Det skal ikke være mulig å si opp ansvarsforsikring på en registrert bil. Eneste måten er hvis den ikke stod i forsikringstakers navn, og da er jo allikevel ikke ting på stell. Forsikringstaker og bileier må være samme person. Det er til og med vanskelig å ha medeier som forsikringstaker. Avskiltningsbegjæring pga. forsikring har jeg forøvrig aldri opplevd at har skjedd så fort som en uke.
Mboy Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Skrevet Desember 2, 2007 Synes det hele var rart, men jaja samme kan det være. Bilen skal bli spiker. Åhh så godt det er og ødelegge ford.
vetu03 Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Vært borti noe av det samme selv... Hadde en kammerat som hadde en bil som skulle vært på eu kontroll noen uker før dette skjedde.. Han skulle på kontroll med den til uken. Og på fredagen parkerte han den i enden på en parkeringsplass fordi han ikke ville kjøre med den når den var gått litt over tiden. Satt heller på noen kammerater av seg dit han skulle den helgen og brukte den ikke i helga.. Når mandagen kom og han skulle hente den var skilta borte. Da hadde politiet vært der og tatt skilta.. Uten å sagt noen verdens ting, ingen lapp eller noe om at de hadde vært der. Mener de hvertfall kunne tatt kontakt og gjort han klar med at bilen skulle vært inne og hørt hans historie.. Menmen!
Mexos Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Mener de hvertfall kunne tatt kontakt og gjort han klar med at bilen skulle vært inne og hørt hans historie.. Menmen! Det er bileiers ansvar å passe på at kjøretøyet er i forskriftsmessig stand. han har vel fått Eu innkallelse i posten også så det skal ikke være nødvendig at politiet må ringe og gi beskjed om det. De sender vel ut brev når bilen er begjært avskiltet og såvidt jeg vet. Jeg fikk et slikt brev en gang da jeg byttet forsikring på bilen min og biltilsynet ikke fikk med seg at ny var tegnet.
Mexos Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Mener de hvertfall kunne tatt kontakt og gjort han klar med at bilen skulle vært inne og hørt hans historie.. Menmen! Det er bileiers ansvar å passe på at kjøretøyet er i forskriftsmessig stand. han har vel fått Eu innkallelse i posten også så det skal ikke være nødvendig at politiet må ringe og gi beskjed om det. De sender vel ut brev når bilen er begjært avskiltet og såvidt jeg vet. Jeg fikk et slikt brev en gang da jeg byttet forsikring på bilen min og biltilsynet ikke fikk med seg at ny var tegnet.
Mboy Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Skrevet Desember 2, 2007 Vestoppland politiet må virkelig skaffe seg en hobby. Litt morsomt at de faktisk har tid og ork til kruse rundt på parkeringplasser og sjekke skilt nr hehe
Hanzo/// Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Du kan prøve å skylde på hvem du vil, men til syvende og sist kan du ikke skylde på andre enn deg selv. At du kjører rundt med en bil uten ansvarsforsikring er ikke akkurat noe stas for den du eventuelt krasjer i, så jeg har overhodet ingen medfølelse i at skiltene dine ble tatt.At bilen nå har rasa motor er vel bare en tilfeldighet. Den kunne sikkert like godt vært i bruk. Hadde forsikring mens jeg brukte den, men tok den bort dagen etter motor rasa. Og tok bare sånn tyveri greie pga anlegget. Så NEI kjørte ikke uten ansvar når den var på veien. Du skal vel strengt tatt levere inn skiltene dine for å få fjærnet forsikring..
wirrumsen Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Vestoppland politiet må virkelig skaffe seg en hobby. Litt morsomt at de faktisk har tid og ork til kruse rundt på parkeringplasser og sjekke skilt nr hehe Når bileierne ikke selv er i stand til å skjønne at skiltene skal av ved en avskiltingsbegjæring så er det jo greit at vi har noen til å følge opp. Det er mye svineri som ruller rundt på veiene med avskiltingsbegjæring. Om politiet klipper skiltene når disse er parkert eller om de blir tatt på fersken ute langs veien, er meg revnende likegyldig. Når skiltene er av er det ikke så lett for slike åndssløve sjåfører å rulle avgårde uten enkelt å bli avslørt. Så kort sagt; politiet (og ellers aktuelle instanser) har min fulle støtte til å undersøke av avskilte slike biler når som helst, hvor som helst. Og; neste gang du skal skjelle ut noen, vennligst undersøk på forhånd hvem som har rett... Du er skyldig herr konstabel en god unnskyldning for din meget tåpelige oppførsel.
wirrumsen Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Mener de hvertfall kunne tatt kontakt og gjort han klar med at bilen skulle vært inne og hørt hans historie.. Menmen! Ikke enig. Det er ikke politiets jobb å sy puter under folks armer. En avskiltingsbegjæring er man som bileier fullt klar over. Brevet om at bilen skal inn til EU-kontroll får man mange måneder før fristen. At man ikke makter å få kontrollert bilen i tide har man bare seg selv å skylde på. Dersom du også prøver å sette deg inn i politiets situasjon så skjønner du at de ikke skal vandre rundt som naive surrehuer og tro på alle unnskyldninger som folk kommer opp med. Er bilen begjært avskiltet så skal den avskiltes.
Gunnar Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Ikke enig. Det er ikke politiets jobb å sy puter under folks armer. En avskiltingsbegjæring er man som bileier fullt klar over. Brevet om at bilen skal inn til EU-kontroll får man mange måneder før fristen. At man ikke makter å få kontrollert bilen i tide har man bare seg selv å skylde på. Det finnes beviselig hauger og lass av nordmenn som IKKE tar slike avskiltningsbegjæringer til følge, på tross av gjentatte varsler, så hvorfor i alle dager politiet da ikke skal trå til kan ikke jeg forstå. Hvor mange biler tror du hadde kjørt rundt permanent uten forsikring og EU OK hvis de allikevel aldri ble avskiltet? Hadde de bare vært en fare for seg selv, så hadde det vært greit, men vi er andre bilister og trafikanter også som helst vil kjøre sammen med biler som er i forskriftsmessig stand, og med ansvarsforsikringen i orden.
knut_olestad Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Får gjøre som en bekjent av meg, han borra hull rundt hele skiltet og popnagla det.. 30-40 hagler pr skilt.
Mexos Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Får gjøre som en bekjent av meg, han borra hull rundt hele skiltet og popnagla det.. 30-40 hagler pr skilt. Da tauer de nok inn bilen. Så det gjør nok bare vondt verre.
Hansh Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Får gjøre som en bekjent av meg, han borra hull rundt hele skiltet og popnagla det.. 30-40 hagler pr skilt. Da tauer de nok inn bilen. Så det gjør nok bare vondt verre. Eller enda bedre: VINKELSLIPER!
knut_olestad Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 he he, det skulle jeg faktisk likt å sett et par illsinte karer i uniform med vinkelsliper
Azeton Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 he he, det skulle jeg faktisk likt å sett et par illsinte karer i uniform med vinkelsliper Ser for meg når de står der å borrer ut 40 nagler perskilt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå